3483
Sök

vet ni några jobb som inte kräver yrkesutbildning?

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
ja vet ni de bara ös på me förslag. är så att jag slutade skolan nu i våras gick på iv programet i 2 år och pallade inte mera. och så är man ju arbetslös nu och ingen inkomst ha man inte heller. så jag måste hitta ett jobba så jag vill gärna ha förslag på olika arbeten / företag. vet är inte lätt att hitta jobb utan utbildning suger as gör det. tongue
Senast redigerat av klimpan (9 augusti 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

2 Inlägg
9 augusti 2007
"pallade inte mera", tror du yrkeslivet är slappt på nått sätt? patetiskt enligt min mening.

FreddeK
9 augusti 2007
vad vill du jobba med?

498 Inlägg
9 augusti 2007
Ptja det finns ju fabriksjobb. Tråkigare jobb får man leta efter men det är rätt bra betalt.

Colaberoende
1 219 Inlägg
9 augusti 2007
Lagerjobb finns väl en hel del.
Skulle du få nys om ett och du t.ex saknar truckkort så är arbetsförmedlingen tvugna att skicka dig på en sådan utbildning gratis mot att du visar ett papper på att du blir fast anställd efter det.

Se till att bara komma in någonstans. Lättare att söka ett annat jobb om du har ett.

Vet inte hur många jobb jag har haft men jag har jobbat på charkuteri, städare (Landvetter flygplats), lagerarbetare m.m.

Nu är jag på Ericsson i Borås genom en Bemanningsfirma och stortrivs.

/Ena

6 Inlägg
9 augusti 2007
Samma problem för mig... Jag har bestämt mig för att gå folkhögskola, då har man iallafall någon form av lite iniktning... Nu för tiden tar dom ju i princip bara in folk som har "något form utav poäng eller nåt på papper".

Annars om det är jobba du vill göra direkt så kanske nån form utav restaurang jobb
(brukar vara ganska enkla att hitta nåt) eller kanske du kanske kan gå som nån lärling någonstans?
Annars finns det väl inte så mycket att kika på arbetsförmedling:( Dock har dom oftast bara skit, typ tidnings utdelare sökes...  Och det kan jag inte rekommendera smile hoppas du hittar nåt!

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Ljungberg_ skrev:
"pallade inte mera", tror du yrkeslivet är slappt på nått sätt? patetiskt enligt min mening.

jag tro inte att arbetslivet är något slappt verkligen inte. inge mera sånna här svar tack!

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
vad vill du jobba med?

ja du man ha ju körkort så något man kan köra inom borde ju finnas rätt mycket sånna jobb tycker jag tongue men vad som helst städare eller något typ tongue

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
tack för alla andra svar me är mycket tacksam är ju svårt detta smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
Ljungberg_ skrev:

Okej? Själv tycker jag jobba är en miljard gånger roligare o enklare än att sittta i skolbänk spelar ingen roll om jobbet är jätte tungt o tuffa tider fan så mkt enklare o roligare iaf.jag har inga betyg sen 8e klassen inte gått gymn eller nått.

Bmw osv..

X40 Nordic
784 Inlägg
9 augusti 2007
Om man ska vara helt ärlig så är det väll bara frabrikt jobb och löpandebandet som gäller men även där är de svårt när man inte har gått på gymnasiet. Tror de e fullständigt omöjligt facktist.. Men du får väll prova du kanske får nått..h

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
klimpan skrev:
tack för alla andra svar me är mycket tacksam är ju svårt detta smile

rekomderar dig lager jobb. men alltså seriöst. finns hur mkt jobb som helst utan krav på utbildning men körkort är en stor merit då har man nått att "komma med" iaf. så ta körkortet först o främst

Bmw osv..

4 554 Inlägg
9 augusti 2007
ptja gå som grovis kan inte kräva så mycke mer än vilja och styrka samt lite logiskt tänkande

Colaberoende
1 219 Inlägg
9 augusti 2007
Vet att det är jobbigt att komma igång att få ett jobb men hittar du något och första lönen trillar in så får du mersmak att jobba mer och hitta andra.

/Ena

508 Inlägg
9 augusti 2007
kikat på sidan www.ams.se? Där kan du ju välja ort och vad för utbildning du har om du ens har nån. Där står d klart och tydligt, söka jobb utan erfarenhet eller utbildning.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
m_a_c skrev:
Om man ska vara helt ärlig så är det väll bara frabrikt jobb och löpandebandet som gäller men även där är de svårt när man inte har gått på gymnasiet. Tror de e fullständigt omöjligt facktist.. Men du får väll prova du kanske får nått..h

Skämtar du eller? faberiks jobb är pinsamt lätta att få räcker med att d u kan svenska o kans kriva ditt namn. iaf här.

Bmw osv..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 augusti 2007
gillade inte det där bland dom första svaren på tråden, jag gick ut IV i våras efter 3 lååånga år, och "pallade" inte att gå i skolan så jag hade praktik 5 dagar i veckan i 2,7år och är jag slapp för det eftersom jag praktiserade istället för att gå i skolan för att jag var skolless?! näe det tycker jag inte smile

sen så måste jag tacka trådskaparen för denna tråd, intressant för även mig eftersom jag är arbetsökande smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

87 Inlägg
9 augusti 2007
vad sägs om fastighetsskötare?

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
gillade inte det där bland dom första svaren på tråden, jag gick ut IV i våras efter 3 lååånga år, och "pallade" inte att gå i skolan så jag hade praktik 5 dagar i veckan i 2,7år och är jag slapp för det eftersom jag praktiserade istället för att gå i skolan för att jag var skolless?! näe det tycker jag inte smile

sen så måste jag tacka trådskaparen för denna tråd, intressant för även mig eftersom jag är arbetsökande smile

varsågod och välkommen in i klubben smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
Jag hoppade av skolan i 8an gick inte i hela skolan under 9an. sen efer de började jag en lärlings linje med praktik 5dagar i veckan 7-18 gick där i ett år. tröttnade på att de inte gav nått bara bytte från jobb till jobb o slet för inget. så började iv. gick där iet år. o sen sket i de o började söka jobb.

Bmw osv..

Sök