Jag har inte körkort än, men jag har en bil och när man läser om sånt här så blir man ju rädd.
Nu bryr jag mig inte jättemycket om bilen då den redan är i dåligt skick, men det är inte det som är grejen - när något sånt här händer så tar man det personligt, spelar ingen roll vad för bil man har.
Vad kan man göra liksom, det är antagligen unga snorungar som inte lärt sig hyffs som gör dessa saker, de som tycker att det är coolt osv. Jag kommer ihåg när jag var liten då man var busig o galen och kunde hitta på vad fan som helst (har dock aldrig repat bilar) men ändå förstår man lite att man själv har varit i det stadiet då bilar (och andra dyra föremål) inte känns värdefulla utan istället behandlar dem som skit. Folk som har egen bil, tror jag faktiskt inte gör dessa saker (så länge de inte har ett starkt jävla hat mot bilmärket man har) utan det är nog föräldrarnas ansvar att lära sina små skitungar att ge fan i bilar osv. För om man nu skulle komma på en liten unge som repar ens bil så kan man fan inte gå berserk på ungen som man önskar, för hur modigt är det - istället ska man vara lugn och harmonisk och ta ett snack med föräldrarna men det hade inte jag klarat av om jag ser någon repar ens bil.
Jag har aldrig upplevt det ni upplevt men jag kan fan tänka mig att det är ett helvete, och det gör en rädd att skaffa en fin ordentlig bil som man kan dö för.