2713
Sök

Photoshopad eller inte ?!

Sir Real
390 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/12239149.htm?ca=15_s
ser den inte photoshopad ut eller?!?

Dr Snuggles
956 Inlägg
28 juli 2007
"bilen är full med en massa trimsaker.kromade rör
mm mm"

Hahaha big_smile Hela annonsen känns lite oseriös faktiskt .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

7 100 Inlägg
28 juli 2007
bilden såg lite konstig ut oxå tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

78 Inlägg
28 juli 2007
skuggorna stämmer inte på bilen om ni kollar noga nära däcket.

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

304 Inlägg
28 juli 2007
p2p skrev:

Kollade noga och kan konstatera att skuggorna stämmer precis. Det är en original bild tagen med så där kamera (skärpan är bra bara i mitten av bilden) i svåra ljusförhållanden. smile

I have my own race...

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
28 juli 2007
frågan e ju då varför ps en annosbild kommer någon kollar på den så ser dom väl att den inte ser ut som på bilden då?

DFFL
9 020 Inlägg
28 juli 2007
Allting stämmer på bilden.
Den är inte redigerad mer än blocket-loggan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
57 Inlägg
28 juli 2007
tycker åxå att det verkar skumt.... med tanke på att bilen står ju i skugga men det är ändå skugga runt bilen på ett konstigt sätt.. fast jag kan ju ha fel....

Sport eller comfort!

ClubJDM
531 Inlägg
28 juli 2007
ne de däcken stämer intre:S

Thorssa
28 juli 2007
Den är inte photoshoppad, kolla genom "hålen" i fälgarna, isåfall har han fått till marken där jävligt bra.

820 Inlägg
28 juli 2007
Sir_Ed skrev:
p2p skrev:

Kollade noga och kan konstatera att skuggorna stämmer precis. Det är en original bild tagen med så där kamera (skärpan är bra bara i mitten av bilden) i svåra ljusförhållanden. smile

kolla skuggan på däcken och sen jämför du lite...
Hela bilen står i skuggan men hjulet ser väldigt ljust ut jämfört med kofångaren bak även om det borde vara ljust där också.
Bilen är ju garanterat inklippt på bilden? Olika kvalitet på bilderna ju.

Sen det där om att han lyckats med marken mellan hålen på däcken? Det är väl inget svårt? Marken fanns ju där på det ursprungliga kortet. bilen är ju bara lagd 'på' smile

DOck fattar jag inte varför någon skulle orka bry sig om att fixa det för en googleannons.
Ingen lär ju köpa en bil för 67 000 utan att kolla på den om det är bedrägeri smile
Senast redigerat av wh0re (28 juli 2007)

Sir Real
390 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
tycker skuggorna ser väldigt konstiga ut men som sagt vem skulle ps en blocket bild :S

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
28 juli 2007
haha.. ta kort på bilen när den är orginal.. å sedan har den massa mer saker.. kunde han inte kostat på sig och ta ett nytt kort?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

DFFL
9 020 Inlägg
28 juli 2007
OMG...
Bilden är inte omarbetad.
Thats it.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

304 Inlägg
28 juli 2007
Skall någon ringa ägaren och fråga? lol

Annars ser allt original ut. Det enda som är konstigt är att det syns skugga i skuggan. Men eftersom alla skuggor är naturliga drar jag slutsatsen om att bilden är orörd.

P.S. Om bilden är manipulerad varför skall man ha den bakgrund då? Ser ju inte så häftig ut. wink

I have my own race...

Administratör
11 960 Inlägg
28 juli 2007
Men alltså, kolla skuggan längre bort. Det är det soligt, sen är det skugga... där bilen står är det ytterligare en skugga? Står bilen under ett halvt genomskinligt tak eller nåt? annars så ser jag inte hur det kan bli sådär mer än att ljuset reflekteras mot något stort (stora fönster eller nåt) som skapar skuggor på bilen också.

edit: kollar man genom bilrutorna så ser man huset i bakgrunden. Det ser rätt ut, och jag sätter mina pengar på att bilen INTE är inklippt. Men ändå, det ser skitskumt ut smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Proljece?
1 464 Inlägg
28 juli 2007
Tror man hade märkt detta snabbt om du verkligen åker dit om nu är så jäkla intresserad mr trådskapare!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

820 Inlägg
28 juli 2007
Jag är sugen på att ringa honom och säga åt honom att läsa i denna tråden smile

Smålänning
7 887 Inlägg
28 juli 2007
Denenda i så fall skulle vara att fälgarna ser inklippta ut, för det ser ut att vara längre avstånd mella fälgkant och ytterkant på däcket i bakkant än i framkant på bakhjulet. Sen ser skuggorna lite skumma ut med, men dom ser ut att komma från rätt håll...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

304 Inlägg
28 juli 2007
wh0re skrev:
Jag är sugen på att ringa honom och säga åt honom att läsa i denna tråden smile

Tänkte på samma big_smile

I have my own race...

Sök