3503
Sök

Helskum tråd om Domedagen och Jesu andra tillkommelse.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
25 juli 2007
decib3L skrev:
Men det fattar du väl? (Ta nu inte detta seriöst)

Gud räknade inte med judarna, muslimerna, buddhisterna, hinduisterna osv..

Så kristendomen är egentligen blandras av allt big_smilebig_smilebig_smile

(Och nej, jag är inte seriös tongue)

Alla dom religioner är ganska lika varandra i grunden.

O domedagen skulle vi ha haft flera gånger, senast 2000 men det hände inte ett shit eller så minns jag inget pga fyllan? wink

Körv
3 535 Inlägg
25 juli 2007
Hehe, nyår 2000 var jag typ elva år och visste knappt innebörden i "jordens undergång".. Hehe big_smile

Truckdriving Man

4 506 Inlägg
26 juli 2007
Widowmaker skrev:
Profetia som jag aldrig kunde tro att jag skulle bli skrämd av.Jag är inte religiös! Jag är inte troende i annat än min audi men när jag råkade snubbla över detta brev fick jag ont i magen. Skrev ut det å diskuterade det på jobbet och de flesta verkade ta till sig det .

Inget å bry sig om, Själv är jag glad för varje dag jag överlever, finns så mkt skit här i världen nu så. Skit i de och njut av livet mens du har de

Kan du andas kan du dö.

blacken
26 juli 2007
decib3L skrev:
Men det fattar du väl? (Ta nu inte detta seriöst)

Gud räknade inte med judarna, muslimerna, buddhisterna, hinduisterna osv..

Så kristendomen är egentligen blandras av allt big_smilebig_smilebig_smile

(Och nej, jag är inte seriös tongue)

nej det är den inte.

blacken
26 juli 2007
SpeedFirE skrev:
jesseboy skrev:
Tror inte alls på den berättelsen men kan berätta om vad det står i bibeln.

År 1914 blev jesus insatt på guds regering, Jesus blev kung.
Efter det kastade Jesus ner satan och hans demoner och dom började härja runt på jorden.
Det finns vissa profetsior i bibeln som ännu inte har uppfyllt, men det mesta tyder på att domedagen är nära.

Vart står det i Bibeln? Har aldrig hört talas om det förut hmm

I Johannes uppenbarelse i nya Testamentet.

2 201 Inlägg
26 juli 2007
jag trodde oxå att jag kunde gå på vatten men tji fick jag

klart att planeten förstörs mer o mer. om man skulle litat på alla jehovas mm så skulle det inte funnits nån "planet jorden" kvar

nä, jag är itne heller troende för fem öre. men alla har rätt till att "tro"

1 112 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Men hela denna grejen är rätt intressant!!! Sätt er å läs igenom hela tråden efter mitt första inlägg! Nästan alla inlägg tenderar mer eller mindre till att folk blir lite gränsfall till irriterade eller aggressiva när man tar upp en sådan här sak!
I mina ögon så ser det ganska mycket ut som om hälften bokstavligen skiter i vilket även om dom får en bomb i hövvet inatt å andra hälften mer eller mindre vill förneka då dom kanske rentav är rädda för att spekulera i denna saken.

Vill poängtera att jag inte på något sätt försvara detta utan tvärtom så blir ganska sned på alla spådomar å jävleskap jag med.
Kan bara inte sluta fundera på varför jag hängde upp mig på just denna enda tex.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

67 Inlägg
26 juli 2007
Skickar en länk angående domens dag som det skrivs om i Bibeln, http://watchtower.org/z/20051201/article_01.htm

1 878 Inlägg
26 juli 2007
skrämmande................. *ASGARV* Löjlig jävla skit är vad det är.

1 112 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
skrämmande................. *ASGARV* Löjlig jävla skit är vad det är.

Thats your opinion!

2 014 Inlägg
27 juli 2007
Med tanke på hur världens mänskliga befolkning i alla tider betett sig mot varandra så är det väl inget konstigt att det de troende ofta refererar till som "domedagen" en vacker dag kommer inträffa. Mänskligheten har inte förändrats så mycket genom tiderna, men dess vapen har det.

