Rätt omöjligt, med tanke på att spridarna i en GT-R bottnar vid cirka 440 hk. Dessutom har du massor av andra flaskhalsar, såsom LMM, toppackning, turboaggregat, etc.
Jag fick 14 786 kr/år helförsäkring hos IF, 13 992 kr/år helförsäkring inkl bantillägg hos Salus-Ansvar och 12 169 kr/år helförsäkring hos Trygg-Hansa. Bilen står naturligtvis på mig. Detta säger dock ganska lite, eftersom jag vet folk med R33 GTS-25T som fått belopp på upp emot 50 000 kr/år fr helförsäkring...
Bilförsäkringar är ju alltid individuella, och detta verkar mer sant när det gäller Skylines än någonsin.
Exempelvis fick SkyRex dyrare premie med samma bolag på en R33 GT-R när han bodde i villa och hade eget garage, än jag fick på min R34 GT-R när jag bodde i bostadsrätt och delade garage, och jag bodde dessutom mer "centralt". Vi är lika gamla, haft körkort lika länge och har lika många skadefria år. Min borde ju rimligtvis varit dyrare att försäkra?
Så frågan angående försäkring är omöjlig att svara på, vilka siffror folk än nämner här kan det skilja sig riktigt ordentligt mot vad du själv skulle få.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex