3378
Sök

Köp av sierra cosworth. att tänka på?

264 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
#1
Hej, håller på o säljer min nuvarande bil. Efter ha varit uppe på Gatebil Rudskogen och åter igen sett grymma sierra cossies, så bestämmde jag mig. en cossie ska köpas.

så va ska man nu tänka på? har inte bestämmt mej för 2wd elle 4wd.

ni som har, dela gärna med er.

kommer nog inte våga ställa upp o drifta på bana så en 4wd e väl nästan lika bra då. blir väl mest black race.

tack på förhand
Senast redigerat av Goven (18 juli 2007)

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
#2
Ska du drifta e la 2wd bättre dom sierra är ju bakhjulsdrivna.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

264 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
#3
jaja de e ju självklart, syfta just på att om det e någon ide, för att kunna ta riktiga kurvor me fin rök räcker väl inte ett 330 kit. då e de bättre o köra fortare me 4wd. känner att 330 kit är min limit me hk. man vill ju inte heller sladda sönder bilen va.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

431 Inlägg
18 juli 2007
#4
in på www.fmcs.nu   Sök i forumet så lär du finna svar.

mvh Robin

264 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
#5
tackar

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Mekaniker
99 Inlägg
19 juli 2007
#6
Vilken du ska köpa av 2wd eller 4wd beror på hur mycke effekt du ska ta ut och plånboken!!

En 4wd ska du nog inte trimma mycke mer än 330kit om det ska hålla, men om du har en fet plånbok så finns det drev-satser att köpa! men dyra som fan!
4hjulsdrift är ju i regel dyrare att få till att hålla, men fästet är ju underbart

En 2wd är ju alltid en 2wd, kul att leka med o just Ford "sätter sig" bra jämfört med många andra bilar.
Men som sagt allt går ju sönder vid höga effekter, så valet är ju upp till dig , men åk o prova båda sorter innan du bestämmer dig!
Köp min!  tex


291 Inlägg
19 juli 2007
#7
som sagt RWDs drivlina är mer effekt tåligare än 4wd.
Jag själv har planer på en cossie i framtiden, men det blir en RWD för mig iallafall, mycket roligare att leka med.

15 Inlägg
19 juli 2007
#8
Har mekat med 4wd sierra cosworth i rally vm under 90 talet... samt jobbat på M-Sport..

4wd växellåda är kass punkt slut, som redan nämde, drevsats finns, men det berör på din budget.  Men om du är nöjd med 330hk och inte kör som en tok, börde lådan håller ganske långt....   
Har kört båda 2wd och 4wd och tycket 2wd cossie är båda roligare och mer hållbart... 4wd och mindre än 400hk är faktisk ganske tråkigt, även på bana.

leta efter sprickor i karossen, samt alla gummi upphängning borde redan har blivit bytte för urethane (eller vad den nu heter på svenska) annars räkna med att göra det omgående...

Motorfästerna can var bra att kolla också.... och var försiktigt med hur den har blivit trimmade och misshandlade tidigare....   dom är lätt att moppe-trimma och finniga undomar... och lätt att smäller sönder också!

Lyckatill.....

Conk.

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!

264 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
#9
jag vet att 4wd cossies i princip inte går att leka med och antog att de gick sönder lättare pga att den é mer koplex än rwd. men eftersom att man nästintill aldrig kör på bana uta blackrace rakt fram och liknande var jag iaf intresserad av att höra mer om 4wd.

nu är jag nog helt inne på rwd tack vare folk som visat intresse.
känns ju bra om skiten håller oxå.

bussningar och liknande har tänkts att byta i vinter i så fall. köpa via YB motorsport?
så de e jag me på. och ev köpas 330 kit om inte de redan sitter på.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

264 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
#10
conkers skrev:
Har mekat med 4wd sierra cosworth i rally vm under 90 talet... samt jobbat på M-Sport..

4wd växellåda är kass punkt slut, som redan nämde, drevsats finns, men det berör på din budget.  Men om du är nöjd med 330hk och inte kör som en tok, börde lådan håller ganske långt....   
Har kört båda 2wd och 4wd och tycket 2wd cossie är båda roligare och mer hållbart... 4wd och mindre än 400hk är faktisk ganske tråkigt, även på bana.

leta efter sprickor i karossen, samt alla gummi upphängning borde redan har blivit bytte för urethane (eller vad den nu heter på svenska) annars räkna med att göra det omgående...

Motorfästerna can var bra att kolla också.... och var försiktigt med hur den har blivit trimmade och misshandlade tidigare....   dom är lätt att moppe-trimma och finniga undomar... och lätt att smäller sönder också!

Lyckatill.....

Conk.

förresten de va inte du som körde supran du har på din avatar i rudskogen va?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juli 2007
#11
vet inte allt för mkt om cossie´s kvalitet osv men jag åkte en cossie 4x4 med 330kitt och lite andra grejjer nu i sommar och den spann på bra på asfalten så nog går det att leka med dom med... men roligast är väll RWD men då får man väll problem att få ner hästarna i backen när man har över 300hk skulle jag tro när till och med jag med mina 150hk har det problemet i stoppljusen smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

264 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
#12
o de skulle vara dåligt, precis de jag e ute efter lol

problem att få ner hk i backen= kul + drifting wink
Senast redigerat av Goven (19 juli 2007)

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

15 Inlägg
20 juli 2007
#13
Goven skrev:
förresten de va inte du som körde supran du har på din avatar i rudskogen va?

Jäpp det var jag.... nästan hela tiden... kompisen körde också en del...

Nissan s12 (180zx turbo) är det... men breddade med GP widebody ser mycket ut som en gammal supra... fast med mindre spis tyvärr....!

Kommer mer hästar innan nästa ban körningen...

Conk.

bygget kan man se här:   http://racing-green.blogspot.com/

Skriva tydligen ganska kass på svenska... men grym på english!

264 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
#14
hehe ser lite skillnad nu, man var väl inte helt nykter där uppe heller cool.

lite mer häst skulle nog sitta fint innan nästa ja. några tappra försök på breisladden men de måste ju finnas pulver me.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

264 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
#15
någon som har något annat att dela med sig?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

152 Inlägg
21 juli 2007
#16
vad är din budget?

264 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
#17
satan nu försvann den jag skulle åka o titta på när jag fått sålt bilen sad faaaan

hmm budget. helst runt 60 -70 000 men för rätt bil så kan jag gå upp till kanske 80 000.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
21 juli 2007
#18
http://www.mobile.de/SID15t8kHH0MgOJTgc … Search.y=6

Mobile.de. 24 st

Blocket finns det några till kan jag nog tro.

Lev livet, det kan ta slut fort

264 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
#19
kollat mobile tidigare. tycker alla e så slitna bara. sen sticker priset upp fort och me regavgifter o så tror jag inte jag tjänar så mycke på de.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

264 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
#20
ett steg taget. bilen är nu såld och letandet intensifieras.

någon som vill dela med sig kunskap mer?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.


Sök