2942
Sök

Allt är borta. :S

Saabvilde!
1 708 Inlägg
23 juni 2007
Fick nånting liknande på min,strömmen gick kom tillbaka (höhö), startade om den, startade upp, kommer in i windows och allt, men jag får inte igång några program (!) Startar om, börjar tjata om "Felsäkert" bblaha blaha, datprn kom aldrig igång igen, lämnade in den där jag köpte datorn  Fick svaret : Tom hårdisk, haha vafan, allt på hårdisk C: var borta, utan anledning, bara att formatera om, och datasnubben hade inte en anledning till varför det bleve såhär^^

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Smålänning
7 887 Inlägg
23 juni 2007
Fan vad glad jag blir att jag aldrig vart med om det, verkar ju vara lätt hänt när man läser detta... Ni måste ha för snabba datorer smile Pentium 2 + Windows XP Pro is tha shit wink

Men jag måste erkänna att mitt viruskydd inte svarade igår när jag startade datorn, sen så funkar ingenting om man försöker göra nåt innan den startat riktigt...

Jag stänger alltid av all stöm, Bästa sättet att skydda mot åska.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
23 juni 2007
de är jobbigt när grejor bara försvinner för mig försvann de 60gig med filmer å musik fast jag visste anledningen till att de försvann för farsan hade suttit vid datorn å greja han gör grejor inte enns jag vet va de är

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

35 Inlägg
23 juni 2007
Men det kan nog vara som så oxå att När ni har råkat spara Bilderna osv och så om du ska tex skrivskydda dom så har ni fixat " Dolda Filer", om mna höger klickar på bilden och trycker på egenskaper och så finns det så man kan välja till Dold,  om de är så, så äre bara att gå in på verktyg däruppe och mappalternativ och  visning sen där i listan så finns det att man kan välja till om man vill se dolda filer o mappar, Men troligen så är det nog nått annat som spökar för er smile mvh / Lars

410 Inlägg
23 juni 2007
va alla är nojiga med blixten det har aldrig hänt att jag blivit av med nått på grund av blixten då har jag bott i miljonprogram hus som var ett jävla fuskbygge och sen så finns ju alltid överspänningsskydd till elkontakter och till säkringsskåp nyare hus är ganska väl skyddade. Sen det där med att inte stänga av datorn var det dummaste jag hört. Det som kommer hända är att du fyller cache minnet och då kommer allt gå så helvetes trögt nerladdningar program film u name it. starta om som vanligt titt som tätt. Skaffa en extern hårddisk spara allt viktigt typ bilder m.m både på dator, extern hårddisk och bränn ut den med jämna mellanrum då finns det inte en chans i helvete att allt skiter sig eftervartannat.

120 Inlägg
23 juni 2007
Tumregeln när sådant händer är att man inte ska skriva något till disken alls. Om det förlorade materialet var väldigt viktigt alltså. Ofta går det att återskapa filer och filsystem, även om man formaterat, men då vill det till att man inte skriver ny data till disken.

Det bästa är ju att ha en extern backupdisk som någon tidigare föreslog. Iallafall till bilder och dylikt - sådant man aldrig kan få igen. Musik och filmer är ju i sammanhanget enkelt att ladda hem igen.

NissanMotorsport
23 juni 2007
bra fråga på ett bilforum big_smile vi är bilnördar här, inga datanördar gå in på typ Dator.org big_smile (skämt) smile

196 Inlägg
23 juni 2007
Sjodin_ skrev:
När jag satte på min dator idag så var alla bilder, all musik, allt borta. Det mystiska är ingen har andvänt den, strömmen har vart urdragen sen igår. Nån som vet vad som kan ha hänt? Vill ha tillbaka alla bilder åtminstone :S

Inget bara försvinner och låter som en HD crash.. Dock så borde inte windows och det ligga kvar.. men det kan vara så att bara några spår på disken är har gått sönder.
Du kan ha fått ett virus som raderar alla filer ur specifika mappar och om det bara är någon som lekt fram ett virus är mina dokument en ganska populär mapp att radera för att nästan alla sparar sina saker i den mappen.

Jag skulle rekomedera att du körde en systemåterställning och kollar ifall du får tillbaka några filer och om inte det fungerar så kan du överväga att lämna in datorn på koll så att dom kollar ifall något har gått förlorat pga virus eller crash, sen kan dom i vissa fall återställa disken där. Dock kan det kosta en del och inte alltid det är värt det. Men det är upp till var och en.

SupraDupraFly skrev:
bra fråga på ett bilforum big_smile vi är bilnördar här, inga datanördar gå in på typ Dator.org big_smile (skämt) smile

Det finns nog en hel del av båda här wink
Senast redigerat av Tau (23 juni 2007)

One life, Live it!

196 Inlägg
23 juni 2007
MarcusL skrev:
Prova starta om datorn. Min är likadan ibland. Ena disken kommer och går..

Ibland får man starta om 2-3ggr också men sen kommer det tillbaka. Provat det ?

Det vet jag att det är beroende på en tidigare HD crash och disken är trasig. Spara absolut inget viktigt på den då den kan rasa fullt ut helt utan förvarning.
Hade exakt samma problem förut.

One life, Live it!

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
golf88 skrev:
Sjodin_ skrev:
När jag satte på min dator idag så var alla bilder, all musik, allt borta. Det mystiska är ingen har andvänt den, strömmen har vart urdragen sen igår. Nån som vet vad som kan ha hänt? Vill ha tillbaka alla bilder åtminstone :S

Jadu martina..Det är så med tjejer och datorer:p

Haha nedu adde tongue

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Tau skrev:
MarcusL skrev:
Prova starta om datorn. Min är likadan ibland. Ena disken kommer och går..

Ibland får man starta om 2-3ggr också men sen kommer det tillbaka. Provat det ?

Det vet jag att det är beroende på en tidigare HD crash och disken är trasig. Spara absolut inget viktigt på den då den kan rasa fullt ut helt utan förvarning.
Hade exakt samma problem förut.

Nej då, si illa verkar det inte vara i mitt fall. Alla bilder finns men min profil är borta. en kompis ska försöka fixa det åt mig sen så hoppas d blir som d vart smile

Good Girl Gone Bad

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Tack för all hjälp hörrni

Good Girl Gone Bad

Sök