2554
Sök

Tona rutorna

71 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
#1
Hur får jag det 100% på en v70
tycker alltid kommer någon bubbla!
och någon som har ett bra tipps på perfekt blandning!
samt  ska jag  plocka  rutorna så det gör att använda elhissarna eller ska jag göra som jag brukar skära lister?

Är under styling

1 Inlägg
20 juli 2007
#2
Lämna in skiten så de blir riktigt gjort. Kostar ju inte så mycket, värt pengarna att få slippa framtida probs. med toningen pga. dålig erfarenhet.

smile
Mvh

71 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
#3
Har  lyckats  2 gånger på  2 andra men 1 gång vart skit  haft 3 855 or

Är under styling

1 878 Inlägg
20 juli 2007
#4
har lyckats, men de jag har alltid gjort är att de släpper efter ett tag. det funkade bra när jag körde diskmedel med min gamla 740 och plockade bort dörrsidorna. sen satt dem som fan smile


Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
21 juli 2007
#5
lämna in eller läs på i ngn av alla 100 trådar tongue lycka till smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

1 277 Inlägg
21 juli 2007
#6
kostar bilen din 500 tusen kan du lämna in det.
kostar bilen 5000kr kan man göra det själv med varierande resultat...ingen bryr sig liksom då..

Allstå bilen skick avgör ju lite vad man ska lägga på den.

Det är ju inte dyrt att testa själv först...har lyckats helt okej med många av mina bilar och jag är inte bra på det...och jag har inte kört utställningsbilar såklart.
Senast redigerat av BMW635_Robban (21 juli 2007)


782 Inlägg
21 juli 2007
#7
får du bubblor så skrapar du inte tillräckligt bra eller så är det något skit på rutan som du inte fått bort.
har för mej att jag brukade köra med 3-4 droppar yes diskmedel till 0,5 l vatten men det är lite olika på olika toningsfilmer.
klart att du ska ta ut rutorna i bakdörrarna när du tonar men ha dom inte liggandes när du håller på för då får du massa damm i mitten på rutorna och vill du ha det riktigt bra ute i kanterna så gå till glasmästaren och låna en kloss som dom slipar glas med och slipa till glaset med solfilmen på men var noga med att slipa åt rätt håll annars blir allt förstört.
lämnar du in det är det inte säkert du blir nöjd så gör det själv istället (har sätt skräck exempel på proffs toningar).


397 Inlägg
21 juli 2007
#8
Det svåra är att värma filmen på din v70.. men självaste läggningen och allt annat runt omkring är lungt!

1 Inlägg
22 juli 2007
#9
det är inte så svårt om du bara ha lite tålamod...jag ha gjort de på alla mina bilar och de ha blivit bra,och jag har aldrig taigt lös någon dörrsida:cool:


5 bilar på 4 år:P
46 Inlägg
22 juli 2007
#10
Ja..mitt tips e ju att det funkar mycket bättre å betydligt lättare å få det snyggt me toning från biltema/gekås nåt sån billig skit för 50 spänn..haft d på 2 bilar å nu köpte ja race sports toning för 500 spänn å blev pissdåligt bara kladda ihop, gick sönder å as svårt å få bort bubblorna!!

Säga vad man vill om Modoklacken, men trevlig är han>..<
http://www.youtube.com/watch?v=gHfisIOl … mp;search=
Viii väääntar^^

Öhh
272 Inlägg
22 juli 2007
#11
lägg en slant på proffstonade rutor annars så finns ju http://www.solarplexius.se


22 juli 2007
#12
mmm på en skåpbil som v70 borde solarplexius funka


Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
23 juli 2007
#13
Vad kostar det egentligen att proffstona??

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

71 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
#15
Thehellbillydeluxe skrev:
mmm på en skåpbil som v70 borde solarplexius funka
Sånt Jävla skit kommer ej in i min bil

Är under styling


Sök