2479
Sök

Lagligt med neonljus inne i bilen?

33 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder: Är det lagligt med neonljus inne i bilen? Tänkte montera in lite under handskfacket och vid pedalerna. Funderar på o sätta i bagageluckan med, som belysning. tongue

(none)
1 725 Inlägg
15 augusti 2007
JA du, här vet jag inte mycket mer än att det sunda förnuftet kom upp och ville säga: Så länge det inte lyser utåt på något sätt så att det ser ut som en julgran eller så, så ska det ju inte vara några probs. Det är ju en fördel också om du inte själv bländas av ljuset.. Annars är det bara att koppla in.. Många som har det, och det är snyggt, om man har rätt färg till Din bil.

Lycka till!!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

33 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Okej, vilken färg passar till en röd bil tycker ni? Funderar på grönt eftersom att belysningen på mätartavlorna och radion är gröna.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
15 augusti 2007
kör på grönt i hela bilen

Team Insane Racing

1 002 Inlägg
15 augusti 2007
ahmedmo skrev:
Okej, vilken färg passar till en röd bil tycker ni? Funderar på grönt eftersom att belysningen på mätartavlorna och radion är gröna.

då kan det funka med grönt.. men finns det små neonrör att köpa till en billig peng kan du ju både köpa röda o gröna o sen kolla.. smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
15 augusti 2007
ahmedmo skrev:

http://www.garaget.org/archive/36432/48288/48288-426938.jpg

fungerar för mig?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
15 augusti 2007
min bil ör ju mörk röd metallic. så det blir ju inge bra med en klarröd inredning och neon. så jag körde på grå/svart och grön neon.
jag tycker det är ok.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
15 augusti 2007
Tror du får ha neon i bilen sålänge det inte är _riktat_ ut... så du får inte sätta ett neonrör på brädan, men du får ha det under handsfacket t ex...

33 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Grönt får det bli. Ska åka till BRL imorrn o inhandla lite. Tack för hjälpen big_smile

Sök