2901
Sök

vilken bil på garaget.org har flest hästkrafter?

35 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
#1
vilken bil på garaget.org har flest hästkrafter?

själv har jag hittat pro57. 1054 hk i cheva 57:an

någon som har fler hästar?

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
24 juli 2007
#2
vet inte men även fast man har 792hk verkar det inte räcka så långt ...

4 554 Inlägg
24 juli 2007
#5
Lindgren_ skrev:
http://www.garaget.org/show.php?car=47512 6500 hk !

tråd dödare tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
24 juli 2007
#6
Tror vinnaren är korad big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 644 Inlägg
24 juli 2007
#8
hahaha ;D det är ju så jävla ball inget kartig med "En orginal hemi motor skulle inte ens orka driva bara kompressorn."

Johan Lindgren

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 juli 2007
#9
Lindgren_ skrev:
http://www.garaget.org/show.php?car=47512 6500 hk !

Hittade lite rolig fakta på wikipedia om Top Fuel-kärror och Funny Cars:

"During warm up, burn out procedure and a quarter mile run, a typical Top Fueller will gulp 15 gallons (56 litres) of nitro costing around £35 per litre!"
£35 = 500 spänn hmm

"Nitro is fed to the engine by a single four gear fuel pump that delivers between 85 and 100 US gallons (approx. 300 litres) per minute dependant on the crew chiefs set up."
Mustig pump, 5 liter i sekunden är inte att leka med. yikes

"Exhaust temperature is about 260 °C at idle and 980 °C by the end of a run."
Här ser man ingen hålla handen över avgasrören för att känna på avgastempen inte. big_smile

"A Top Fuel dragster accelerates from 0 to 100 mph (160 km/h) in less than 0.8 second, subjecting the driver to a force about 5.7 times his weight."
Aj? hmmsmile


96 Inlägg
24 juli 2007
#10
Men vem har flest i GATREGISTRERAD?

645 Inlägg
35 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
#12
haha jag hittade den där top fuelern direkt efter jag skapade tråden.. haha

om ni kollar i mitt galleri från evenemang och utställningar så ser ni när jag står brevid en 8000 hästars hemi som ska sitta i en top fueler!

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=32111

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=32110

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=32109
Senast redigerat av Benz (24 juli 2007)

Rättvikarn
142 Inlägg
24 juli 2007
#13
Det är intresantare med gatbilar än top fuel...

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 juli 2007
#14
Men det är roligare att se på top fuel än gatbilar på strippen iaf. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Svindåre
1 433 Inlägg
24 juli 2007
#15
Irmscher Vectra skrev:
Men det är roligare att se på top fuel än gatbilar på strippen iaf. wink

fasen vad härligt det är när en riktig top fuel dragster drar iväg! det är en känsla som alla borde känna nån gång i livet!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

2 117 Inlägg
24 juli 2007
#16
Klippt och klistrat...

Maffig accelaration

En Top Fuel Dragster imponerar med sin acceleration

Inget av människan uppfunnet fortskaffningsmedel kan konkurrera med en Top Fuel Dragster i prestanda, inte ens rymdfärjor eller jaktplan! För den oinvigde kan en liten förklaring vara på sin plats. Varsågod att häpnas över accelerationen på en Top Fuel Dragster.
I ett race måste Dragstern accelerera i genomsnitt med en kraft motsvarande över 4G.

En TFD kommer upp i över 480 km/h innan du läst klart den här meningen.

Som slutsummering tar vi några exempel:
Ex 1:
En Dragster står parkerad i ett garage. Hjulbasen är 7,6 meter (avstånd mellan framaxel och bakaxel) så hela bilen uppskattas vara ca 9 meter lång. Om bilen startar stillastående i garaget så har den uppnått en hastighet på nästan 100 km/h när bakpartiet av bilen passerar dörröppningen. Detta på mindre än 0,7 sekunder!!

Ex 2:
Du kör en Volvo. Några km framför dig står en Dragster klart att starta samtidigt som du passerar. Du har fått upp farten till 180 km/h och håller den farten när du passerar Dragstern som startar från stillastående i samma ögonblick du passerar. Efter 3 sekunder så har Dragstern inte bara kommit ikapp dig, den ligger dessutom 30 meter framför dig, trots din fart på 180 km/h och flygande start.

Ex 3:
Du ska köra kvartsmilen mot en Dragster och byter bil till en Lingenfelter trimmad dubbelturbo Corvette. Men du får starta några km före startlinjen. Du varvar ur Corvetten på alla växlar och har en hastighet på 322 km/h när du passerar startlinjen. Dragstern startar i samma ögonblick som du passerar. Efter 4,5 sekunder har Dragstern inte bara hunnit upp dig, utan nästan blåst dig av banan när han passerade och dessutom vunnit tävlingen över de 402 m.

