3511
Sök

Helskum tråd om Domedagen och Jesu andra tillkommelse.

1 112 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Profetia som jag aldrig kunde tro att jag skulle bli skrämd av.Jag är inte religiös! Jag är inte troende i annat än min audi men när jag råkade snubbla över detta brev fick jag ont i magen. Skrev ut det å diskuterade det på jobbet och de flesta verkade ta till sig det .

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Körv
3 535 Inlägg
24 juli 2007
Jaja.. En dag kommer vi alla att vara döda. Ingen idé att hetsa upp sig för det. Njut istället av tiden vi har kvar! Föd barn och lev så som ni vill. smile

Truckdriving Man

med lem
1 147 Inlägg
24 juli 2007
jag läste en liknande saga för ett tag sen.. skulle också ha spåtts av en gammal gumma... nånstans på 1800talet sa hon i korta drag: när dom 2 tornen rasar bryter helvetet ut med krig och massförstörelse vapen och naturkatastrofer på löpande band....

läste det dock efter katastofen med tornen så det kan lika gärna va båg som sant, upp till var o en vad man vill tro på=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

4 554 Inlägg
24 juli 2007
tycker inte de va något direkt märkvärdigt med de, känns som vem som helst kunnat hitta på de där sen är jag allt annat än troende med

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
24 juli 2007
loudness skrev:
tycker inte de va något direkt märkvärdigt med de, känns som vem som helst kunnat hitta på de där sen är jag allt annat än troende med

Håller med. Vem som hellst kan ha hittat på detta.
I detta fall tror jag att det är självaste Emanuel Minos som hittat på detta.

/Gormanz

67 Inlägg
24 juli 2007
Tror inte alls på den berättelsen men kan berätta om vad det står i bibeln.

År 1914 blev jesus insatt på guds regering, Jesus blev kung.
Efter det kastade Jesus ner satan och hans demoner och dom började härja runt på jorden.
Det finns vissa profetsior i bibeln som ännu inte har uppfyllt, men det mesta tyder på att domedagen är nära.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
24 juli 2007
decib3L skrev:
Jaja.. En dag kommer vi alla att vara döda. Ingen idé att hetsa upp sig för det. Njut istället av tiden vi har kvar! Föd barn och lev så som ni vill. smile

Jag håller med, vi värmlänningar verkar ta det rätt lungt på saker och ting cool

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

blacken
25 juli 2007
Där ser man. Det har sina fördelar med att ha en tro!  Det är intressant att en mycket äldre dam som bodde i Norge på den tiden, skulle få så rätt i hur vårat samhälle skulle bli.
Senast redigerat av blacken (25 juli 2007)

blacken
25 juli 2007
jesseboy skrev:

Efter det kastade Jesus ner satan och hans demoner och dom började härja runt på jorden.
Det finns vissa profetsior i bibeln som ännu inte har uppfyllt, men det mesta tyder på att domedagen är nära.

1914???.

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
I bibeln är det en annan tideberäkning.. Så 1914 är inte riktigt 1914 för oss :p

Men jag kan även ha fel smile

Truckdriving Man

VAG entusiast
277 Inlägg
25 juli 2007
dem pratade om liknande domedags profetior som denna i Bullshit lol

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Greve
135 Inlägg
25 juli 2007
Sån tur att vi har religionsfrihet i detta landet... Jag tror inte en sekund på detta men alla får tro vad de vill... Följer du ditt horoskop blint med??

67 Inlägg
25 juli 2007
decib3L skrev:
I bibeln är det en annan tideberäkning.. Så 1914 är inte riktigt 1914 för oss :p

Men jag kan även ha fel smile

Man kan räkna ut detta, att Jesus blev kung 1914.

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
Min uppfattning om bibeln är att det är många böcker som det är stora klyftor mellan. Så när det handlar om årtal är det fucked up saker som att Abraham var 200 år och Rut typ 390.. (Inte exakta siffror. Men inte långt ifrån).. Så jag skulle inte lita mycket på att Jesus blev kung 1914 om det nu skulle vara så.

Jag är förövrigt inte troende. Men intresserad.

Truckdriving Man

4 554 Inlägg
25 juli 2007
mjo och adam och eva fick 3barn som sedan åkte ut i världen och gifte sig... med vilka?

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
Men det fattar du väl? (Ta nu inte detta seriöst)

Gud räknade inte med judarna, muslimerna, buddhisterna, hinduisterna osv..

Så kristendomen är egentligen blandras av allt big_smilebig_smilebig_smile

(Och nej, jag är inte seriös tongue)

Truckdriving Man

ICA-nisse
143 Inlägg
25 juli 2007
jesseboy skrev:

Vart står det i Bibeln? Har aldrig hört talas om det förut hmm

1 112 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Jag kan återigen kommentera! Denna textenvidrörde mig men jag har alldrig varit troende! Har aldrig läst bibeln! Men e det ingen som ens tyckte storyn var gripande?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
Widowmaker@

Klart som fan vi kommer dö av kärnvapen å sånt.. Se bara på Kina, dom har ju världens största armé typ.. Och sjuhelvetes massa kärnvapen.

Människan kommer att döda människan.. Men så är det bara. Finns i princip ingenting vi kan göra åt det.

Det enda lilla vi kan göra är att leva för stunden och sluta oroa oss för framtiden.
Jag menar, vad gör det för skillnad om jag ska börja oroa mig nu? Jag vill ändåså inte bli gammal tongue

Truckdriving Man

245 Inlägg
25 juli 2007
Vilket jäkla bullshit!!!

Sök