2965
Sök

skyline trim vad kostar det

custompainter
120 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
hej fundera på att köpa en r33 gts-t 95 vilket e det billigaste sätt att plocka ut mer hästar och vad behövs göras för att öka från 250 till runt 400 kanske mer

2 014 Inlägg
22 juli 2007
Inte helt säker på detta då jag inte är så värst kunnig på GTS-bilarna (RB25DET-motorn). Skulle tro att du i alla fall behöver följande:

Uppgraderad turbo
Uppgraderad toppackning
Uppgraderat bränslesystem
Uppgraderad ECU
Uppgraderad LMM eller konvertering till MAP-sensor
Uppgraderad IC
Uppgraderad koppling

Och utöver det så bör du nog skaffa:

Uppgraderad kylare (Skylines svaga punkt är just kylningen)
Uppgraderat avgassystem
Racekat eller decat
Uppgraderat luftfilter

Kostnad är svårt att säga, beror så mycket på var du köper grejerna, vilka kontakter du har och om du bara skaffar nytt, bara skaffar begagnat eller blandar.

Smidigaste sättet att komma upp i 400 hk är att istället skaffa en GT-R, men om du inte håller dig till R32-generationen så blir det nog samma kostnad eller dyrare med en GT-R.

Fråga gärna på Skyline-forumet för mer hjälp/info.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

12 086 Inlägg
23 juli 2007
Trimma skyline är nog dyyyyrt.
Men vad jag förstår så är iaf R33an typ strypt i "chippet" I princip en chippning skulle ge 4-5 hundra hk smile Men jag kanske har hört fel =P

2 014 Inlägg
23 juli 2007
Nja, det där är mest en myt... Varför i helsike skulle jag lägga dyra pengar på att trimma min om det bara var till att skaffa ett "chip" för att få ut nästan dubbla original effekten? tongue

De enda "strypningar" som sitter i en GT-R från fabrik är en strypning av laddtrycket (tar du bort den får du 1,0 bar) och katalysatorn.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 september 2007
okej ni killar som kan och har skylines, vill ha skyline, å funderar på gts r33 jag med.
Nån som kan berätta mer skillnaderna på gts å gtr? e väldigt dålig på det, bakhjulsdrift å 4hjulsdrift skiljer har jag för mig, å effekten kanske? Berätta så mkt ni orkar om skillnader å gts i allmänhet smile

Sky´s the limit...

7 120 Inlägg
6 september 2007
Rushman skrev:
okej ni killar som kan och har skylines, vill ha skyline, å funderar på gts r33 jag med.
Nån som kan berätta mer skillnaderna på gts å gtr? e väldigt dålig på det, bakhjulsdrift å 4hjulsdrift skiljer har jag för mig, å effekten kanske? Berätta så mkt ni orkar om skillnader å gts i allmänhet smile

GT-R (R32, R33, R34) har alla RB26DETT vilket betyder ungefär Race Breed 2.6L Twin Turbo.
Sen har GT-R breddning, större vinge m.m.

R32 GTS-T har RB20DET, 2l singelturbo. 215hk
R33 GTS-T har RB25DET, 2.5l singelturbo. 250hk
R34 GT-T har också RB25DET, 2.5l singelturbo fast 280hk

R32 GT-R. 280hk
R33 GT-R. ca 300hk
R34 GT-R. ca. 330hk.

Sen som sagt har ju GTS bakhjulsdrift och GT-R fyrhjulsdrift(ATTESA-TS tror jag det heter), det betyder att den driver på bakhjulen tills dem spinner då hoppar framhjulen in också. Max 40% fram och 60% bak TROR jag.
Senast redigerat av Aerodynamik (6 september 2007)

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
6 september 2007
Jag lånar tråden lite.

Ni som har en skyline r33 Hur får ni tag på "vanliga" reserv och slitdelar till era bilar? Tex Oljefilter, Luftfilter, Avgassystem, Bromsklossar och div andra slit delar. NU pratar jag om orginal inte Sport eller exklusiva delar.

Har titta lite på mice och sånt men de har ju inget. Ska man kolla på någon annan bil?

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

2 014 Inlägg
6 september 2007
GTR's fyrhjulsdrift heter ATTESA E-TS, på V-pec (åtminstone R34 GT-R V-Spec) har den tillägget PRO. Fyrhjulsdriften driver endast bakaxeln så länge bilen har bra grepp och inte svänger, när det uppstår brist på fäste eller G-krafter i sidoriktning överförs steglöst upp till 50% till framaxeln.

Såväl GT-R som GTS-25T har fyrhjulsstyrningen HICAS, från och med R33-generationen sitter den uppdaterade SUPER HICAS, om jag inte snackar i nattmössan som vanligt.

GTR'en har dessutom kraftigare drivlina (gäller åtminstone R34 GT-R) än de övriga modellerna. I övrigt så har GT-R sportigare inredning med djupare skålade stolar, annan klädsel, etc. Andra estetiska skillnader är, som Aerodynamik sa, skärmbreddning, aggressivare kjolpaket, framskärmar samt motorhuv i aluminium och annorlunda grill.

Original reservdelar går att köpa via de flesta företag som importerar eftermarknadstillbehör till de här bilarna, ofta är standardgrejer dock lika dyra eller dyrare än uppgraderade diton.

