Behöver råd med att köpa bil runt 90 000 - 140 000 klassen

RBIL
27 juli 2007 · 14 Inlägg

tyvärr lägger jag inlägget här för bil köp forumet är stängt.
jag är inne på att köpa en rejäl sportbil. och de bilarna jag har funderat på är

Bmw M3 E36 coupe
Audi TT 1.8 T Quattro coupe (köper jag TTn så kommer jag chippa den)

funderar på dessa 2 bilarna någon som kan säga vad ni hade valt?
eller ge mig andra tips på någon annan bil som är snabb och häftig smile

förresten vilken är snabbast av M3 och TTn behöver råd för bilköp.

DanneDynamit
27 juli 2007 · 302 Inlägg

en impreza är ju aldrig fel en 99a eller 00a körglädje säger jag bara cool

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Fivi
27 juli 2007 · 240 Inlägg

Ja, en impreza är väl aldrig fel eller?  ;D

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Sir_Ed
27 juli 2007 · 304 Inlägg

Honda Civic Type-R

exempel   http://www.blocket.se/vi/12514189.htm?ca=11_s

I have my own race...
RBIL
27 juli 2007 · 14 Inlägg

BMW M3
Audi TT
Subaru Impreza
Honda civic

vilken av dessa bilar är nu snabbast då?
vill verkligen ha en snabb rolig bil som lätt o styla så den lockar blickar smile

Suupra
27 juli 2007 · 29 Inlägg

M3 går ju rätt så bra, vet dock inte om den är lätt o styla... Subarun drar nog mer blickar...

Fivi
27 juli 2007 · 240 Inlägg

det blir nog en kamp mellan m3an och imprezan. imprezan är snabbare från stillastående och har bättre väghållning. Själv så tycker jag imprezan är en bra mycket roligare bil.

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
bjorken_88 Mycket snack lite verkstad
27 juli 2007 · 98 Inlägg

Audi S4 Biturbo


Fin bil med drag i.. .

Audi S4 (1999)
RBIL
27 juli 2007 · 14 Inlägg

Fivi skrev:
det blir nog en kamp mellan m3an och imprezan. imprezan är snabbare från stillastående och har bättre väghållning. Själv så tycker jag imprezan är en bra mycket roligare bil.

Vad heter den starkaste imprezan på de årtalet -00 då? och hur är de med rosten?
nån som kan några kända svagheter med subaru eller imprezan? kan ingenting om subaru. va inne på TT för den va cool och fyrhjulsdrift dessutom. men M3an är ju BMWs värstingbil.
himla svårt val.

Fivi
27 juli 2007 · 240 Inlägg

RBIL skrev:

Fivi skrev:
det blir nog en kamp mellan m3an och imprezan. imprezan är snabbare från stillastående och har bättre väghållning. Själv så tycker jag imprezan är en bra mycket roligare bil.

Vad heter den starkaste imprezan på de årtalet -00 då? och hur är de med rosten?
nån som kan några kända svagheter med subaru eller imprezan? kan ingenting om subaru. va inne på TT för den va cool och fyrhjulsdrift dessutom. men M3an är ju BMWs värstingbil.
himla svårt val.

Starkaste modellen är ju GT:n med 218 hk 290 NM orginal. Tyvärr kan jag inte säga något om rosten angående subaru. då jag inte har någon erfarenhet av det. Jag har ju bara min egen att berätta om, och inget att jämföra med. Jag har själv precis fått en liten liten rostfläck i en skärmkant, men inget allvarligt, bilen är ju trots allt 7 år gammal. Kan bara säga det att du får jävligt rolig leksak i förhållande till priset.

