11145
Sök

Solarplexus nån som har testat?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
#1
Funderar på att köpa solarplexus till Saaben.. Någon som testat de och kan berätta lite?

http://www.solarplexius.com

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
14 juli 2007
#2
Japp det är jävligt enkelt att arbeta med .. kan monteras direkt.. rengör först krävs ju dock.. men det är inget ansträngande

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
#3
volvo740mannen skrev:
Japp det är jävligt enkelt att arbeta med .. kan monteras direkt.. rengör först krävs ju dock.. men det är inget ansträngande
Okej så de är värt 1200kr som de kostar?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

FreddeK
14 juli 2007
#4
golfarn_nr1 skrev:
volvo740mannen skrev:
Japp det är jävligt enkelt att arbeta med .. kan monteras direkt.. rengör först krävs ju dock.. men det är inget ansträngande
Okej så de är värt 1200kr som de kostar?
japp helt klart dom 1200kr. du kan ju ta bort det när du lessnar osv=) det enda nackdelen är ju att rutorna inte går att ta ner men kan du leva med det så har du en bra och billig toning med enkelt montage!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
#5
Freddeponken skrev:
golfarn_nr1 skrev:
volvo740mannen skrev:
Japp det är jävligt enkelt att arbeta med .. kan monteras direkt.. rengör först krävs ju dock.. men det är inget ansträngande
Okej så de är värt 1200kr som de kostar?
japp helt klart dom 1200kr. du kan ju ta bort det när du lessnar osv=) det enda nackdelen är ju att rutorna inte går att ta ner men kan du leva med det så har du en bra och billig toning med enkelt montage!
jo ja läste de... inte så kul... men man har ju ACC så varför ska rutorna vara nere tongue får väl köpa sånna då... ingen som har en Saab 9-3 SS med toning på så man får se hur de ser ut? eller om nån kan fixa de i ps??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Motorman
44 Inlägg
14 juli 2007
#6
Har såna på min bil men dom sitter dåligt tycker jag bättre med solfilm nackdelen är ju att man inte kan ta bort den!


LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
#7
POhlson skrev:
Har såna på min bil men dom sitter dåligt tycker jag bättre med solfilm nackdelen är ju att man inte kan ta bort den!
Okej men är dom utskurna exakt till din bil eller har du gjort de själv? Har du ingen bild på bilen när du har dom på? Så man ser hur mörka dom är....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
14 juli 2007
#8
Hade sånt i gammel chryslern.. Var bra på sommaren men rutorna immade igen på hösten/vintern hela tiden.. Men går ju som sagt att ta bort till vintern.

5 Inlägg
14 juli 2007
#9
Om du köper sådana så kan väl du lämna en recension på hur du upplevde det hela?!

//östebo

2 122 Inlägg
15 juli 2007
#10
jag har de i peugeoten och är nöjd med de... tar 10-15minuter att montera första gången tar säkert 5minuter nu big_smile dock tycker jag att den är lite för mörk... sedan utifrån blir den rätt blank som synes på bilderna på peggan
Senast redigerat av Kirre (15 juli 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

1 019 Inlägg
15 juli 2007
#11
Funderar på sånt själv big_smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
15 juli 2007
#12
Davv3 skrev:
Funderar på sånt själv big_smile
har dom i min c70, funkar kanon förutom att dom är lite stora på sidorutorna håller inte helt tätt längre, ska fixa till detta på min nån dag och skära till dom smile

Motorman
44 Inlägg
15 juli 2007
#13
Har bilder på mitt galleri på hur det ser ut jag köpte färdig skurna. Eftersom bakrutan är så stor och sluttande så hänger skivan där och fladdrar=(


preem pump
836 Inlägg
15 juli 2007
#14
annars kan man göra som jag har gjort... tona sidorutorna med film och sen köpa solarplexius ruta till bakrutan eftersom att den hade varit "omöjlig" att tona

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

67 Inlägg
15 juli 2007
#15
Vi har solarplexius på våran zafira, Det funkar bra men drar till sig uppmärksamhet. Har själv suttit i bilen på varuhusparkeringar och folk tittar in genom rutorna. Ibland skramlar dom dock, men kanske monteringsfel?

2 122 Inlägg
15 juli 2007
#16
mina funkar kanon inget fel på dem skallrar inget när det basar. kan vara så att jag har fått perfekt passform!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

182 Inlägg
15 juli 2007
#17
Har det i min bil, det enda som jag kan tycka vara lite störande att ibland så kan det rappla till lite.. men det är sällan.

Det är ju ett bra alternativ men om man vill ha full fukntionalitet så satsa på riktig toning, bakrutorna går ju inte att köra ned då skivorna sitter i vägen.


36 Inlägg
15 juli 2007
#18
golfarn_nr1 skrev:
Funderar på att köpa solarplexus till Saaben.. Någon som testat de och kan berätta lite?

http://www.solarplexius.com
Har haft det på min föregående passat variant.
Kan bara säga det att sämre har jag aldig vart med om skulle aldrig rekommendera detta.
Imma innanför, skrammel och passfomen var så dålig att man ser glipor ljus insläpp emellan.
Ser inte bra ut utanför heller för den delen , nää va du än gör köp inte .............bara min upplevelse plus många andras med.
Proffs tonade mina på nuvarande bil 3000:- gick det på och jag har aldrig vart så nöjd med resultatet.
Ok du kan ju inte ta bort det men varför vill man det då???

Hepp Hepp

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
#19
kvarten skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Funderar på att köpa solarplexus till Saaben.. Någon som testat de och kan berätta lite?

http://www.solarplexius.com
Har haft det på min föregående passat variant.
Kan bara säga det att sämre har jag aldig vart med om skulle aldrig rekommendera detta.
Imma innanför, skrammel och passfomen var så dålig att man ser glipor ljus insläpp emellan.
Ser inte bra ut utanför heller för den delen , nää va du än gör köp inte .............bara min upplevelse plus många andras med.
Proffs tonade mina på nuvarande bil 3000:- gick det på och jag har aldrig vart så nöjd med resultatet.
Ok du kan ju inte ta bort det men varför vill man det då???
Om nu passformen är så dålig lämnar man väl tillbaks dom?? Har beställt mina idag iallafall...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

71 Inlägg
26 juli 2007
#20
solarplexius är bara jävla skit

Är under styling


Sök