3995
Sök

850 säljes hjälp!

80 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
tjena min polare ska sälja sin 850 ( http://www.garaget.org/?car=51920 )
han har satt ut den på annons på blocket osv men inte en själ hörde av sig.
tänkte fråga nån kunnig om vad man kan ta för bilen all info står och syns på han sida här på garaget. han hadde väll tänkt sig en 45-50 tusen men han är osäker på hur mycket han ska sänka! nån som har några ideer?

peace

1 878 Inlägg
13 augusti 2007
sälj den för 40k utan ljud. 50 med ljud smile

80 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
han ska bli av med allt. han vill inte riva ut allt ljudbygge.

men han satte ut en annons för typ 45 tusen men ingen hörde av sig är det konstigt?
jag menar jag skulle köpt bilen om jag hadde pengarna den enda som talar emot mig då är att det är automat. men det kan man leva med

265 Inlägg
13 augusti 2007
Det gäller bara att hitta rätt köpare. I detta fallet en ljudintresserad person. wink

Jag skulle inte vilja ha den dels för att det är en automat, icke-turbo och en 92:a. Man får en fin och modernare T-5:a för de pengarna. smile

Hur som helst, lycka till med försäljningen!
Senast redigerat av Ztyling (13 augusti 2007)

1 878 Inlägg
13 augusti 2007
Ztyling skrev:
Det gäller bara att hitta rätt köpare. I detta fallet en ljudintresserad person. wink

Jag skulle inte vilja ha den dels för att det är en automat, icke-turbo och en 92:a. Man får en fin och modernare T-5:a för de pengarna. smile

Hur som helst, lycka till med försäljningen!

jag fastnar inte heller för den. dels för att den är vit. (dvs skit färg), automat = kasst, turbo eller inte. spelar ingen större roll. det är precis som Ztyling säger. man måste hitta rätta köparen. + i kanten är juh att skriva med om den är servad på volvo, full historik med servicar och dyligt. möjligt att jag hade fastnat för den om den var ombyggd till -95ans front med klarglas. svårt att säga föränn man har sett den med det. lycka till med försälningen.

posta länken till blocket där annonsen ligger så ska vi se om vi kan komma på med en bättre annonstext istället smile

8 883 Inlägg
13 augusti 2007
Helt fel prisbild på bilen tyvärr, den målgruppen som bilen är tänktför dvs. ungdommar väljer nog en med manuell och turbo. Den äldre vill inte ha massa krimskrams och väljer av den anledningen en annan.
Sänka priset rejält är det som gäller om han vill bli av med bilen.

Fotograf på tierpidag.se

huh?
10 427 Inlägg
13 augusti 2007
Man kan ju kanonfräscha tidiga GLT:er för typ 30 000. Så långt över det tror jag inte folk kommer att betala. Lite sönderstylad var den ju också tongue Men fälgar & billjud är väl värt
en del.

1 079 Inlägg
13 augusti 2007
Är själv i säljatankarna till förmån för andra projekt, har flera saker emot en när man ska sälja en 850 även om det är en turbo.

1. Måste hitta en köpare som uppskattar en välskött lågmilare med den styling man har, och är villig att betala lite extra för det jämfört mot andra lik på blocket.
2. Dumpa priset, återställa till originalutseendet och sälja styling, avgas, chip osv vid sidan av.
3. Skippa alt 2 och sova gott om kvällarna med vetskap om att man inte våldtagit sitt "livsverk" bara för att få sälja, och ha bilen kvar och fortsätta bygga.

Så vill folk betala samma pris som en motsvarande bil fast i originalutförande så låt dom göra det och sälj extragrejerna vid sidan av och få i närheten av det du begär för bilen. Däremot så kanske inte bilen uppmärksammas lika mkt och försvinner i mängden, inte kul att sälja bilar mkt elände som kommer med att ha en annons ute allt från avbetalningsplaner till sistaprisetkompisar.
Senast redigerat av Madhouse (13 augusti 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

684 Inlägg
13 augusti 2007
Madhouse skrev:
Är själv i säljatankarna till förmån för andra projekt, har flera saker emot en när man ska sälja en 850 även om det är en turbo.

1. Måste hitta en köpare som uppskattar en välskött lågmilare med den styling man har, och är villig att betala lite extra för det jämfört mot andra lik på blocket.
2. Dumpa priset, återställa till originalutseendet och sälja styling, avgas, chip osv vid sidan av.
3. Skippa alt 2 och sova gott om kvällarna med vetskap om att man inte våldtagit sitt "livsverk" bara för att få sälja, och ha bilen kvar och fortsätta bygga.

din bil blir nog inga problem att sälja, då den är inte sönderstylad eller stylat ful, utom lagom original tuch och fin lack, så länge du inte begär en 90000 för den, men en 65 kanske? beror på man får alltid sätta ut och pröva, likaså den tråden gäller.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Bobo
13 augusti 2007
När jag tittar på bilen så tycker jag nog att den är lite sönderstylad iaf fronten, han måste hitta rätt målgrupp och de har oftast inte de pengarna har de pengarna köper de något annat. Bästa han kan göra är nog att sälja den så orginal som möjligt som en "gubb" bil och sälja fälgar och annat löst eller toksänka priset tyvärr. Men alla har vi ju olika åsikter som tur är smile alltid finns det någon där ute. Men bilen i mina ögon sätt är inte alls het och skulle hellre välja en orginal en den han har, hoppas ingen tar åt sig säger bara min åsikt

Sök