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
27 juli 2007 · 938 Inlägg

Som bjorken_88 sa, S4 biturbo, har en 2,7liters v6 med dubbla turboaggregat, 265hkr orginal, över 300hkr och 500 nm i vrid med chipp. Och den har också fyrhjulsdrift, enligt mej dessutom bättre fyrhjulsdrift än TT, men de är en smaksak...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
baen
28 juli 2007 · 220 Inlägg

Fivi skrev:
det blir nog en kamp mellan m3an och imprezan. imprezan är snabbare från stillastående och har bättre väghållning. Själv så tycker jag imprezan är en bra mycket roligare bil.

skulle våga säga att m3'an slår imprezan på alla punkter. enligt fabriksuppgifterna är m3'an åtminstonde 0.9s snabbare 0-100. Efter 100 har inte imprezan en suck med drygt 100 hästar mindre och 4wd..

CharlieW
28 juli 2007 · 227 Inlägg

dra till på en Audi Rs2 så har du 315 häst orginal o grym väghållning, men vet ej om de finns nån för 140 kvar på blocket men fanns för ett tag sen iaf...

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

RBIL skrev:
tyvärr lägger jag inlägget här för bil köp forumet är stängt.
jag är inne på att köpa en rejäl sportbil. och de bilarna jag har funderat på är

Bmw M3 E36 coupe
Audi TT 1.8 T Quattro coupe (köper jag TTn så kommer jag chippa den)

funderar på dessa 2 bilarna någon som kan säga vad ni hade valt?
eller ge mig andra tips på någon annan bil som är snabb och häftig smile

förresten vilken är snabbast av M3 och TTn behöver råd för bilköp.

Beror på vilken årsmodell m3an är av och ttn är av smile

Vet vad jag hade köpt. audi tt lätt framför m3an. Billigare försäkring är en av sakerna.

Dock så tycker jag inte att någon av dom är "sportbil" i rätt bemärkelse dom så är båda 2mina drömbilar 10listan har man ju tongue tyvärr hade min bror en m3a riktigt cool bil men satans dyr försäkring 24000kr om året sad Dyrt att ha sportigare bilar.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
RBIL
28 juli 2007 · 14 Inlägg

haxer skrev:

RBIL skrev:
tyvärr lägger jag inlägget här för bil köp forumet är stängt.
jag är inne på att köpa en rejäl sportbil. och de bilarna jag har funderat på är

Bmw M3 E36 coupe
Audi TT 1.8 T Quattro coupe (köper jag TTn så kommer jag chippa den)

funderar på dessa 2 bilarna någon som kan säga vad ni hade valt?
eller ge mig andra tips på någon annan bil som är snabb och häftig smile

förresten vilken är snabbast av M3 och TTn behöver råd för bilköp.

Beror på vilken årsmodell m3an är av och ttn är av smile

Vet vad jag hade köpt. audi tt lätt framför m3an. Billigare försäkring är en av sakerna.

Dock så tycker jag inte att någon av dom är "sportbil" i rätt bemärkelse dom så är båda 2mina drömbilar 10listan har man ju tongue tyvärr hade min bror en m3a riktigt cool bil men satans dyr försäkring 24000kr om året sad Dyrt att ha sportigare bilar.

M3an är E36an 3.0 liters motorn på 286 hästkrafter vridet är väl runt 350 tror jag? förmodligen blir det en M3 enda som oroar mig är rosten hatar rost på bilar skrotar skitet för när man väl börjat få rost så finns de ingen återvändo även om man lagar det.

haxer Proljece?
28 juli 2007 · 1 464 Inlägg

RBIL skrev:

haxer skrev:

RBIL skrev:
tyvärr lägger jag inlägget här för bil köp forumet är stängt.
jag är inne på att köpa en rejäl sportbil. och de bilarna jag har funderat på är

Bmw M3 E36 coupe
Audi TT 1.8 T Quattro coupe (köper jag TTn så kommer jag chippa den)

funderar på dessa 2 bilarna någon som kan säga vad ni hade valt?
eller ge mig andra tips på någon annan bil som är snabb och häftig smile

förresten vilken är snabbast av M3 och TTn behöver råd för bilköp.

