3508
Sök

Ford Sierra vs Volvo 740 sett ur busbilsvinkel

259 Inlägg
11 juli 2007
#61
darkdog8 skrev:
Ska ha en Sierra smile

Hoppas det är kul och smidigt att leka även med sedanen

har en till salu. roll


Avstängd
1 266 Inlägg
11 juli 2007
#62
Hurifan kan du ta en ful ford sierra ? min farsas sierra började brinna i motorn längst upp i toppen efter varje körning, så varje gång han stannade bilen var han tvungen och öppna motorhuven o smälla igen den så lågan dog. krånglade hela tiden..dålig krock säkerhet i den med..jävla skit bil !!

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

RS
886 Inlägg
11 juli 2007
#63
Min första bil var en volvo 750 turrrrrrbo big_smile Var rolig att leka med, men dom driver ju bara på ett bakhjul....lite synd :p Hade valt den pga att den håller nog bättre än fårrden. Snyggare är den ju absolut inte.

Focus RS

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#64
TheFinnishFlash skrev:
Hurifan kan du ta en ful ford sierra ? min farsas sierra började brinna i motorn längst upp i toppen efter varje körning, så varje gång han stannade bilen var han tvungen och öppna motorhuven o smälla igen den så lågan dog. krånglade hela tiden..dålig krock säkerhet i den med..jävla skit bil !!

tycker inte du ska säga så mkt innan du kollar vad du har för bilar själv roll
och ful? ja det är väll en smaksak men jag vet många som tycker 740 är det fulaste som rullar på hjul wink


menar inte att verka gnällig eller nått, alla har ju olika smak som sagt, och jag har väll tydligen haft otur med volvo och tur med ford när det gäller kvalitet då.. men jag håller mig mkt hellre till ford än volvo smile


men om en ford nånsin skulle jävlas så säger jag bara:

IM RATHER PUSH A FORD THAN DRIVE A VOLVO!!

wink
Senast redigerat av _Glenne_ (12 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 266 Inlägg
12 juli 2007
#65
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Hurifan kan du ta en ful ford sierra ? min farsas sierra började brinna i motorn längst upp i toppen efter varje körning, så varje gång han stannade bilen var han tvungen och öppna motorhuven o smälla igen den så lågan dog. krånglade hela tiden..dålig krock säkerhet i den med..jävla skit bil !!

tycker inte du ska säga så mkt innan du kollar vad du har för bilar själv roll

Jadu går ju bättre en ruttna sierror iaf ! sen tycker jag mina ser bättre ut... men men min smak !

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#66
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Hurifan kan du ta en ful ford sierra ? min farsas sierra började brinna i motorn längst upp i toppen efter varje körning, så varje gång han stannade bilen var han tvungen och öppna motorhuven o smälla igen den så lågan dog. krånglade hela tiden..dålig krock säkerhet i den med..jävla skit bil !!

tycker inte du ska säga så mkt innan du kollar vad du har för bilar själv roll

Jadu går ju bättre en ruttna sierror iaf ! sen tycker jag mina ser bättre ut... men men min smak !

mm bättre vettefan... ticen går inte nå bättre än en 2,9a... och 16 ventilarn gör ju fan sämre än en GL och ford 2,0orna går mkt bättre än en GL... så jag håller faktiskt inte med dig där smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 266 Inlägg
12 juli 2007
#67
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
tycker inte du ska säga så mkt innan du kollar vad du har för bilar själv roll

Jadu går ju bättre en ruttna sierror iaf ! sen tycker jag mina ser bättre ut... men men min smak !

mm bättre vettefan... ticen går inte nå bättre än en 2,9a... och 16 ventilarn gör ju fan sämre än en GL och ford 2,0orna går mkt bättre än en GL... så jag håller faktiskt inte med dig där smile

Chippa en tic så är du uppe i 220-230hk kostar förövrigt 1500:- hos bsr, och då lär ju inte en 2.9a ha så mycket o komma med.

därimot Ford cosworthen...den med turbon är det ju bra tryck i, men apdyr ist.
Senast redigerat av TheFinnishFlash (12 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

94 Inlägg
12 juli 2007
#68
forden ser bättre ut än volvon, men själv så tycker jag volvon e en roligare bil o köra, men alla tycker olika
Senast redigerat av Nada_ (12 juli 2007)

saab 93-cupé

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#69
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Jadu går ju bättre en ruttna sierror iaf ! sen tycker jag mina ser bättre ut... men men min smak !

