2665
Sök

Blaupunkt högtalare

881 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Hallå.  Jag funderar på att köpa ett par 6,5" högtalare av märket Blaupunkt men jag vet inte vilken serie jag ska köpa ur hmm   Jag har hört att Blaupunkts Velocity serie är deras finaste (och dyraste) serie, men jag vet som sagt inte vilken serie jag ska ta. Funderar på GTx serien också, men är det någon som vet om GTx serien är budget bra eller bara skräp?

Just nu så har jag två stycken Blaupunkt GT 165 i hatthyllan, och dem tycker jag låter bra.

Det är alltså fram det ska bytas ut, just nu sitter där Sony 60W 6,5", varför jag väljer Blaupunkt är för att jag vill ha det enhetligt tongue

Mvh

881 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Ingen som vet?

Turbocharged
421 Inlägg
21 juli 2007
Velocity är Blaupunkts lågprismärke, långt ifrån deras dyraste och finaste.
GT är dom bästa har jag för mig.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Smålänning
7 887 Inlägg
21 juli 2007
Velocity är deras finaste serie. GT-serien ligger under dem.

Blaupunkt gör välljudande högtalare av bra kvalitet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
21 juli 2007
Hm meningarna går isär, Velocity är den finaste serien, Och Blaupunkt är inga dåliga grejer. Själv kör jag med blåpunkt och har fått ganska mycket komplimanger av folk som står UTANFÖR bilen..smile (Dax för dämpning av plåt kanske)

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

881 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
High_Tower skrev:
Hm meningarna går isär, Velocity är den finaste serien, Och Blaupunkt är inga dåliga grejer. Själv kör jag med blåpunkt och har fått ganska mycket komplimanger av folk som står UTANFÖR bilen..smile (Dax för dämpning av plåt kanske)

big_smile Låter bra det!  Kör du Blaupunkt subwoofer då eller bara högtalare i bilen?

twin_cam skrev:
Velocity är deras finaste serie. GT-serien ligger under dem.

Blaupunkt gör välljudande högtalare av bra kvalitet.

Okej, men är det markant stor skillnad mellan de två serierna? Jag menar i pris så skiljer de sig ganska stort. Så man vet vad man ska lägga pengarna på smile
Senast redigerat av PlumCrazy (21 juli 2007)

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
21 juli 2007
Jag kör 4*5'25 i dörrarna, 2*6'9 i Hatthyllan och en tolva sub i baken på min snövit..tongue, jag har provat och bevisat att blåpunkt är bra.

Tävlade mot en snubbe som hade Rockford system 2*10' Basar bak i skuffen och 4*5'25 i dörrarna.

Slog honom med dryga 25 Decibell, Dessutom höll jag på att skaka sönder hela bilen så jag fick ha polare som stod och tryckte på plåten. Och jag var skitnöjd när jag åkte därifrån. Notera att det inte var någon profs tävling utan en privat med decibell mätare i bilen och utanför.tongue Slog honom i båda kan jag noter..wink

Så blåpunkt är hellt klart att rekomendera om inte plånboken räcker till dom dyra jättarna

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

881 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
High_Tower skrev:
Jag kör 4*5'25 i dörrarna, 2*6'9 i Hatthyllan och en tolva sub i baken på min snövit..tongue, jag har provat och bevisat att blåpunkt är bra.

Tävlade mot en snubbe som hade Rockford system 2*10' Basar bak i skuffen och 4*5'25 i dörrarna.

Slog honom med dryga 25 Decibell, Dessutom höll jag på att skaka sönder hela bilen så jag fick ha polare som stod och tryckte på plåten. Och jag var skitnöjd när jag åkte därifrån. Notera att det inte var någon profs tävling utan en privat med decibell mätare i bilen och utanför.tongue Slog honom i båda kan jag noter..wink

Så blåpunkt är hellt klart att rekomendera om inte plånboken räcker till dom dyra jättarna

big_smile Nästan tinnitusvarning på din bil!

881 Inlägg
18 Inlägg
23 juli 2007
Jag körde först velocity i dörarn men fick inte riktigt fram ljudet.
Sen valde jag blaupunkts TH högtalare. Jag är grymt nöjd!!.

881 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
rocketboy skrev:
Jag körde först velocity i dörarn men fick inte riktigt fram ljudet.
Sen valde jag blaupunkts TH högtalare. Jag är grymt nöjd!!.

Ajja de är redan beställda smile får hoppas att Velocity duger, annars vet man ju vad man kan titta på! big_smile

2 123 Inlägg
23 juli 2007
High_Tower skrev:

Så du menar att dina enkla 12:a spöade hans med 8ggr högre ljud ?
Det har jag väldigt svårt att tro, hur högt spelade du och hur högt spelade han ?

Sök