2930
Sök

köpa audi a4??

145 Inlägg
1 augusti 2007
BOBBBAN skrev:
men det e ju en turbo motor dom brukar ju var ganska lätt trimmade typ chipp till de flesta gör ju iaf 30-40 hk eller? och det är ju 150 hk orginal i dem?

hmm motor ljudet meade jag bara större avgas system de brukar morra gött men på min opel låter det lite konstigt :S så därför undrade jag om den låter gott?

Finns 2st olika 1.8Turbo modeller.
Dels den vanliga 1.8T som hade 150hk, och dels 1.8TS som har 180hk orginal.

TS brukar kännetecknas av att de har ett rött T istället för det vanliga silvriga,
och inuti bilen känns de lättast igen på att de har oljetemp och voltmätare orginal.

Om det låter gott. Tja du, det är väl en smaksak. Du får väl lyssna på ngn 1.8T som gasar iväg smile

Så här låter min med orginalsystemet iaf http://www.garaget.org/video/gpslokl6olrp
ganska dovt och diskret ljud.

Beyond Godlike
146 Inlägg
1 augusti 2007
Apropå trim så är Audi relativt lätttrimmade. Så det e inga problem o få 200 hk plus osv. När det gäller avgassystemet så körde jag ett tag med raka rör och japsdämpare. Fan vilket underbart ljud det var alltså! smile Lät som en riktig dragster. Men när man åkte motorväg blev det lite jobbigt.... Så jag satte på ferrita. Och det låter inget vidare. De sa att turbon slukar mycket motorljud...

Dom säger det!

146 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
tack för alla svar men nu har jag en annan fråga om motor mm ...
tänkte bara köpa en i bruk skick då dom e billigare och med tanke på att det är nylackering och byta av mycke på den (inget fusk bygge jag ska göra) men hur är motorerna på dem? asså jag kan ju tänka mej att dom e ganska sönder körda turbosarna . men går det byta det mesta själv eller måste man lämna in den hela tiden??

146 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
ingen som kan svara på detta?

Sök