mm bättre vettefan... ticen går inte nå bättre än en 2,9a... och 16 ventilarn gör ju fan sämre än en GL och ford 2,0orna går mkt bättre än en GL... så jag håller faktiskt inte med dig där smile

Chippa en tic så är du uppe i 220-230hk kostar förövrigt 1500:- hos bsr, och då lär ju inte en 2.9a ha så mycket o komma med.

nu snackade jag orginal bilar... självklart går din bättre när den ligger på typ 50hk mer... men alla har olika smak, thats it! nu tänker jag inte ge mig in i en pajkastning så trådskaparen får tråden låst smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

519 Inlägg
12 juli 2007
#70
bubban skrev:
säger som föregående talare sierra xr4x4 riktigt rolig bil att busa med.

Åhh din bil väckte minnen, samma färg å allt som min cool
Att jag gjorde mig av med den ligger bland dom 10 mest korkade sakerna jag gjort roll

Jag hörde att du ville byta din mot min Scorpio big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#71
här har du e bra sida där du kan kolla de mesta, som toppfart, bensinförbrukning, 0-100 tid, vikt osv på bilarna.... gemfört med volvo så verkar fordarna pigga wink  http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794
Senast redigerat av _Glenne_ (12 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
1 266 Inlägg
12 juli 2007
#72
_Glenne_ skrev:
här har du e bra sida där du kan kolla de mesta, som toppfart, bensinförbrukning, 0-100 tid, vikt osv på bilarna.... gemfört med volvo så verkar fordarna pigga wink  http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794

Well, visa mig en ford (som är org eller chippad )som gör 0-100 på 7sec... som min gör !

Acceleration 0-100 8,5 sekunder är 740 turbo så seg orginal ? har aldrig kört en org tic

Acceleration 0-100 9 sekunder gorde FORD SIERRA 2.9 i GL alltså var visst ticen snabbare tongue
Senast redigerat av TheFinnishFlash (12 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

167 Inlägg
12 juli 2007
#73
Sierran har jag för mig har lite bättre topp och acc.
Sen i vikt ligger väl 740 kring 1400kg och sierran kring 1250 kg tjänstevikt.
Så sierran är lättare att få sladd med och 740 känns lite väl tung men fin sladdbil de också.

Själv hade jag nog valt 740:in även om jag i stort sett hatar 740, men varför jag hade valt den beror på att volvo delar är billigt och volvo motorerna går faktiskt otroligt länge (enligt mig) cool wink

Ingen minns en fegis

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#74
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
här har du e bra sida där du kan kolla de mesta, som toppfart, bensinförbrukning, 0-100 tid, vikt osv på bilarna.... gemfört med volvo så verkar fordarna pigga wink  http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794

Well, visa mig en ford (som är org eller chippad )som gör 0-100 på 7sec... som min gör !

Acceleration 0-100 8,5 sekunder är 740 turbo så seg orginal ? har aldrig kört en org tic

Acceleration 0-100 9 sekunder gorde FORD SIERRA 2.9 i GL alltså var visst ticen snabbare tongue

ehm va? är du trött eller nått? (alltså sömnig)


kopierar väll från sidan då istället så du ser vad det står! tongue 


Märke & modell FORD SIERRA 2.9 i GL (soltak) 

Årsmodell 1991

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1300 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1350 kg

Mått Längd 447 cm, Bredd 169 cm, Höjd 140 cm

Bagageutrymme 339 liter

Motor 6-cylindrig, V-motor, 2 överliggande kamaxlar, Bränsleinsprutning, Bensin

Cylindervolym 2933 cm²

Effekt 145 hk (107 kW) vid 5500 varv/minut

Vridmoment 23 kpm (229 nm) vid 3000 varv/minut

Vikteffekt 9 kg/hk (12,1 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,6 sekunder

Topphastighet 206 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 11,1 liter/100 km vid blandad körning
13,3 liter/100 km vid stadskörning
8,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 143.700 kr


------------------------------------------------------



Märke & modell VOLVO 740 TURBO 

Årsmodell 1989

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1440 kg

Maxlast 390 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 1413 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 156 hk (115 kW) vid 4800 varv/minut

Vridmoment 25 kpm (242 nm) vid 3300 varv/minut

Vikteffekt 9,2 kg/hk (12,5 kg/kW)

