3100
Sök

Hjälp med turbo passande nissan 180zx

53 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Hej jag funderar på att köpa en nissan 180zx men den har havererad turbo.
Då undrar jag om en turbo från en 200sx passar? och i så fall behöver jag byta något mer?
Sen så undrar jag om det är svårt att få tag på delar till bilen efterssom den är så gammal (88)

2 655 Inlägg
4 augusti 2007
När det gäller turbon så tror jag att det går att montera en 200sx turbo. Tror det är T25 fläns på den med.
Men reservdelssidan är riktigt dålig.. Vet inte hur det ser ut på originalsidan men på "pirat"sidan så är det lite klurigt att få tag på delar.

53 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Jag har en på g för 4000kr det är rost längsmed trösklarna fast inga hål och lite detaljer på fram och bakvagn är rostiga fast inget allvarligt, allt annat verkar funka förutom turbon.
Är den värd pengarna? det sitter även en skylt där det står tsuchiya på luftburken:P

31 Inlägg
5 augusti 2007
Skall du byta till t25 turbo så se till att köpa med downpipen då 180zx downpipen ej passar, vill jag komma ihåg.

Har en själv som står i garaget nu o håller på med turbobyte, jag köpte en garret t2 som sitter origial till 180zx för att slippa krångla smile.
Turbobytet är väl lite krånglit och trångt men med mycket tålamod går det fint.

sen angåående reservdelar så är det hyfsat svårt att fåtag på eftersom den är mycket ovanlig i sverige, men det mesta går att hitta om man letar lite smile

Sök