Det, gott folk, är acceleration!


7 120 Inlägg
24 juli 2007
#17
shogun skrev:
Klippt och klistrat...

Maffig accelaration

En Top Fuel Dragster imponerar med sin acceleration

Inget av människan uppfunnet fortskaffningsmedel kan konkurrera med en Top Fuel Dragster i prestanda, inte ens rymdfärjor eller jaktplan! För den oinvigde kan en liten förklaring vara på sin plats. Varsågod att häpnas över accelerationen på en Top Fuel Dragster.
I ett race måste Dragstern accelerera i genomsnitt med en kraft motsvarande över 4G.

En TFD kommer upp i över 480 km/h innan du läst klart den här meningen.

Som slutsummering tar vi några exempel:
Ex 1:
En Dragster står parkerad i ett garage. Hjulbasen är 7,6 meter (avstånd mellan framaxel och bakaxel) så hela bilen uppskattas vara ca 9 meter lång. Om bilen startar stillastående i garaget så har den uppnått en hastighet på nästan 100 km/h när bakpartiet av bilen passerar dörröppningen. Detta på mindre än 0,7 sekunder!!

Ex 2:
Du kör en Volvo. Några km framför dig står en Dragster klart att starta samtidigt som du passerar. Du har fått upp farten till 180 km/h och håller den farten när du passerar Dragstern som startar från stillastående i samma ögonblick du passerar. Efter 3 sekunder så har Dragstern inte bara kommit ikapp dig, den ligger dessutom 30 meter framför dig, trots din fart på 180 km/h och flygande start.

Ex 3:
Du ska köra kvartsmilen mot en Dragster och byter bil till en Lingenfelter trimmad dubbelturbo Corvette. Men du får starta några km före startlinjen. Du varvar ur Corvetten på alla växlar och har en hastighet på 322 km/h när du passerar startlinjen. Dragstern startar i samma ögonblick som du passerar. Efter 4,5 sekunder har Dragstern inte bara hunnit upp dig, utan nästan blåst dig av banan när han passerade och dessutom vunnit tävlingen över de 402 m.

Det, gott folk, är acceleration!

Låter trevligt, vad är det för motorer i de däringa dragsterserna? tongue

35 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
#18
Aerodynamik skrev:
shogun skrev:
Klippt och klistrat...

Maffig accelaration

En Top Fuel Dragster imponerar med sin acceleration

Inget av människan uppfunnet fortskaffningsmedel kan konkurrera med en Top Fuel Dragster i prestanda, inte ens rymdfärjor eller jaktplan! För den oinvigde kan en liten förklaring vara på sin plats. Varsågod att häpnas över accelerationen på en Top Fuel Dragster.
I ett race måste Dragstern accelerera i genomsnitt med en kraft motsvarande över 4G.

En TFD kommer upp i över 480 km/h innan du läst klart den här meningen.

Som slutsummering tar vi några exempel:
Ex 1:
En Dragster står parkerad i ett garage. Hjulbasen är 7,6 meter (avstånd mellan framaxel och bakaxel) så hela bilen uppskattas vara ca 9 meter lång. Om bilen startar stillastående i garaget så har den uppnått en hastighet på nästan 100 km/h när bakpartiet av bilen passerar dörröppningen. Detta på mindre än 0,7 sekunder!!

Ex 2:
Du kör en Volvo. Några km framför dig står en Dragster klart att starta samtidigt som du passerar. Du har fått upp farten till 180 km/h och håller den farten när du passerar Dragstern som startar från stillastående i samma ögonblick du passerar. Efter 3 sekunder så har Dragstern inte bara kommit ikapp dig, den ligger dessutom 30 meter framför dig, trots din fart på 180 km/h och flygande start.

Ex 3:
Du ska köra kvartsmilen mot en Dragster och byter bil till en Lingenfelter trimmad dubbelturbo Corvette. Men du får starta några km före startlinjen. Du varvar ur Corvetten på alla växlar och har en hastighet på 322 km/h när du passerar startlinjen. Dragstern startar i samma ögonblick som du passerar. Efter 4,5 sekunder har Dragstern inte bara hunnit upp dig, utan nästan blåst dig av banan när han passerade och dessutom vunnit tävlingen över de 402 m.

Det, gott folk, är acceleration!

Låter trevligt, vad är det för motorer i de däringa dragsterserna? tongue

chrysler hemi v8

Smålänning
7 883 Inlägg
24 juli 2007
#19
Aerodynamik skrev:
shogun skrev:
Klippt och klistrat...

Maffig accelaration

En Top Fuel Dragster imponerar med sin acceleration

Inget av människan uppfunnet fortskaffningsmedel kan konkurrera med en Top Fuel Dragster i prestanda, inte ens rymdfärjor eller jaktplan! För den oinvigde kan en liten förklaring vara på sin plats. Varsågod att häpnas över accelerationen på en Top Fuel Dragster.
I ett race måste Dragstern accelerera i genomsnitt med en kraft motsvarande över 4G.

En TFD kommer upp i över 480 km/h innan du läst klart den här meningen.

Som slutsummering tar vi några exempel:
Ex 1:
En Dragster står parkerad i ett garage. Hjulbasen är 7,6 meter (avstånd mellan framaxel och bakaxel) så hela bilen uppskattas vara ca 9 meter lång. Om bilen startar stillastående i garaget så har den uppnått en hastighet på nästan 100 km/h när bakpartiet av bilen passerar dörröppningen. Detta på mindre än 0,7 sekunder!!

Ex 2:
Du kör en Volvo. Några km framför dig står en Dragster klart att starta samtidigt som du passerar. Du har fått upp farten till 180 km/h och håller den farten när du passerar Dragstern som startar från stillastående i samma ögonblick du passerar. Efter 3 sekunder så har Dragstern inte bara kommit ikapp dig, den ligger dessutom 30 meter framför dig, trots din fart på 180 km/h och flygande start.

Ex 3:
Du ska köra kvartsmilen mot en Dragster och byter bil till en Lingenfelter trimmad dubbelturbo Corvette. Men du får starta några km före startlinjen. Du varvar ur Corvetten på alla växlar och har en hastighet på 322 km/h när du passerar startlinjen. Dragstern startar i samma ögonblick som du passerar. Efter 4,5 sekunder har Dragstern inte bara hunnit upp dig, utan nästan blåst dig av banan när han passerade och dessutom vunnit tävlingen över de 402 m.

Det, gott folk, är acceleration!

Låter trevligt, vad är det för motorer i de däringa dragsterserna? tongue

Cheva, ford och dodge V8... Ej original tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 juli 2007
#20
twin_cam skrev:
Aerodynamik skrev:
shogun skrev:
Klippt och klistrat...

Maffig accelaration

En Top Fuel Dragster imponerar med sin acceleration

Inget av människan uppfunnet fortskaffningsmedel kan konkurrera med en Top Fuel Dragster i prestanda, inte ens rymdfärjor eller jaktplan! För den oinvigde kan en liten förklaring vara på sin plats. Varsågod att häpnas över accelerationen på en Top Fuel Dragster.
I ett race måste Dragstern accelerera i genomsnitt med en kraft motsvarande över 4G.

En TFD kommer upp i över 480 km/h innan du läst klart den här meningen.

Som slutsummering tar vi några exempel:
Ex 1:
En Dragster står parkerad i ett garage. Hjulbasen är 7,6 meter (avstånd mellan framaxel och bakaxel) så hela bilen uppskattas vara ca 9 meter lång. Om bilen startar stillastående i garaget så har den uppnått en hastighet på nästan 100 km/h när bakpartiet av bilen passerar dörröppningen. Detta på mindre än 0,7 sekunder!!

Ex 2:
Du kör en Volvo. Några km framför dig står en Dragster klart att starta samtidigt som du passerar. Du har fått upp farten till 180 km/h och håller den farten när du passerar Dragstern som startar från stillastående i samma ögonblick du passerar. Efter 3 sekunder så har Dragstern inte bara kommit ikapp dig, den ligger dessutom 30 meter framför dig, trots din fart på 180 km/h och flygande start.

Ex 3:
Du ska köra kvartsmilen mot en Dragster och byter bil till en Lingenfelter trimmad dubbelturbo Corvette. Men du får starta några km före startlinjen. Du varvar ur Corvetten på alla växlar och har en hastighet på 322 km/h när du passerar startlinjen. Dragstern startar i samma ögonblick som du passerar. Efter 4,5 sekunder har Dragstern inte bara hunnit upp dig, utan nästan blåst dig av banan när han passerade och dessutom vunnit tävlingen över de 402 m.

Det, gott folk, är acceleration!

Låter trevligt, vad är det för motorer i de däringa dragsterserna? tongue

Cheva, ford och dodge V8... Ej original tongue

Men det är inte helt långt ifrån våra saabars originaleffekt big_smile



Sök