Acceleration 0-100 9,5 sekunder

Topphastighet 195 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,7 liter/100 km vid blandad körning
11,5 liter/100 km vid stadskörning
7,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 183.900 kr


vilken vare som gick bäst orginal nurå? wink
tycker det ser ut som 2,9an är den snabbaste och piggaste orginal bilen utav dom två tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (12 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

349 Inlägg
12 juli 2007
#75
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
tycker inte du ska säga så mkt innan du kollar vad du har för bilar själv roll

Jadu går ju bättre en ruttna sierror iaf ! sen tycker jag mina ser bättre ut... men men min smak !

mm bättre vettefan... ticen går inte nå bättre än en 2,9a... och 16 ventilarn gör ju fan sämre än en GL och ford 2,0orna går mkt bättre än en GL... så jag håller faktiskt inte med dig där smile

Du skulle akt ut och kolla pa nagra amatorrace nan gang. skulle du se vilka bilar som oftast ligger pa topp. vad jag har sett ar det oftast Volvo och bmw. aven sett en gammal ford MEN med en volvo motor i.

personligen har jag ingen koll alls pa sierrorna men jag vet att det dar med att volvo inte skulle ha kvalitet ar ren okunskap om dem. min forsta bil va en 245:a som da gatt omkring 25k mil och den hade jag mycket skoj med.

vad galler sierra ar jag som sagt inte ratt person. men volvo ar hallbar och latt att hitta delar till.
Senast redigerat av Ertiyed (12 juli 2007)


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#76
Ertiyed skrev:
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Jadu går ju bättre en ruttna sierror iaf ! sen tycker jag mina ser bättre ut... men men min smak !

mm bättre vettefan... ticen går inte nå bättre än en 2,9a... och 16 ventilarn gör ju fan sämre än en GL och ford 2,0orna går mkt bättre än en GL... så jag håller faktiskt inte med dig där smile

Du skulle akt ut och kolla pa nagra amatorrace nan gang. skulle du se vilka bilar som oftast ligger pa topp. vad jag har sett ar det oftast Volvo och bmw. aven sett en gammal ford MEN med en volvo motor i.

personligen har jag ingen koll alls pa sierrorna men jag vet att det dar med att volvo inte skulle ha kvalitet ar ren okunskap om dem. min forsta bil va en 245:a som da gatt omkring 25k mil och den hade jag mycket skoj med.

vad galler sierra ar jag som sagt inte ratt person. men volvo ar hallbar och latt att hitta delar till.

jag snackar fortfarande om orginal bilar smile  sen vem som ligger på topp eller inte bryr jag mig inte om... jag skulle igentligen inte bry mig om det kom en gammal 740 tic och körde ifrån mig heller, jag är nöjd med min bil och det räcker för mig smile


sen så har jag alldrig haft nått fordon som jävlas mer än volvo, visst jag har inte haft så många med 4-5 stycken har jag haft som bara jävlats, med sierran har gått så gott som problemfritt smile

och jag är mkt medveten om att folk har olika smak och brukar därför säga att det handlar om tur och otur med bilar.. men personligen så är jag endå inget volvo fan precis smile
Senast redigerat av _Glenne_ (12 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

349 Inlägg
12 juli 2007
#77
_Glenne_ skrev:
Ertiyed skrev:
_Glenne_ skrev:
mm bättre vettefan... ticen går inte nå bättre än en 2,9a... och 16 ventilarn gör ju fan sämre än en GL och ford 2,0orna går mkt bättre än en GL... så jag håller faktiskt inte med dig där smile

Du skulle akt ut och kolla pa nagra amatorrace nan gang. skulle du se vilka bilar som oftast ligger pa topp. vad jag har sett ar det oftast Volvo och bmw. aven sett en gammal ford MEN med en volvo motor i.

personligen har jag ingen koll alls pa sierrorna men jag vet att det dar med att volvo inte skulle ha kvalitet ar ren okunskap om dem. min forsta bil va en 245:a som da gatt omkring 25k mil och den hade jag mycket skoj med.

vad galler sierra ar jag som sagt inte ratt person. men volvo ar hallbar och latt att hitta delar till.

jag snackar fortfarande om orginal bilar smile  sen vem som ligger på topp eller inte bryr jag mig inte om... jag skulle igentligen inte bry mig om det kom en gammal 740 tic och körde ifrån mig heller, jag är nöjd med min bil och det räcker för mig smile


sen så har jag alldrig haft nått fordon som jävlas mer än volvo, visst jag har inte haft så många med 4-5 stycken har jag haft som bara jävlats, med sierran har gått så gott som problemfritt smile

och jag är mkt medveten om att folk har olika smak och brukar därför säga att det handlar om tur och otur med bilar.. men personligen så är jag endå inget volvo fan precis smile

tavlingarna jag snackar om har visserligen begransningar vad man far gora med motorerna, och det ar ganska strikta sadana. men men nog om det.

Jag kan tyvarr inte mer an beklaga att du haft otur med volvo. det ar valdigt roliga bilar. Och min erfarenhet med dem ar att dem gar i ur och skur.

Ja visst har det med tur och otur att gora. lite ocksa vad man har for erfarenheter fran tidigare i livet har val att gora vilka bilar man drass till. jag tycker tex om volvo pga att min far varit en flitig volvoforare sedan 60-talet. men dock tycker jag inte om nar folk som tex volvo alskar trackar ner pa saab bara for att dem tycker om volvo och visevarsa. man kan ju inte jamnfora som att sin egen bil ar den basta och alla andras ar samst. men men. nu rablar jag en massa gojja.

Hoppas att darkdog8 blir nojd med sitt kop oavsett vilket det blir.
Senast redigerat av Ertiyed (12 juli 2007)


Avstängd
1 266 Inlägg
12 juli 2007
#78
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
här har du e bra sida där du kan kolla de mesta, som toppfart, bensinförbrukning, 0-100 tid, vikt osv på bilarna.... gemfört med volvo så verkar fordarna pigga wink  http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794

Well, visa mig en ford (som är org eller chippad )som gör 0-100 på 7sec... som min gör !

Acceleration 0-100 8,5 sekunder är 740 turbo så seg orginal ? har aldrig kört en org tic

Acceleration 0-100 9 sekunder gorde FORD SIERRA 2.9 i GL alltså var visst ticen snabbare tongue

ehm va? är du trött eller nått? (alltså sömnig)


kopierar väll från sidan då istället så du ser vad det står! tongue 


Märke & modell FORD SIERRA 2.9 i GL (soltak) 

Årsmodell 1991

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1300 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1350 kg

Mått Längd 447 cm, Bredd 169 cm, Höjd 140 cm

Bagageutrymme 339 liter

Motor 6-cylindrig, V-motor, 2 överliggande kamaxlar, Bränsleinsprutning, Bensin

Cylindervolym 2933 cm²

Effekt 145 hk (107 kW) vid 5500 varv/minut

Vridmoment 23 kpm (229 nm) vid 3000 varv/minut

Vikteffekt 9 kg/hk (12,1 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,6 sekunder

Topphastighet 206 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 11,1 liter/100 km vid blandad körning
13,3 liter/100 km vid stadskörning
8,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 143.700 kr


------------------------------------------------------



Märke & modell VOLVO 740 TURBO 

Årsmodell 1989

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1440 kg

Maxlast 390 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 1413 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 156 hk (115 kW) vid 4800 varv/minut

Vridmoment 25 kpm (242 nm) vid 3300 varv/minut

Vikteffekt 9,2 kg/hk (12,5 kg/kW)

Acceleration 0-100 9,5 sekunder

Topphastighet 195 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,7 liter/100 km vid blandad körning
11,5 liter/100 km vid stadskörning
7,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 183.900 kr


vilken vare som gick bäst orginal nurå? wink
tycker det ser ut som 2,9an är den snabbaste och piggaste orginal bilen utav dom två tongue

Märke & modell VOLVO 740 TURBO INTERCOOLER 

Årsmodell 1987

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1400 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 141 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 182 hk (134 kW) vid 5800 varv/minut

Vridmoment 27 kpm (260 nm) vid 3400 varv/minut

Vikteffekt 7,7 kg/hk (10,4 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,5 sekunder

Topphastighet 205 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,8 liter/100 km vid blandad körning
11,8 liter/100 km vid stadskörning
7,3 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 155.750 kr

Ursäkta, det är nog du som är trött big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 juli 2007
#79
TheFinnishFlash skrev:
_Glenne_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Well, visa mig en ford (som är org eller chippad )som gör 0-100 på 7sec... som min gör !

