2509
Sök

Angående öppetluft filter?

19 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Ska införskaffa ett nytt öppet luftfilter till min 9-5 så nu undrar jag vad ska man använda?
Hittade Bmc, Lintec, och sen hittade jag ett oljefritt som man inte ska olja in Sf Sprint.

Har ni själva några meningar angående nåt av dessa?
Annars ge förslag på vad jag kan använda?

Gärna åxå sida som man kan beställa från!

Mvh Inkognito

4 767 Inlägg
12 juli 2007
Nästan längst ner på denna sidan finns det kit till 9-5an smile

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_f … _air.shtml

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

666 Inlägg
12 juli 2007
eftersom du har en 95 så har du LMM, då är det rekomenderat att du väljer ett filter som inte ska behövas oljas in. annars finn det risk för att oljan frånfiltert sugs med in och fastnar på lmm tråden, lmm går sönder och bilen kommer gå som en posse nötter...

//Silver

Hojmek
748 Inlägg
12 juli 2007
Prats ju mycket om det där med att man inte ska ha filter som ska oljas in, men varför säljer då tex BSR kit med luftfilter som ska oljas in. Tycker det verkar lite konstigt

781 Inlägg
12 juli 2007
Jag har öppet torrt filter på min o det funkar kanon..Kommer bara inte ihåg vilket märke det är..:/Inget lågpris tjohejsan iallafall..
Senast redigerat av marbling (12 juli 2007)

19 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Men är de ingen som kan rekomendera ett torrt luft filter då?
Man är ju inte så sugen på att byta lmm o att den ska gå som en påse popcorn.

5 710 Inlägg
13 juli 2007
Min åsikt om öppna filter på speciellt 9-5 är att man bör passa sig.....
LMM är en sak men placeringen filtret hamnar på är en annan.
Precis framför framhjulet med öppet undertill är varken bra ut fukt eller rehetssynpunkt.
Och eftersom ett öppet filter släpper igenom mer skit bör man tänka efter 2 ggr.
Nu finns det folk som kört hur långt som helts med öppna filter utan problem......men jag hade aldrig tagit den risken.

Prats ju mycket om det där med att man inte ska ha filter som ska oljas in, men varför säljer då tex BSR kit med luftfilter som ska oljas in. Tycker det verkar lite konstigt

Varför är det konstigt?
De är ju ett företag som lever på att sälja saker?
JR som de säljer har ju filter till en mängd märken och modeller = ett brett utbud = chans till mer sålda filter.

MVH Jonas
..............

Hojmek
748 Inlägg
13 juli 2007
jonTe skrev:
Min åsikt om öppna filter på speciellt 9-5 är att man bör passa sig.....
LMM är en sak men placeringen filtret hamnar på är en annan.
Precis framför framhjulet med öppet undertill är varken bra ut fukt eller rehetssynpunkt.
Och eftersom ett öppet filter släpper igenom mer skit bör man tänka efter 2 ggr.
Nu finns det folk som kört hur långt som helts med öppna filter utan problem......men jag hade aldrig tagit den risken.

Varför är det konstigt?
De är ju ett företag som lever på att sälja saker?
JR som de säljer har ju filter till en mängd märken och modeller = ett brett utbud = chans till mer sålda filter.

Jo men om det nu är så att man "kan" få med olja från filtret in i lmm. Aja jag har då kört med öppet filter utan några som helsta problem, dock sitter ju inte filtret som på en 9-5

Mvh

58 Inlägg
13 juli 2007
är de någon som kan ge tips på ett tort filter då?

94 Inlägg
22 juli 2007
som sagt,är de ingen som kan ge tips på ett filter som man inte behöver smörja in?

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
22 juli 2007
kimen12 skrev:
som sagt,är de ingen som kan ge tips på ett filter som man inte behöver smörja in?

Dessa är behöver ej oljas in

http://www.streetside.se/filter_directair.asp

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

Sök