Commodum Habitus Ex

452 Inlägg
6 september 2007
Skall iväg till j-spec imorgon med en polare och hämta hans skyline R33 GT-R big_smile
Skall bli jäävlar i det kul och komma upp .. ca 45 mil framför oss, enkel resa.
Någon timmes sömn efter jobbet (jobbar natt), någon koffein tablett och iväg.

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
6 september 2007
Tzatziki skrev:
Skall iväg till j-spec imorgon med en polare och hämta hans skyline R33 GT-R big_smile
Skall bli jäävlar i det kul och komma upp .. ca 45 mil framför oss, enkel resa.
Någon timmes sömn efter jobbet (jobbar natt), någon koffein tablett och iväg.

Haha jag bor nästan granne med dom..wink

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 september 2007
okej tack för all info!
GTR låter ju mer lockande men får nog bli GTS till att börja med iaf, btw nån som vet va en framvagnsinställning kostar på en skyline? Å egentligen borde ja väl kolla va de kostar för just mig, men försäkringen är ett stort frågetecken oxå! På en höft, jämfört med andra likande bilar sådär...
Funkar inte å kolla på företagens hemsidor, å tanten på IF vägrar å svara på en prisförfrågan på en importerad sportbil! smile

Sky´s the limit...

1 255 Inlägg
6 september 2007
Rushman skrev:
okej tack för all info!
GTR låter ju mer lockande men får nog bli GTS till att börja med iaf, btw nån som vet va en framvagnsinställning kostar på en skyline? Å egentligen borde ja väl kolla va de kostar för just mig, men försäkringen är ett stort frågetecken oxå! På en höft, jämfört med andra likande bilar sådär...
Funkar inte å kolla på företagens hemsidor, å tanten på IF vägrar å svara på en prisförfrågan på en importerad sportbil! smile

Jag har min ståeende på farsan betalar 700 i månaden helförsäkring på IF men hade ja tagit den på mig själv så låg de mellan 30-40.000:- om året =/

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 september 2007
Anubis skrev:
Rushman skrev:
okej tack för all info!

Jag har min ståeende på farsan betalar 700 i månaden helförsäkring på IF men hade ja tagit den på mig själv så låg de mellan 30-40.000:- om året =/

Haha... okej, tjänar ju knappt 40 000:- året så då va den saken avklarad! smile

Sky´s the limit...

Rakapparat
301 Inlägg
6 september 2007
sist jag hörde så skulle jag pynta 15 k om året hel försäkrad på min. men eftersom min inte är reggad än så har jag inga klara svar. men det är va som vart utlovat iaf när jag tog reggnr från en annan.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
7 september 2007
Hmm när man kollade på discovery channel så var det nån av skyline modellerna som dom kopplade in till en dator och drog upp hästarna till 1000hk då med original grejjerna som satt i.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

2 014 Inlägg
7 september 2007
Rätt omöjligt, med tanke på att spridarna i en GT-R bottnar vid cirka 440 hk. Dessutom har du massor av andra flaskhalsar, såsom LMM, toppackning, turboaggregat, etc.

Jag fick 14 786 kr/år helförsäkring hos IF, 13 992 kr/år helförsäkring inkl bantillägg hos Salus-Ansvar och 12 169 kr/år helförsäkring hos Trygg-Hansa. Bilen står naturligtvis på mig. Detta säger dock ganska lite, eftersom jag vet folk med R33 GTS-25T som fått belopp på upp emot 50 000 kr/år fr helförsäkring...

Bilförsäkringar är ju alltid individuella, och detta verkar mer sant när det gäller Skylines än någonsin.

Exempelvis fick SkyRex dyrare premie med samma bolag på en R33 GT-R när han bodde i villa och hade eget garage, än jag fick på min R34 GT-R när jag bodde i bostadsrätt och delade garage, och jag bodde dessutom mer "centralt". Vi är lika gamla, haft körkort lika länge och har lika många skadefria år. Min borde ju rimligtvis varit dyrare att försäkra?

Så frågan angående försäkring är omöjlig att svara på, vilka siffror folk än nämner här kan det skilja sig riktigt ordentligt mot vad du själv skulle få.

Commodum Habitus Ex

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 september 2007
Absolut_Audi skrev:
Hmm när man kollade på discovery channel så var det nån av skyline modellerna som dom kopplade in till en dator och drog upp hästarna till 1000hk då med original grejjerna som satt i.

lite för mycket fast & furios tyvärr näst intill alla "småttingar" verkar tro att skyline är en gud bil med 1000hk orginal det är långt ifrån sanningen ska du ha en bil med så mycket hästkrafter från start ska du ha en börs med ca 16 miljoner lappar...

Chippa ~ 50hk+ kanske..det sitter inte en  T76 turbo med 0.1 bars laddtryck...

7 120 Inlägg
7 september 2007
MeloveGolf skrev:
Absolut_Audi skrev:

lite för mycket fast & furios tyvärr näst intill alla "småttingar" verkar tro att skyline är en gud bil med 1000hk orginal det är långt ifrån sanningen ska du ha en bil med så mycket hästkrafter från start ska du ha en börs med ca 16 miljoner lappar...

Chippa ~ 50hk+ kanske..det sitter inte en  T76 turbo med 0.1 bars laddtryck...

lol

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
Hehehehehe, man läser mycket roligt här!!

just de ja, när supran e klar så drar den era skylines tonguetongue
Senast redigerat av GTI-95 (7 september 2007)

217 Inlägg
7 september 2007
lånar tråden lite snabbt.. nån som vet varför dom heter r-32 -33 -34 föressten?

Sök