3270
Sök

Volvo 960 24 ventilare "Motorn knackar"

694 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
ja när jag skulle starta bilen idag så hörde jag att motorn knackade ganska bra stängde av bilen direkt kollade oljan var lagom.. startade igen knackar fortfarande.. bilen har stått sen i oktober förra året? om det kan vara en ventil som hängt sig eller vad kan det vara? behöver hjälp.. mvh oscar

21 Inlägg
8 juli 2007
Jag skulle tippa på lyftarna för om den står ostartad såpass länge så "rinner" oljan ut för om jag inte minns helt fel så är det hydraliska lyftare, det man kan göra är att köpa en tillsats men jag tror att antingen kör du bara lugnt så brukar det släppa, hade liknande "problem" på min 855 och det var bara att köra ett tag så släppte det.....lovar dock ignet men låter som samam problem / mvh Bobban

"Pure and Poison"

429 Inlägg
8 juli 2007
Låt bilen stå på tomgång så ska du nog se att de tystnar, det är lyftarna som låter.
När bilen har stått så länge så är det som Boozer_87 säger att oljan rinner ut ur lyftarna och det kan ta en liten stund innan de tystnar.

694 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
jonas 740 skrev:
Låt bilen stå på tomgång så ska du nog se att de tystnar, det är lyftarna som låter.
När bilen har stått så länge så är det som Boozer_87 säger att oljan rinner ut ur lyftarna och det kan ta en liten stund innan de tystnar.

Ok hoppas det:) för vore drygt om ventilerna gått.. hehe

694 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
då var bilen tyst igen lite stp och ny olja gjorde susen:P hehe

Sök