japp det viner i högtalaren framsystemet asså har kopplat den till ett slutsteg bak i bilen undrar värför jag får detta missljud fick det i en annan bil med vill jag minnas kan det vara för dåligt jordat eller så?
Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
störningsfilter funkar sällan. Bättre att dra om kabeln som ger slutsteget ström. Det är nämligen det som är ditt problem. Troligen är lågnivå kabeln (RCA kabeln) dragen på samma sida av bilen som strömkablarma till slutsteget. när då bilen varvar och generatorn laddar med bildas det ett magnetfält runt din strömkabel som i sin tur sedan stör lågnivån och orsakar ett vinande ljud som ökar i frekvens parallellt med bilens varvtal. Det enklaste är då som jag skriver ovan dra om kabeln och lägga den på andra sidan bilen.
störningsfilter funkar sällan. Bättre att dra om kabeln som ger slutsteget ström. Det är nämligen det som är ditt problem. Troligen är lågnivå kabeln (RCA kabeln) dragen på samma sida av bilen som strömkablarma till slutsteget. när då bilen varvar och generatorn laddar med bildas det ett magnetfält runt din strömkabel som i sin tur sedan stör lågnivån och orsakar ett vinande ljud som ökar i frekvens parallellt med bilens varvtal. Det enklaste är då som jag skriver ovan dra om kabeln och lägga den på andra sidan bilen.
Mvh Ludde
hum nja jag har kablarna på varsin sida och jag får störning.. vist kan de va en anledningn men inte alltid.. filter funkar kanske inte alltid men i vissa fal. kan va värt att testa
Mvh Ludde
hum nja jag har kablarna på varsin sida och jag får störning.. vist kan de va en anledningn men inte alltid.. filter funkar kanske inte alltid men i vissa fal. kan va värt att testa
jao jag har som dig drait strömkabeln på vänster sida och lågnivå på höger så tror inte det är några problem där. men som sagt var hittar jag störnings filter finns det på brl?
vet inte men både biltema mekonomen å alla såna butiker borde ha de.
har köpt filter nu men det är 2 bruna kablar som sitter på filtret som jag antar ska jordas gör det nåt om jag jordar dom på samma ställe. och var ska jag sätta dom bakom stereon eller bak i skuffen vid steget.
vet inte men både biltema mekonomen å alla såna butiker borde ha de.
har köpt filter nu men det är 2 bruna kablar som sitter på filtret som jag antar ska jordas gör det nåt om jag jordar dom på samma ställe. och var ska jag sätta dom bakom stereon eller bak i skuffen vid steget.
nån som har 2 snabba svar?
Ofta är kabeldragningen runt steget boven.. se till att lågnivån ligger helt fritt.
Precis det var mitt problem, placerade steget i ett sidofack i skuffen och kablarna kom för nära varandra, men isär så mycket det gick på kablarna, och sen linda in rca kablarna i aluminiumfolie så var problemet löst !
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal