Jag har som trådnamnet avslöjar en S40 1,8 -01 och undrar om det finns något sätt att öka på med några hästar? Utan att det kostar allt för mycket (för då kan jag, som ni nog redan kommer att föreslå, köpa en ny S40 med turbo istället)
Köpte 1,8:an för att det var den enda som inte hade gått så långt och var 100% nice i både kaross och maskin Så får väl kanske skylla mig själv.. men om ni har lite tips på hur man kan få den att både låta lite mer sportig och kanske kanske kanske bli lite piggare så skulle jag bli glad
Jag har som trådnamnet avslöjar en S40 1,8 -01 och undrar om det finns något sätt att öka på med några hästar? Utan att det kostar allt för mycket (för då kan jag, som ni nog redan kommer att föreslå, köpa en ny S40 med turbo istället)
Köpte 1,8:an för att det var den enda som inte hade gått så långt och var 100% nice i både kaross och maskin Så får väl kanske skylla mig själv.. men om ni har lite tips på hur man kan få den att både låta lite mer sportig och kanske kanske kanske bli lite piggare så skulle jag bli glad
för då kan jag, som ni nog redan kommer att föreslå, köpa en ny S40 med turbo istället
Tack på förhand!
Det är nog tyvärr turbo som gäller. Klart att man kan trimma en sugmotor men det kostar ju massa pengar med. Det är som MeloveGolf säger, men jag vet inte om det är värt det för att man vill åt effekten. 10000 kr och kanske en halvsekund bättre på 0-100, om ens det. Jag skulle nöja mig med filter och avgas, så får du iaf att fint ljud i bilen.
Tack för era utmärkta tips Jag är ingen rallykille av mig egentligen men ett fint ljud säger jag absolut inte nej till så det skulle jag nog kunna nöja mig med!
Än en gång tack för era tips.. får se vad som händer med min lilla S40