3329
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

1 779 Inlägg
24 september 2007
okej men de låter ju nice de. ja kommer köpa mig nån lott eller 5 tongue

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Bil och MC guru
272 Inlägg
24 september 2007
Ja, det handlar ju inte om så stora pengar direkt...egentligen skulle man väl kunna skita i lotteriet. Låta en sponsor skänka pengarna direkt till sms kassan men samtidigt känns det som att alla måste förstå att allt kostar pengar, inget är gratis och vill man vara med och är intresserad av att det skall fungera och man får sitt sms osv så kanske det känns mer motiverat att köpa en lott där man kan få ett oljebyte på bilen utfört för 20kr än att skänka rena pengar, vilken man oxå får göra förstås!....målet är ju att grabbarna inte skall behöva ta så mycket av sina egna pengar för att hålla igång detta....risken är ju som sagt att det dör ut annars....tyvärr. E du med mig?

//Karlzzon

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

1 779 Inlägg
24 september 2007
ja jag e absolut med dig. la själv 40:- til jonni förra veckan. de e inte mycke men mnga små bäckar blir mycke till slut.

Bil och MC guru
272 Inlägg
24 september 2007
akakaboto skrev:
ja jag e absolut med dig. la själv 40:- til jonni förra veckan. de e inte mycke men mnga små bäckar blir mycke till slut.

Ja, insamlingen gav nästan 200kr så det gjorde att sms listan fungerar ett tag till, alla bidrag är ju välkommna...men alla e inte som dej smile en del vill inte skänka en krona till det vi håller på med...Därför tänkte vi göra en lite mer långsiktig grej som kan attrahera lite fler att delta.....Alla vill ha smsén men inte många vill vara med och betala...å det e lite trist. Men, men...

Evolution Garage
171 Inlägg
24 september 2007
karlzzon skrev:
Alla vill ha smsén men inte många vill vara med och betala...å det e lite trist. Men, men...

Kanske var lite ''dumt'' att göra sms listan gratis från hela början?

Jag förstår vad du menar och jag håller med dig och jag kommer även att köpa en lott eller flera när jag kommer på onsdag.
Men om man har en insamling + lotteri så kan det nog räcka till rätt många sms i slutändan.
Senast redigerat av TexoN (24 september 2007)

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)

Bil och MC guru
272 Inlägg
24 september 2007
Ja, gratis till en viss gräns....nånstans måste man ju ändå förstå att det inte funkar att skicka 200 sms i veckan eller fler å låta en gubbe betala det ur egen ficka?

Fasen, vi e ju goa gubbar allihop å då kan vi väl dra ett strå till stacken var?
Det e ju inte så att vi tvingar någon, dom som inte vill eller har det knapert kan
ju låta bli...jag kommer inte att titta snett på någon för det. Tror ingen annan kommer göra det heller.

Detta var bara en ide för att få det att rulla på lite mer "av sig själv"

//Karlzzon

4 767 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Kommer bli bra det här tror jag! smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

229 Inlägg
24 september 2007
Vet inte alla som är med på SMS-listan att det är Onsdagsträff vid Siba Järnbrott vid det här laget?
Man behöver ju inte skicka ut ett sms till varje Onsdags träff.
Det skulle vara ifall om man flyttar träffen eller att det händer något speciellt som det kan vara bra att bli informerad.

Lotteri låter som en bra och rolig ide. Så blir det ju lite extra roligt på Onsdagsträffen med smile

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

smen
24 september 2007
tror fan jag har 20kr på mig nu big_smile

533 Inlägg
24 september 2007
Lusen skrev:
Vet inte alla som är med på SMS-listan att det är Onsdagsträff vid Siba Järnbrott vid det här laget?
Man behöver ju inte skicka ut ett sms till varje Onsdags träff.
Det skulle vara ifall om man flyttar träffen eller att det händer något speciellt som det kan vara bra att bli informerad.

Lotteri låter som en bra och rolig ide. Så blir det ju lite extra roligt på Onsdagsträffen med smile

Håller med..!! Alla borde veta att det är varje jävla onsdag om ingen hör av sig!!

MEN, förra veckan gick det inte ut ett SMS och helt plötsligt kom det inte mer än ..max 50 bilar mot 180 veckan innan!

Om du och Linda ska ner kan ni väl ta några lotter för mig så pyntar jag  nästa vecka... Jag åker till Kanada imorgon och blir borta några dagar..!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

1 779 Inlägg
24 september 2007
själv funderar jag på att ha med mig en engångsgrill å lite korv tills på onsdag big_smile kan ju bli gott. big_smile

218 Inlägg
24 september 2007
jag kommer inte komma denna onsdag heller pga att jag äntligen får min vinge snart igen jag längtar något vansingt

121 Inlägg
24 september 2007
onsdags träffen har blivit så stort nu att vi kan söka sponsorer.. va sägs som att alla medlemar får en liten rabbat på olika ställen.. Tex. burger king till en börjar ja tror det är ganska många som käkar där..

man betalar 20, 30 eller så mycke det behövs så får man ett häfta med massa rabbater eller ett medlems kort där man tex får alltid plus meny varje onsdag mellan vissa tider.

tex om streetperfomence vill ha en träffa så kan erick hjälpa dem att skicka ett sms till 200 personer, funka lite som en comunity site.. och street performence får erbjuda alla medlemarna nån spec rabbat som man kan komma överens med. '
osv...

att fixa sånt medlems kort tror ja man kan få in lite pengar i kassan. får man pengar över kan man alltid ha lite roliga tävlingar som lotteri bland medlemarna.. att vinna en HKS dump tror ja man skulle bli glad av smile

ja tror inte folk vill betala bara för att va med på sms listan när dem vet plats och tid. okej om man bytte plats då tror ja alla skulle vilja betala.