Beror på vilken årsmodell m3an är av och ttn är av smile

Vet vad jag hade köpt. audi tt lätt framför m3an. Billigare försäkring är en av sakerna.

Dock så tycker jag inte att någon av dom är "sportbil" i rätt bemärkelse dom så är båda 2mina drömbilar 10listan har man ju tongue tyvärr hade min bror en m3a riktigt cool bil men satans dyr försäkring 24000kr om året sad Dyrt att ha sportigare bilar.

M3an är E36an 3.0 liters motorn på 286 hästkrafter vridet är väl runt 350 tror jag? förmodligen blir det en M3 enda som oroar mig är rosten hatar rost på bilar skrotar skitet för när man väl börjat få rost så finns de ingen återvändo även om man lagar det.

håller med dej där + att du får mer "bil" för pengarna på en audi tt enligt mej.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
j0jje_
28 juli 2007 · 125 Inlägg

Varför begränsa sig till de bilar ni nämnt? jag hade då kollat på en supra Mkiv en Evo IV en 300zx eller om man inte vill köra japs varför inte typ en frän bmw som en alpina b10 biturbo eller en lotus omega. Opelfrälst som jag är så är det stor risk att jag hade sneglat åt en lotus omega. 377hk orginal i en fyrdörrars sedan som är väldigt rå med en sänkning bara. kanske inte så praktisk på vintern men då får man ju ha en vinterbil så klart. ett chip har man 500hk också smile bara några tips så ni inte bara stirrar er blinda på i mina ögon tråkiga bilar wink

RBIL
28 juli 2007 · 14 Inlägg

j0jje_ skrev:
Varför begränsa sig till de bilar ni nämnt? jag hade då kollat på en supra Mkiv en Evo IV en 300zx eller om man inte vill köra japs varför inte typ en frän bmw som en alpina b10 biturbo eller en lotus omega. Opelfrälst som jag är så är det stor risk att jag hade sneglat åt en lotus omega. 377hk orginal i en fyrdörrars sedan som är väldigt rå med en sänkning bara. kanske inte så praktisk på vintern men då får man ju ha en vinterbil så klart. ett chip har man 500hk också smile bara några tips så ni inte bara stirrar er blinda på i mina ögon tråkiga bilar wink

Inte mina sorts bilar tongue
ska jag köpa en japan ska den vara minst 00 för tror rosten kommer annars. opel har jag aldrig tyckt om. TT eller M3 tror jag de blir då drar man det mesta i Malmö i alla fall wink

Karlss0n Lageransvarig/Montör
28 juli 2007 · 378 Inlägg

Vrf inte en skyline : P Då kan man ju inte undgå att få lite blickar . t.ex. --->   http://www.blocket.se/vi/12084546.htm?ca=13_s

___
\__
___o__|
j0jje_
28 juli 2007 · 125 Inlägg

RBIL skrev:

j0jje_ skrev:
Varför begränsa sig till de bilar ni nämnt? jag hade då kollat på en supra Mkiv en Evo IV en 300zx eller om man inte vill köra japs varför inte typ en frän bmw som en alpina b10 biturbo eller en lotus omega. Opelfrälst som jag är så är det stor risk att jag hade sneglat åt en lotus omega. 377hk orginal i en fyrdörrars sedan som är väldigt rå med en sänkning bara. kanske inte så praktisk på vintern men då får man ju ha en vinterbil så klart. ett chip har man 500hk också smile bara några tips så ni inte bara stirrar er blinda på i mina ögon tråkiga bilar wink

Inte mina sorts bilar tongue
ska jag köpa en japan ska den vara minst 00 för tror rosten kommer annars. opel har jag aldrig tyckt om. TT eller M3 tror jag de blir då drar man det mesta i Malmö i alla fall wink

Då kan ni inte ha många snabba bilar i malmö i så fall wink Fan va surt att behöva oroa sig för rosten på äldre bilar än 73 roll Har ägt en handfull rostfria, och då menar jag rostfria oplar från 79-91 big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang