Lindh skrev:
MrTobias skrev:
Det som pajjar bilen är oljan från filtret som kommer på lmm. Spelar ingen roll om du har instattsfilter eller öppet. Så var försiktig med oljan nästa gång så ska det gå bra
Sen om du vill ha ett goare ljud och bättre "luft" så är mitt tips att ha kvar originalluftboxen, sätt i ett insattsfilter och ta bort alla slangar innan boxen. Som hämtar luften någonannanstans ifrån. lycka till
Jo, problemet är att jag inte oljade in det mer än vad som var vid lev. är lite orolig att åka med filtret vidare om det är så att lmm ska pajja igen, den är ju inte direkt billig att köpa ..
trisst att casha upp 3000 bara för att testa vidare.. hehe
tack för tipset iaf.
//Lindh
Du oljade alltså inte in det någonting innan du satte på ?
Har jämt fått hem mitt till min 850, ska sätta på det idag. Enligt BSR ska det vara inoljat och klart för användning.
"Det finns inget belägg för att sportluftfilter skulle innebära att
luftmassemätaren (LMM) blir defekt.
Tyvärr ger dock ibland verkstäder denna felaktiga "diagnos" till kunderna.
Även om bilfabrikanten eller märkesverkstaden ej ger information är det ett
välkänt faktum att speciellt Bosch har ojämn kvalité och ger mycket ofta fel signaler eller blir helt defekta.
Detta gäller såväl LMM som har en sensorplatta samt äldre typen av LMM med tråd-sensor.
Felaktigt värde från luftmassemätare ger i regel ej heller felkod vid diagnos och är därför svårt att upptäcka.
Ovarsamhet eller "felhantering" av kunden vid byte till sportluftfilter ex att man ej rengör luftfilterbehållaren / lövfällan, eller överdoserar luftfilterolja vid rengöring kan dock öka risken för att luftmassemätaren skadas."
Taget ifrån BSRs hemsida.