18702
Sök

Litet problem med nya bilstereon

79 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#1
Köpte en ny bilstereo för ett par veckor sedan, en Sony CDX-GTA414U. Funkar skitbra men det enda jag stör mig på är att när jag drar ur nyckeln ur tändningen så stängs den av och går inte att starta. Den minns då inte heller vilken låt man var på när man startar upp den igen när man spelar upp ur t.ex ett USB minne, vilket är minst sagt störande.
Finns det nått sätt att fixa det här på?

Har en Audi A4 1.8 -95

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
17 juli 2007
#2
Tjena.

Det troligen en felkoppling bak i kabelhärvan bakom stereon, man kan flytta sladdarna på olika sätt. Troligen fick med en "karta" till stereon.

Hade själv samma problem.

Lycka till.


79 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#3
RaX- skrev:
Tjena.

Det troligen en felkoppling bak i kabelhärvan bakom stereon, man kan flytta sladdarna på olika sätt. Troligen fick med en "karta" till stereon.

Hade själv samma problem.

Lycka till.
Jo killen på stället där jag köpte den nämnde också nått sånt, han sa att man skulle byta plats på ett par kablar, minns inte vilka dock sad. Ska titta igenom alla instruktioner jag fick med.
Senast redigerat av Saittam (17 juli 2007)

5 Inlägg
17 juli 2007
#4
Satte du i stereon själv?

Om du gjorde detta så har du sat minnes samt strömkabel på en strömkabel som bara ger ström när du vrider om nyckeln. Kolla efter en kabel som har ström hela tiden. Så kan du sätta på och stänga av strereon. Eller så sätter du minneskabeln så att bara den har ström hela tiden så är det löst!


//Östebo

79 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#5
Finns det nån risk att allt kortsluts ifall jag kopplar fel?

17 juli 2007
#6
Tjenare !


Ta en multimeter eller liknande och mät upp så du verkligen har konstant ström där du ska ha konstant ström på iso kablage och tändnings spänning där du ska ha det !

förmodligen det som spökar.

Svart = jord
Röd = 12+ från tändningen
gul = 12+ konstant.
blå = remote/elantenn

vit, grå, lila och grön är till högtalarna.

Lycka till !

79 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
#7
Sådär..nu funkar det, bytte plats på den gula och den röda kabeln.
Senast redigerat av Saittam (17 juli 2007)


Sök