2648
Sök

volvo 240gl till turbo ?

9 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
har börjat fundera på att konvertera min kära volvo 240gl -83 till turbo igen ; P .. men denna gång funderar jag på att köpa en komplett turbo motor..

mina funderingar är på vad jag måste göra åt resten av bilen för att få den igenom besiktningen tongue .. och hur dyrt det kommer att bli i slutändan ? ^^ ..

10 Inlägg
2 augusti 2007
jag höll nyss på med samma till min 240.. det går inte att besikta den med turbon i. hade det varit en 75a så hade det gått..

kommentera bil´n

7 Inlägg
2 augusti 2007
Att sätta en turbmotor i en 240 -83 ska väl inte vara något problem, då modellen redan finns med turbomotor? Förutsatt att den kompletta turbomotorn är en motor med turbo original?
Men för att få den genom besiktningen så måste väl bromsar och dylikt stämma överens med turbons grejor?
Du måste mao ta reda på vilka detaljer som skiljer turbon från en vanlig 240 och byta detta.
Kanske kan löna sig att kolla med volvohandlarn vad som finns som "turbo-variant" till 240?

1 418 Inlägg
3 augusti 2007
Så länge du sätter en b230ft eller liknande turbo motor med katalysator så ska det inte vara nått problem.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Bärs!
3 456 Inlägg
3 augusti 2007
då måste han ju plocka över B230FT kabelmattan & boxar å sånt åxå... tror det är mer värt om du letar på en B21ET å stoppar i... den har mekaniskt sprut, då slipper du trixa ihop all el osv... sen behöver du Turbo bromsar, motor intyg från Volvo tror jag du behöver åxå. vet inte hur mkt det kostar att regga den dock.

Garaget.org peakade 2008.

Sök