1801
Sök

Det här fick mamma och pappa aldrig reda på

113 Inlägg
20 juni 2007
Som min morsa brukar säga; "Varför händer det alltid när du har bilen?" tongue
Hon har då en BMW 750ial (hur mångas morsor har det? tongue )
Senast så flög bmw-märket på huven av efter lite gaspådrag (tysk kvalité). Så hittar nån ett sådant i trakterna kring Varberg så vet ni vems det är wink

Evolution
1 627 Inlägg
20 juni 2007
Aldrig e ju fel ord. Men vintern innan jag fyllde 17 så hade polaren fått sin mamma och pappas gamla 740 han fyllde precis 16 så han hade den parkerad hemma hos mej. men i varje fall en december natt det var massor snö ute vi tänkte vi åker ut och sladdar lite klockan var 2-3 på natten. jag körde en bit sladda lite sen körde ägaren efter en stund på en raksträcka gasa han på tappade kontrollen och snurrade åkte baklänges ner i diket träffade en brunn, bilen vart ramsne och bakaxeln flyttade sej. vi ställde tillbaks bilen under kapel  efter 6 månader upptäckte pappa de och undra vad som hänt, vi sa att det var en sten vi träffat i skogen på en sträcka vi fick köra.  Hans fräldrar vet inget han sa att han sålde bilen pågrund av för myckt rost

Fäll ner pungen och landa

196 Inlägg
20 juni 2007
Njae har väll inte gjort så mycket mer än att sätta styvfarsans Impreza WRX i diket mitt i vintern så han fick ringa bärgaren och lämna in den på en hel service.
Lekstunden kostande honom 9000:- Så det var väll iof att komma ganska rimligt undan.
Fast det va kul att drifta runt mellan bilarna på parkeingsplatserna. Inte ett misstag förens man har 5 minuters körning kvar tills man är på parkeringen hemma och inget skulle ha märkts.

One life, Live it!

SLK
610 Inlägg
20 juni 2007
Har "lånat" farsans bilar sen jag va 15 år och kört lite överallt o varje gång ja tog bilen såg jag polisen! Behöver jag säga vilken hjärtpuls jag hade? hehe... när jag fick mitt körtkort för X antal år sen så är polisen borta....

Saaboholic
3 129 Inlägg
20 juni 2007
Mafghan skrev:
Själv hade jag inte varit stolt om mina föräldrar inte bryr sig om jag har bälte eller ej... Men det kanske bara är jag...

håller helt med dej.

Tycker föräldrarna betèer sig med jävligt dåligt omdöme ifall dom inte ens bryr sig om en så simpel sak som bilbältet..

visst jag har allt kört för fort osv med föräldrarnas bilar och spunnit lite åså men inte fan skulle jag köra sönder den och sen säga att jag inte gjort nåt om dom frågar..

"Liberty of thought is the life of the soul"

4 554 Inlägg
20 juni 2007
alltid haft egen bil sen jag haft körkort....

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
20 juni 2007
Mällan 12-15 års oldern när dom drog ut på partaj så tog vi deras andra bil å åkte runt på byn ... tanka den så dom ej märkte något ... dom tänkte ej på tripp mätaren.

Kracha in i en Björk med morsans pickup åkte hem å slog kjettingen runt ett träd å drog ut kofongaren å rästen grov rickta man så den ej såg så skammsen ut .. vist för den var litte till tuffsad sen tidigare ....

sen e det tusen saker till som ej dom fått reda på .... wink

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

GM_only
21 juni 2007
klart läsvärd tråd!!!!

study
772 Inlägg
21 juni 2007
hehe jag kan berätta om ett par som på ikea parkering var och lekte de var en 8 stycken hade lånat mammas 740 kombi snurrade runt som bara den och träffade en stolp hmm undr i fall dennes mamma blir glad efter det. hehe det roliga var ju att parkeringen var helt tom.

320 Inlägg
22 juni 2007
hanterar bilar ömt xD

men klart dom inte skulle gilla alla farter osv det kan bli ibland.

Bobo
24 juni 2007
Har nästan aldrig lånat mina föräldras bilar, gör jag det kör jag dem väldigt lugnt, när ni själva en dag får barn vill ni att de ska svina runt med era bilar också?

Jag är alltid extra rädd om saker jag lånar.

