Varför kostar det pengar att ringa till Atava?
För att vi inte vill fördela kostnaden för en kundservice på alla kunder, oavsett om man använder den eller ej. Försäkringen ska vara billig, därför håller vi nere våra omkostnader så mycket vi kan. Ett sätt är att du själv, genom att logga in på "Min Sida", gör sådant som en kundservice normalt gör.
Vid vilka tillfällen måste jag ringa till Atava?
Egentligen aldrig. Du kan göra allt som vår kundservice kan om du loggar in på "Min sida". Om du inte kan göra det du vill där, kan inte vår kundservice göra det heller.
Hur kan ni ha så bra priser?
Genom att du själv sköter dina försäkring via Internet. Vi har sparat in på all onödig administration. Du behöver inte heller betala för kringtjänster som t ex betala extra för autogiro som är vanligt hos andra försäkringsbolag.
Hur gör jag för att säga upp min försäkring?
Busenkelt, logga in på Min Sida och välj att avsluta din försäkring. Överskjutande belopp skjuter vi rakt in på ditt konto. Det är 30 dagars uppsägningstid. Om du är missnöjd med oss så tveka inte att höra av dig, vi vill gärna försöka lösa problemet och ha dig kvar som kund.