Einstein brukade ju säga "Jag vet inte vilka vapen som kommer att användas under 3:e världskriget, men 4:e världskriget kommer att utkämpas med pinnar och stenar".

Att dessutom någon högre makt, om någon sådan nu existerar, skulle ha med det att skaffa finner jag ganska otroligt.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
27 juli 2007
Läste texten och den bekymrade mig inte det minsta, tror inte på att framtiden är bestämd redan, utan en följde av alla miljontals val alla levande varelser gör i sitt liv.

Kan säga att jag dessutom inte heller tror att det finns någon gud, och min personliga uppfattning av kristendomen och bibeln är att det är ett stor skämt som någon hittade på för alla dessa år sen. Men denna tråd handlar inte om kristendomen.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

671 Inlägg
27 juli 2007
den som har skrivit profetian har ju i princip bara tagit upp de största problemen i världen idag, orättvisor och miljöförstöring. Alltså saker som e rätt troliga som orsaker till en eventuell undergång, kanske därför du hängde upp dej på denm, Widowmaker?
Om nån skrev att vi kommer gå under av regnande grisar så kanske du inte hade fastnat lika mycket för den? smile

Second is the first loser

17 Inlägg
27 juli 2007
... sen är jag iof. praktiserande muslim smile

1 112 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
kohler skrev:
den som har skrivit profetian har ju i princip bara tagit upp de största problemen i världen idag, orättvisor och miljöförstöring. Alltså saker som e rätt troliga som orsaker till en eventuell undergång, kanske därför du hängde upp dej på denm, Widowmaker?
Om nån skrev att vi kommer gå under av regnande grisar så kanske du inte hade fastnat lika mycket för den? smile

Ja grisar vore inte lika gripande! men hursomhelst så vet jag inte varför jag hängde upp mig på den!
Vid vidare eftertanke så har ja visat den för flertal polare å inte alla men några tolkade den förmodligen ungefär som jag!
Hursomhelst så ser jag det som så att alltihopa förmodligen är bluff å båg på hög nivå, men iallafall mycket snyggt skrivet bluff å båg iallafall!

32 Inlägg
27 juli 2007
Värsta jävla rappakalja jag läst sedan budgetpropositionen

Never argue with idiots.
They pull you down to their level, and beat you with experience.

676 Inlägg
27 juli 2007
Widowmaker skrev:
kohler skrev:

Ja grisar vore inte lika gripande! men hursomhelst så vet jag inte varför jag hängde upp mig på den!
Vid vidare eftertanke så har ja visat den för flertal polare å inte alla men några tolkade den förmodligen ungefär som jag!
Hursomhelst så ser jag det som så att alltihopa förmodligen är bluff å båg på hög nivå, men iallafall mycket snyggt skrivet bluff å båg iallafall!

jag står på din sida. är absolut inte troende eller något överhuvudtaget! MEN berättelsen var väldigt gripande tycker jag. av någon form, oxå intressant. gillar sånna här djupa frågor för sånt kan man disskutera om i evigheters evighet! de här med t.ex hur stor rymden är. who knows and who will know? sen att berättelsen kanske bara är bullshit spelar ingen roll. det var ändå gripande och bra berättat av någon anledning. de kan lika gärna ha varit skrivit igår eller ngt. men men, shit the same smile jag tyckte det var en gripande berättelse iaf så du är inte ensam Widowmaker big_smile

Whitetrash
589 Inlägg
27 juli 2007
Föredrar kalle anka-pockets före bibeln..myter och sagor är vad det är.
Senast redigerat av __Marcus (27 juli 2007)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

blacken
27 juli 2007
Widowmaker skrev:
kohler skrev:

Du ar rätt i att den storyn känns i kaggen. jag tycker att den damen är ganska pricksäker om hur vårat samhälle har utvecklats. för på den tiden så skulle ingen ens i sin vildaste fantasi kunna tänka sig en sådan utveckling av samhället som vi har idag.

172 Inlägg
27 juli 2007
En dag går solen ner
för att aldrig komma mer ...
då blir det jävligt mörkt å kallt
och det blir likadant överallt
då ska jag stå där stolt och le
för jag inte ville vara med ...

ASTA KASK smile

Kör du först så väntar jag där framme

Sök