3394
Sök

skärmbredda???

15 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Undrar vilket det bästa och lättaste sättet att skärmbredda är???

Jag Gasar Tills Det Rasar ;)

3 627 Inlägg
18 juli 2007
Lättaste? rulla ut skärmkanterna skulle jag tro är det lättaste om du bara ska bredda lite.. Sen bästa sättet är ju egentligen att svetsa och ha dig om du ska bredda mycket smile

MVH Jimmu

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

LillNaisarn
18 juli 2007
Lättaste sättet att bredda är att använda fogskum och för att sedan gjuta av, bästa sättet är att plåtbredda om man har kunskapen !

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
22 juli 2007
LillNaisarn skrev:
Lättaste sättet att bredda är att använda fogskum och för att sedan gjuta av, bästa sättet är att plåtbredda om man har kunskapen !

Inte fogskum! Använd bonocellplattor! Mycket enklare! Koll skämrkanter mm på min porsche...

LillNaisarn
22 juli 2007
Henrik Elg skrev:
Inte fogskum! Använd bonocellplattor! Mycket enklare! Koll skämrkanter mm på min porsche...

Bonocellplattor kostar också flera ggr mera och jag tror inte det är lättare än fog skum... fast fortare lär det väll iaf gå då fogskummet har så lång härdtid smile

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
22 juli 2007
LillNaisarn skrev:
Henrik Elg skrev:

Bonocellplattor kostar också flera ggr mera och jag tror inte det är lättare än fog skum... fast fortare lär det väll iaf gå då fogskummet har så lång härdtid smile

Mycket lättare...! Det är ju bra mycket hårdare! Sen slipper man alla luftbubblor med....

LillNaisarn
22 juli 2007
Henrik Elg skrev:
Mycket lättare...! Det är ju bra mycket hårdare! Sen slipper man alla luftbubblor med....

Jo det är det jobbiga med fogskumm slipa ner och måsta lägga på nytt lager och göra så flertalet ggr innan man blir utan alla luftbubblor smile får pröva på boncell nästa gång då wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
22 juli 2007
Eller så gör man det så det håller, man svetsar. Skulle aldrig plasta ihop nånting med en bil för det kommer spricka förr eller senare.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
22 juli 2007
Mäki skrev:
Eller så gör man det så det håller, man svetsar. Skulle aldrig plasta ihop nånting med en bil för det kommer spricka förr eller senare.

Kan bara hålla med! Men alla kan inter svetsa! Alla har ej tillgång till svets! Alla kan ej bocka plåt till skärmkanter....

Glasfiber kan dom flesta arbeta med och den utrustning som krävs är ej så kostsam!

Och i Porschens fall då? Det är en gammal banracingbil där karossen är gjord i glasfiber! Inte lätt att svetsa i....

Sök