3660
Sök

små problem med audi 80....

68 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
hejsan har just varit och införskaffat en audi 80.. men har lite små problem som jag skulle vilja fixa.

1. centrallåset funkar inte men e nog motorn lr va det e, men ska kolla efter de på nån skrot...
2. tackluckan kan man ju öppna åt 2 håll men jag kan bara öppna lite åt ena hållet sen fasna det. kan typ backa den 5 cm... behöver lite tipps där..
3. stolarna går jättetrögt antar att nått behöver smörjas men vad och med vad. man får nästan ta domkraften för att trycka fram/bak dom, haha nä skämt och sido men dom går överdrivet trögt.

mycket tacksam för svar big_smile
hare bra /freddan

Proljece?
1 464 Inlägg
11 augusti 2007
Låter som om du ska fram och smörja på allt tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

68 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Låter som om du ska fram och smörja på allt tongue

haha aa kanske de tongue men vad ska jag smörja med.. och hur ska man komma åt takluckan riva hela innertaket??

68 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
nu tycker jag att ni inte ska snåla med era kunskaper hjälp mig!!!

68 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
testa riva innertaket idag men de gick inge bra det är ju ändå plåt ivägen så man kommer fan inte åt takluckan utan att skära sönder den :S det måste va nå som lagt sig i rälsen den ska gå i lr nån vire som har hoppat lös lr nåt för den går att backa 5 cm sen är det stummt. sad

VAG entusiast
277 Inlägg
12 augusti 2007
jag har en Haynes bok om Audi 80 87-91 kan ju kolla om det står något om taklucka där. Centrallåset är vakuum styrt och styrs av en pump som ligger vid högra sidan under mattan i bagaget, sen så har du låsanordningarna i bagageluckan, vid tankluckan och i dörrarna. Alternativt kan du ju bygga om till ett elektriskt centrallås som jag har gjort. Jag installerade även larm i från samma tillverkare som gjort centrallåset.
Senast redigerat av pz_racing (12 augusti 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

68 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
jo jag tror jag vet vilken del som skall bytas ut förra ägaren skulle fixa en från skroten...
men de där me tackluckan iriterar mig :S

Sök