Wankel
1 080 Inlägg
24 juni 2007
enda jag gjort med morsans bil som jag inte fick var att leka runt lite på vintern efter jag tog körkortet..min bil stog ett tag pga reparationer, men körde aldrig på gränsen med hennes bil, hade bara lite kul..
visst ja...däcken på hennes andra bil var köpte på våren, och på hösten när jag fick min egen bil var dom slut, det hade man inte riktigt nån förklaring till..
men numer vet man bättre och kör lugnt med andras bilar

MDS Västerås

LillNaisarn
24 juni 2007
Antar att alla har väll gjort mer eller mindre "bus" som mamma eller pappa aldrig fick/fått veta, själv har man kört bil sen man varit 13 (är nu 20) det säger väll det mesta smile

12 086 Inlägg
24 juni 2007
Jag vetifan, jag va ute o buskörde med den innan jag hade körkort smile
Dock är ju den bilen min nu, så ev skavanker som uppkommit får jag dras med nu!

lr nu vet jag big_smile
Fick ju sladd (snurra) med pappas Saab i knappt 200 och höll mig på vägen med guds vilja.
Detta va alltså på en industrigata med hus o träd påsidan av vägen, jag hade haft körkort i 1-2 månader.. omdömmet va inte på topp, det kunde blivit min död.
Ända skavanken på fars bil vart 4 fina plattor på däcken:P
Senast redigerat av JapMax (24 juni 2007)

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
24 juni 2007
För några månader sen var jag och några polare ensamma hemma hos mig(föräldrarna bortresta).
Och en polare behövde skjuts hem så jag tänkte, äh vafan big_smile kan jag la ta morsans Rav4 och ut o cruisa en sväng.
Jag hade inget körkort då, så det var ju en ganska fet risk.

Så påväg ner till OK Q8, så stannar jag vid en korsning, skulle svänga höger, så dyker det upp en polis som skulle vänster självklart!

Och jag började andas som en jävla hamster, herrejävlar vad nervös jag blev där.
Som tur var så följde han inte efter oss, det var ju ganska mycket som stod på spel om man säger så!
Mitt och polarens körkort, knappt 1 månad till uppkörning för oss båda roll

Men oh shit asså, värsta jag gjort i hela mitt liv, aldrig vart så rädd!
Senast redigerat av Bullibert (24 juni 2007)

285 Inlägg
24 juni 2007
_Glenne_ skrev:
JalleJ skrev:
Ne men gör vissa saker när jag övningskör när mor e med smile

Precis innan vi sålde vår förra bil (Hynudai Elantra Kombi:lol:) så körde jag på en grusväg och sprätte och sladda, det ändå mamma sa var att nu får du tvätta den när jag kommer hem för den blev dammig tongue Hahaha bryr sig fan inte om jag har bälte eller om jag håller hastigheten.. Ibland har jag "råkar" burna lite med den nya bilen (Mitsubishi Spacestar) också roll Men det roliga e att hon inte bryr sig lol

det är som farsan när jag övningskörde, han brydde sig inte heller... gick mer på tvären än vanligt när jag övningskörde med farsan i sierran.. körde ikapp med bilar osv i hastigheter över 200km/h osv och farsan tyckte bara det var kul hehe tongue

Låter som ansvarsfulla förlädrar som är rädda om sina barn & medtrafikanter.
straffet för sånt borde vara indraget körkort på 20 år minst. om dom nu hade något.

en satans jävla Volvo.

Proljece?
1 464 Inlägg
24 juni 2007
Hmm..  Råkat bli haffad av polisen ett par gg tur att man är myndig smile
Senast redigerat av haxer (24 juni 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Smålänning
7 887 Inlägg
24 juni 2007
Farsan brukar undra varför det går åt så mycket bensin när jag kör hans bil tongue
Då brukar jag säga att han har för trött motor, så man måste gasa wink

Nej, men jag brukar alltid vara rädd om lånebilar. Misshandla kan man göra med sin egen bil, men med lånebilar så gäller lugna puckar, såvida inte ägaren sitter brevid och är med på lite hårdkörning wink

Visst kan man gasa med lånebilar, men aldrig upp till rödmarkering som på ens egen bil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

jaja
20 Inlägg
24 juni 2007
min farsas förra bil en v70 2,5 t-05 körde jag sönder ganska så bra, under det halvåret då vi hade den så gick växelådan, turbon, stereon och 2 uppsättningar däck och sen var den även inne på reparation för bromsproblem. körde streetrace med bilen och körde som en biltjyv men inte fan ska en helt ny bil gå sönder så mkt så farsan misstänkte aldrig mig utan lämmnade tillbaka bilen till volvohandlaren och krävde en ny, så nu har vi en xc70 d5 istället som kostar bra mkt mer än 2,5 t och vi slapp betala någon mellanskillinad:D

och med den bilen så körde jag och mina polare till stockholm på 54 min, låg aldrig under 190, e4:an kändes som en lite 50 väg när man låg uppåt 210, den bilen har verkligen 0 i väghållning och det drog nästan en hel tank med diesel:D
Senast redigerat av dnbg (24 juni 2007)

457 Inlägg
24 juni 2007
Mafghan skrev:
Själv hade jag inte varit stolt om mina föräldrar inte bryr sig om jag har bälte eller ej... Men det kanske bara är jag...

Håller med!

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Sök