Hej,
jag har en Volvo S60R -04 2500 mil
http://www.garaget.org/?car=14865jag har tidigare lhaft ett elfel efter att jag ånat ut bilen till syrran som anv dragkrok. Det mesta dog men hoppade igång av sig själv med följd att airbagen varnar. Jag var inne på volvo och dom nollställde elektroniken.
Efter jag tvättade bilen så kom samma skit upp igen, allt dog men hoppade igång igen sen.
I fredags var jag ute och gled, skulle till Volvo och tanka, hade alla rutorna nere samt takluckan öppen maximalt.
När jag tankade så stängde jag av motorn men spisade lagom på stereon. När jag sen startade igen och skulle ut på vägen igen så dog skiten efter ett par sekunders flimmer och varningar av bla. abs, låg batt. eller så stod det dåligt batt. ja ja...
Problemet är nu att skiten inte startar igen. Stereon funkar, AC funkar men inte mkt annat, antispinnet funkar inte, inget på instrumeten, blinkers, bakluckan går inte att öppna. Men det jävligaste är att rutorna och takluckan INTE går att få upp.
Det är riktigt fula moln på himlen idag, åkte till Volvo för att få in bilen, nä. STÄNGT! Panik!!!
Riktigt skumt är också att fläkten fortsätter att fungera när jag stängt av och tagit ut nyckeln, va fasen är det!?!
Jag körde hem och kopplade av ena polen på batteriet nån timme, funkade inte. Jag laddade även batteriet, strömstyrkan stod initialt på 3A och var ca 0,5A när jag laddat klart.
Jag diskuterade med "Refined" här på forumet som också har en S60R och han sa att mitt batteri var för litet. Hans får knappt plats brevid reserdäcket, jag har upp mot 15 cm tomrum mellan batteriet och däcket. Mitt batt. ligger på 520 Ah. Nån som vet vad som är rätt och fel så jag vet hur jag ska bemöta Volvo i den saken.
Vad är annars fel????