Acceleration 0-100 8,5 sekunder är 740 turbo så seg orginal ? har aldrig kört en org tic

Acceleration 0-100 9 sekunder gorde FORD SIERRA 2.9 i GL alltså var visst ticen snabbare tongue

ehm va? är du trött eller nått? (alltså sömnig)


kopierar väll från sidan då istället så du ser vad det står! tongue 


Märke & modell FORD SIERRA 2.9 i GL (soltak) 

Årsmodell 1991

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1300 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1350 kg

Mått Längd 447 cm, Bredd 169 cm, Höjd 140 cm

Bagageutrymme 339 liter

Motor 6-cylindrig, V-motor, 2 överliggande kamaxlar, Bränsleinsprutning, Bensin

Cylindervolym 2933 cm²

Effekt 145 hk (107 kW) vid 5500 varv/minut

Vridmoment 23 kpm (229 nm) vid 3000 varv/minut

Vikteffekt 9 kg/hk (12,1 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,6 sekunder

Topphastighet 206 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 11,1 liter/100 km vid blandad körning
13,3 liter/100 km vid stadskörning
8,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 143.700 kr


------------------------------------------------------



Märke & modell VOLVO 740 TURBO 

Årsmodell 1989

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1440 kg

Maxlast 390 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 1413 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 156 hk (115 kW) vid 4800 varv/minut

Vridmoment 25 kpm (242 nm) vid 3300 varv/minut

Vikteffekt 9,2 kg/hk (12,5 kg/kW)

Acceleration 0-100 9,5 sekunder

Topphastighet 195 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,7 liter/100 km vid blandad körning
11,5 liter/100 km vid stadskörning
7,4 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 183.900 kr


vilken vare som gick bäst orginal nurå? wink
tycker det ser ut som 2,9an är den snabbaste och piggaste orginal bilen utav dom två tongue

Märke & modell VOLVO 740 TURBO INTERCOOLER 

Årsmodell 1987

Kaross Sedan

Dörrar 4

Platser 5

Tjänstevikt 1400 kg

Maxlast 420 kg

Max släpvagnsvikt 1600 kg

Mått Längd 479 cm, Bredd 175 cm, Höjd 141 cm

Bagageutrymme 389 liter

Motor 4-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning Turbo, Bensin

Cylindervolym 2316 cm²

Effekt 182 hk (134 kW) vid 5800 varv/minut

Vridmoment 27 kpm (260 nm) vid 3400 varv/minut

Vikteffekt 7,7 kg/hk (10,4 kg/kW)

Acceleration 0-100 8,5 sekunder

Topphastighet 205 km/h

Växellåda Manuell 5 växlar

Drift Bakhjulsdrift

Tankrymd 60 liter

Bränsleförbrukning 9,8 liter/100 km vid blandad körning
11,8 liter/100 km vid stadskörning
7,3 liter/100 km vid landsvägskörning


Nypris 155.750 kr

Ursäkta, det är nog du som är trött big_smile

haha beroende på årsm då.... men endå pinsamt av volvon att vara lika pigg som 2,9an när dom har 182 hk mot 2,9ans 145hk xD wink
Senast redigerat av _Glenne_ (12 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

huh?
10 427 Inlägg
12 juli 2007
#80
Mjeh mjeh.. kul med fakta-besserwisserkamp tongue

740 Turbo Intercooler 1985-1988 finns med B230ET 182hk (ej kat osv)
740 Turbo Intercooler 1987-1989 B230FT 156hk (kat)
740 Turbo Intercooler 1990 B230FT 165hk (kat)

Lite andra roliga jämförelser:

FORD SIERRA 2.8 i GHIA (soltak) 1987, 1330 kg (tjänstevikt)

Effekt      143 hk (105 kW) vid 5800 varv/minut
Vridmoment     22 kpm (219 nm) vid 3300 varv/minut
Vikteffekt     9,3 kg/hk (12,7 kg/kW)
Acceleration 0-100     10,5 sekunder
Topphastighet     204 km/h

VOLVO 740 GLE 1987 (B230E, sugisinsprutaren utan kat), 1370 kg (tjänstevikt)

Effekt      131 hk (96 kW) vid 5500 varv/minut
Vridmoment     19 kpm (190 nm) vid 3300 varv/minut
Vikteffekt     10,5 kg/hk (14,3 kg/kW)
Acceleration 0-100     10,7 sekunder
Topphastighet     182 km/h
Senast redigerat av steifan (12 juli 2007)



Sök