// Crazy

Think Feel Drive
SUBARU

Go Gubbe...
136 Inlägg
25 september 2007
För ett par år sedan så hade ju Blackrace ett samarbete med Burger King Eriksberg och man hade 10 eller om de va 15% rabatt dom dagar man hade träff där.. 

Så de kan ju vara värt att kolla upp..  De sponsrade även med visst material till körningarna så man kan kanske få ut mer än bra pris på käk... smile

Edit: man kan ju kolla om man kan få spons till ex: SMS-listan...
Senast redigerat av smacke (25 september 2007)

Chaffis
285 Inlägg
25 september 2007
jag ska köpa lotter iallafall. eftersom jag behöver ett oljebyte satsar ja på att bli second best hehe.

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

69 Inlägg
25 september 2007
Tjena hoppsan.jag tänkte på en sak ida när ja va på netonnet lagershop..deras parkering enorm.nått att tänka på?

U can not kill what u did not create

1 256 Inlägg
25 september 2007
crazyarash skrev:
onsdags träffen har blivit så stort nu att vi kan söka sponsorer.. va sägs som att alla medlemar får en liten rabbat på olika ställen.. Tex. burger king till en börjar ja tror det är ganska många som käkar där..

man betalar 20, 30 eller så mycke det behövs så får man ett häfta med massa rabbater eller ett medlems kort där man tex får alltid plus meny varje onsdag mellan vissa tider.

tex om streetperfomence vill ha en träffa så kan erick hjälpa dem att skicka ett sms till 200 personer, funka lite som en comunity site.. och street performence får erbjuda alla medlemarna nån spec rabbat som man kan komma överens med. '
osv...

att fixa sånt medlems kort tror ja man kan få in lite pengar i kassan. får man pengar över kan man alltid ha lite roliga tävlingar som lotteri bland medlemarna.. att vinna en HKS dump tror ja man skulle bli glad av smile

ja tror inte folk vill betala bara för att va med på sms listan när dem vet plats och tid. okej om man bytte plats då tror ja alla skulle vilja betala.

// Crazy

smacke skrev:
För ett par år sedan så hade ju Blackrace ett samarbete med Burger King Eriksberg och man hade 10 eller om de va 15% rabatt dom dagar man hade träff där.. 

Så de kan ju vara värt att kolla upp..  De sponsrade även med visst material till körningarna så man kan kanske få ut mer än bra pris på käk... smile

Edit: man kan ju kolla om man kan få spons till ex: SMS-listan...

Det är inga dåliga idéer, men...

För det första vill vi inte ha några direkta "sponsorer" visst man kan ha rabattkort på BurgerKing om dem ger med sig någon gång.. Men det blir för för bindande om vi ska ha sponsorer, vi måste göra ditten och datten för att få bidrag.. Det är blir ganska mycket jobb om man ska satsa ännu större på det, och det är finns inte så många som är sugna på att jobba gratis.

Blackrace fick bland annat Reflexvästar med "Burger King" tryck, vad dem fick mer vet jag ej..

Jag gör detta för att det är kul och en social grej och även för att få ihop Göteborg och kringliggandes orters "bildårar" bättre!

Vi har lite grejer på gång, men som cliffhanger så tänker vi inte säga detta ännu.. Utan det får komma under hösten, vintern och våren 2008. Alla idéer är givetvis välkomna, men det är inte säkert att man kan genomföra allt

Missa inte lotteriet, finns endast ett begränsat antal lotter, och det är först till kvar som får mala..
Senast redigerat av Jonni (25 september 2007)

1 256 Inlägg
25 september 2007
TysonT5 skrev:
Tjena hoppsan.jag tänkte på en sak ida när ja va på netonnet lagershop..deras parkering enorm.nått att tänka på?

Vi byter inte plats.
Vi är med i tidningen och har utannonserat på radio att vi håller till vid Järnbrottsmotet

Parkeringen är tillräckligt stor, upplyst, nära till: mat, bensinstation m.m.

Mvh

Jonni

4 554 Inlägg
25 september 2007
kan vi inte sätta ut smen så han kan göra sin dans i nordstan en eftermidag så kanske ni får in lite slantar tongue

Tyskstuk.se
630 Inlägg
25 september 2007
loudness skrev:
kan vi inte sätta ut smen så han kan göra sin dans i nordstan en eftermidag så kanske ni får in lite slantar tongue

Den idén har min röst!

Sök