3715
Sök

amazon b23 kompressor

152 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
hej hallå..

jag är i startgroparna på att montera en kompressor i min gammla amazon med b23 och insprutning..

funderade lite över insug och extractor rör

är det någon som har formler alternativt vetskap om hur man utformar ett bra insug med plenumkammare samt längden på trattar för opptimalt gatåka men ändå som funkar bra då bilfan e en bruksbil...

lika så med extractor och mått på primär rör, collector etc... !??!

It´s Better to burn out than fade away

197 Inlägg
9 augusti 2007
hör med anders på http://www.accracing.se/ han e bland dom bästa i sverige på att trimma rödblockare

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 augusti 2007
Vilket år som helt så kommer jag att göra klart texten som ska fyllas på i sugmotortråden som e klistrad längst upp i motorstyrningen...
Börja med att ta reda på motorvolym, kamaxelduration, avstämmt varvtal och tilltänkt effekt...
Senast redigerat av bumpe (9 augusti 2007)

152 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
jamen låter bra, jag ska kolla upp durationen på kammen samt var den har topp efekt enligt volvo (tror jag har en k kam) sen måste man ju bestämma sig för laddtryck åxå men det blir nog itne mer än 220 hk vid första instalationen, insprutningen klarar itne mer standard tydligen ?!?!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 augusti 2007
JakeDevilson skrev:
jamen låter bra, jag ska kolla upp durationen på kammen samt var den har topp efekt enligt volvo (tror jag har en k kam) sen måste man ju bestämma sig för laddtryck åxå men det blir nog itne mer än 220 hk vid första instalationen, insprutningen klarar itne mer standard tydligen ?!?!

mer specifikt så är det nog spridare,pump,fuelrail,filter och slangar som behöver bytas...

152 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
det är mekansik insprutning jag har på denne... gammla hederliga k-jet

har funkat fint som snus läge som fan därför vill jag åka med den....

men ja, det är nog en massa kompleteringar som gäller... man får ta det eftersom det dyker upp problem... men skam den som ger sig...

812 Inlägg
10 augusti 2007
köp ett par spridare från en 5cyl audi motor så ska du se att de blir bra skilnar..  behövs om du ska  köra trimmat

man lever bara en gång..

152 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
har audin ochså mekanisk inspruting, ??

satt och läste lite om k-jet, finns en kula, bricka  å en fjäder inne i luft mängd mätaren som tydligen har med trycket att göra .. undra om man kan labba med det... kanske skulle man åxå byta bränsle regulator för högre tryck...

Sök