3337
Sök

vet ni några jobb som inte kräver yrkesutbildning?

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
sir_AnKA skrev:
vad sägs om fastighetsskötare?

ja det kan ju vara något:P

gör som jag kör gubba racer=)

Wankel
1 080 Inlägg
9 augusti 2007
lagerjobb, montörsjobb, bemannignsföretag (adecco, manpower etc)
det viktigaste är kontakter och arbetserfarenhet, om inte jobbet kräver en viss utbildning som mekaniker, elektriker etc

MDS Västerås

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
m_a_c skrev:
Om man ska vara helt ärlig så är det väll bara frabrikt jobb och löpandebandet som gäller men även där är de svårt när man inte har gått på gymnasiet. Tror de e fullständigt omöjligt facktist.. Men du får väll prova du kanske får nått..h

Skämtar du eller? faberiks jobb är pinsamt lätta att få räcker med att d u kan svenska o kans kriva ditt namn. iaf här.

jobba du i en fabrik eller? vilken då ?

*BECE**
334 Inlägg
9 augusti 2007
Ta lastbilskörkort kanske? De är ju en utbildning i sig, är en bra investering, du får ju garanterat jobb sen också

FreddeK
9 augusti 2007
klimpan skrev:
Freddeponken skrev:
vad vill du jobba med?

ja du man ha ju körkort så något man kan köra inom borde ju finnas rätt mycket sånna jobb tycker jag tongue men vad som helst städare eller något typ tongue

Truckförare tycker jag du borde bli! det är kul och man tjänar skapligt...finns ju hur mycket jobb som helst!

Visst ett kort kostar ju lite men prata med arbetsförmedlingen så kanske dom hjälper dig med det!

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
hampa87 skrev:
Ta lastbilskörkort kanske? De är ju en utbildning i sig, är en bra investering, du får ju garanterat jobb sen också

ha funderat på det me men måste man vara 20 år för de eller kan man vara 18 år ?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 augusti 2007
börja köra dynga på en bonngård vettja haha xD närå skämt & sido.... men maskinförarutbildning igenom arbetsförmedlingen kanske kan funka, finns nog mkt sånna jobb efter man tagit utbildningen skulle jag tro, säkert kul också smile har själv funderat på det dära, men då måste man ju ha garanterat jobb efter att man är klar med utbildningen för att få den utbildningen som jag har fattat det? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
Tuckförar/lagerarbetare/lastbils chaför är yrken du tjänar riktigt bra på även utan speciefik utbildning. lastbilskortet är ju dyrast av dom alternativen. men börja som lagerarbetare o arbete upp dig till truck förare så bjuder nog företaget på kortet jag jobbar inte nu över sommaren men tänkte söka lager sen efter.. har bruten fot nu me så.

Bmw osv..

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
jag får ta och hör me arbetsförmedlinge om det finns nått mna kan få nån utbildning på  trukförare och sånt smile

250 Inlägg
9 augusti 2007
ut och snacka med företag se om du kan börja där ta i stort sett vad dom erbjuder.
Funkade för mig och jag har inte gått klart gymnasiet (halva 2:an)
jag skulle börja som allt i allo göra allt skit jobb. nu efter 6 mån sköter jag en vals och svetsar. Ska snart få truckkort och Plåt licens på företagets och stöd från stantens kostnad.

så ta vad som helst och SKÖT dig så kommer det gå fint.

431 Inlägg
9 augusti 2007
Det är fel! man ska inte försöka glida o bara tjäna pengar.!
Man ska jobba för pengarna.
Annars kan du gå till "bögringen" !

1 174 Inlägg
9 augusti 2007
Ljungberg_ skrev:
"pallade inte mera", tror du yrkeslivet är slappt på nått sätt? patetiskt enligt min mening.

Asså skärp dig? jag hoppade av skolan för jag PALLADE INTE MER å har jobbat nu i 2 år varje dag går upp kl 5 käkar frulle sedan till jobbet börja kl 7 å sedan hem kl 3. å ja det är fan så mycke roligare enklare!

Okej men nästa år ska jag börja skolan igen men enbart för pengarnas skull!

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
bögringen? huvud saken är väll den att man trivs tycker jag man kan ju inte jobba me nått som man inte trivs me men det är ju jag de:P

Whitetrash
589 Inlägg
9 augusti 2007
Snabb fråga; Varför frågar du ett gäng privatpersoner, istället för att gå till Arbetsförmedlingen direkt?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
ha varit på två möte men alla är ju på semester och sen så ta det ju tid för dom ska undersöka lite och så sen vill man ju söka lite sj sitter nästan varje dag på deras hemsida och kolla om det finns några passande jobb me. lite exstra svårt för jag ha läs och skriv svårigheter  me inlärningen är lite efter  svårt att förklara men det är därför jag fråga vad som gänget här på garaget jag behöver tips me andra ord:P hoppas du fick ut nått av det jag skrev .

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 augusti 2007
Söka jobb va tongue
Bli en svetsare!! Känar bra på de flesta ställen ( Ibland Överbra )
Be Arbetsförmedlingen hjälpa dig med svets linsence så kommer du in i arbets livet LÄTT!!
Det är ont av svetsare o du får kanske ett nej till jobben du söker 1 utav 10 jobb!

C H E V R O L E T <3

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Söka jobb va tongue
Be Arbetsförmedlingen hjälpa dig med svets linsence så kommer du in i arbets livet LÄTT!!
Det är ont av svetsare o du får kanske ett nej till jobben du söker 1 utav 10 jobb!

jo hadde gärna gjort de men ha astma tyvärr jag gick en utbildning inna som svetsare men fick gå tillbaka till iv  på grund av min astma =/

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
9 augusti 2007
Gillar du att pilla med maskiner å laga saker kan jag rekommendera att söka arbete som reparatör på nån fabrik skit kul tongue ja har jobbat som de i sommar å ja har fått göra allt från att byta glödlampor i början till nu då ja får va med å laga maskiner som krånglar å en massa annat sköj

Forummoderator
26 389 Inlägg
9 augusti 2007
klimpan skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Söka jobb va tongue

jo hadde gärna gjort de men ha astma tyvärr jag gick en utbildning inna som svetsare men fick gå tillbaka till iv  på grund av min astma =/

Höll på att skriva att så länge du har körkort så kan du ju alltid bli brevbärare. Så många nu som ska gå i pension plus att det är ett intressant yrke som tyvärr verkar vara ett litet...hatiskt yrke numer.
Men kanske inte så kul om man har astma kanske. Jag känner av björk och gräs men inte så mycket att jag inte kan jobba direkt.
Beror på hur bra ordning du har på astman. Annars är det ett bra förslag smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
jo jag ha ju käkat medecin nu i flera år morgon  och kväll varje dag . men posten ha jag en som ha jobbat och hon ha lagt fram förslag men dom ska höra avsig om dom behöver för dom skulle  få iväg några. men det blir att köra bil i snånna fall så jag över lever nog smile

Sök