1787
Sök

Det här fick mamma och pappa aldrig reda på

407 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag vad ni gjorde med föräldrarnas bilar under tiden ni lånade dem som de inte fick reda på?

Själv så "råkade" jag komma av vägen när jag skulle lägga en fin sladd i en sväng som var 90 grader. Problemet var bara att jag inte hade använt den vägen på över ett år och klart som fan så hade de lagt om vägen i en ny snävare vinkel när jag kom susandes på den. Som tur var klarade sig bilen hyfsat och det var "bara" ena dimljuset och ett nät som lossnade plus att plastfronten blev lite repig. Så det jag gjorde var att åka till Statoil sent i natten för där hade kommit massa gräs i hjulen och vid motorn så den fick sig en ordentlig tvätt. Sedan sa jag dagen efter att jag hade kört in i en pinne som stod upp när jag skulle parkera och därav det förstörda dimljuset:)

Knegare
302 Inlägg
20 juni 2007
Lånade min polares föräldrars bil för att köpa 3.5 cool innan jag hade körkort, det är något dom aldrig kommer få veta... =P

Poon
Love the sound...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 juni 2007
hm inte gjort så mycket tror jag eller jag har legat i väldigt höga farter med den men inget mer.

183 Inlägg
20 juni 2007
Tog mammas 940 och åkte till ett industriområde på vintern och levde jävel i några timmar.
Parkerade sen bilen lugnt i garaget och låtsades som ingenting smile

Inte långt senare börjar hon klaga på att bilen svänger dåligt, handbromsen lustig och bilen allmänt "sliten", haha big_smile

303 Inlägg
20 juni 2007
Well.. första bilen.. en Volvo 760 GLE...  Var ute å körde bil med en polare (ingen av oss hade körkort och vi bor i gles-gleees-byggden)   Iallafall så slutade med att vi hamnade i diket. Vi körde runt 50km/h å på raksträcka.. men ändå var diket så väldigt lockande wink  Antar att jag helt enkelt då var värdelös på att köra bil.. Haha...

Men ingen fick veta något...

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
20 juni 2007
Noway, har för mkt respekt för både mina föräldrar och andras grejer. Kör jag ngn annans bil är jag mer rädd om den än mina egna.
Och det vet dom som lånar ut bilarna till mig också..

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 juni 2007
jag tar ingen hänsyn när jag kör med föräldrarnas bilar... våldar lika hårt endå.. skrikande däck och höga farter... farsan tycker bara det är kul när jag sotar ur alla bilar hehe medans morsan tycker det är fullkommligt onödigt att änns köra för fort eller liknande haha roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

420 Inlägg
20 juni 2007
Ne men gör vissa saker när jag övningskör när mor e med smile

Precis innan vi sålde vår förra bil (Hynudai Elantra Kombi:lol:) så körde jag på en grusväg och sprätte och sladda, det ändå mamma sa var att nu får du tvätta den när jag kommer hem för den blev dammig tongue Hahaha bryr sig fan inte om jag har bälte eller om jag håller hastigheten.. Ibland har jag "råkar" burna lite med den nya bilen (Mitsubishi Spacestar) också roll Men det roliga e att hon inte bryr sig lol

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 juni 2007
JalleJ skrev:

Precis innan vi sålde vår förra bil (Hynudai Elantra Kombi:lol:) så körde jag på en grusväg och sprätte och sladda, det ändå mamma sa var att nu får du tvätta den när jag kommer hem för den blev dammig tongue Hahaha bryr sig fan inte om jag har bälte eller om jag håller hastigheten.. Ibland har jag "råkar" burna lite med den nya bilen (Mitsubishi Spacestar) också roll Men det roliga e att hon inte bryr sig lol

det är som farsan när jag övningskörde, han brydde sig inte heller... gick mer på tvären än vanligt när jag övningskörde med farsan i sierran.. körde ikapp med bilar osv i hastigheter över 200km/h osv och farsan tyckte bara det var kul hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Ford Racing
479 Inlägg
20 juni 2007
_Glenne_ skrev:
JalleJ skrev:

det är som farsan när jag övningskörde, han brydde sig inte heller... gick mer på tvären än vanligt när jag övningskörde med farsan i sierran.. körde ikapp med bilar osv i hastigheter över 200km/h osv och farsan tyckte bara det var kul hehe tongue

Ja det vart några svartstreck i byn,på den tiden du Övningskörde... hehe:)

Ja Just!

9 Inlägg
20 juni 2007
Nog har man kört lite hårt med dom , men i nuläget håller jag nog mer med "Eliza".

420 Inlägg
20 juni 2007
_Glenne_ skrev:
JalleJ skrev:

Hehe som det skall vara då smile

SSS -12
3 217 Inlägg
20 juni 2007
Köra fort och dra krycka, sen får det räcka... Man måste inte bli galen och ta sönder sakerna!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

220 Inlägg
20 juni 2007
kör ungefär med farsans bil som jag gör med min egen..not. hans går mycke sämre så jag måste köra mycke hårdare med den för att uppnå samma adrenalin

353 Inlägg
20 juni 2007
Själv hade jag inte varit stolt om mina föräldrar inte bryr sig om jag har bälte eller ej... Men det kanske bara är jag...

Enjoy....

145 Inlägg
20 juni 2007
_Glenne_ skrev:
JalleJ skrev:

Då e det fanimej något fel innanför pannbenet på dom!, Som förälder har man väl ändå LITE vett i skallen eller? förstår faktist inte hur dom resonerar...Är dom rädda för er och inte vägar säga ifrån eller va handlar det egentligen om?

20 juni 2007
nej men kör man andras bilar så ska man ju ta det lungt, tänk dej om du lånar ut din bil till en polare som sen kör sönder bilen o skiter i att betala för det sen, skulle du bli glad då eller
? det e samma sak om du lånar någon annans bil o du kör sönder den, tror du att du någonsin kommer att få låna nån bil av den personen nån annan gång?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 juni 2007
Virtual_Blå skrev:
_Glenne_ skrev:
JalleJ skrev:

Då e det fanimej något fel innanför pannbenet på dom!, Som förälder har man väl ändå LITE vett i skallen eller? förstår faktist inte hur dom resonerar...Är dom rädda för er och inte vägar säga ifrån eller va handlar det egentligen om?

japp jag är så farlig att dom inte vågar säga ifrån.....NOT... haha

Just Begun
143 Inlägg
20 juni 2007
Tog en vända med morsans Peugeot 205 för ett gäng år sedan (hade ej körkort, var typ 15 eller nått). Körde lite hårt kan man ju säga... Sen några dagar efter så gick topplockspackningen på bilen tongue Kan det ha varit mitt fel kanske, varvade ju lite väl mycket smile

Aja det lär nog ta några antal år till innan jag berättar det tror jag tongue

// Rancid

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 juni 2007
Hmm slått pappas hastighets rekord med både hemma och arbets bilen
volvo s80 05
ww caddy 07
De "lagliga" framdäcken är numera olagliga..
volvo s80 05

(så det går när man håller på och mekar med sin bil och han lånar ut)

och om jag kör sönder nått/slut på något så är det självklart jag som lagar och betalar.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Sök