2089
Sök

Projekt Audi A4 1.8TsQ

64 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
#1
Köpte mig idag en Audi A4 1.8TsQ som är uppskrämd till ca 305Hk av Ace.
Den går kanonbra, men man får växla redigt för att hålla laddtrycket uppe tongue inte alls som mina andra bilar tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/135149_oo51p3.jpg
Här står den ny rekondad och nyinköpt smile

(X) Byte av E-Prom
(X) Optimering av flöde till intercooler
(X) Byte turbo
(X) Grenrör
(X) Wastegate
(X) Bränsletrycksregulator
(X) Spridare
(X) Vevstakar
(X) Koppling
(X) Luftfilter
(X) Ombyggnad luftfilterbox och rör till och från intercooler
(X) Racekat och komplett rostfritt avgassystem 3 1/4" system

(X) Clubsport chassi från Ace

(X) Brembo bromskit 320 mm
_________________________________________________________________________

Blir roligt att ha en projekt bil att plöjja ner lite pengar i smile

Just nu är detta planerna med bilen:




(X)        Nya fälgar.  (A8)
(X)        Solarplexius.
()          Har ett Sony Xplode slutsteg på 600W på skrivbordet nu i denna stund.
            Tänkte montera i det snyggt någonstans i bilen tillsammans med en bas på ett fiffigt
            ställe. Det är redan Audi BOSE sound system i bilen, men vill få lite mer fyllig bas.
(X)        Ferarri älgar smile
()          Xenon konvertering.
()          Takvinge.
()          Larm
()          Nedlackning
()          Chromade speglar
()          Ev en bildator
()          Någon typ av "mediaunderhållning" i bilen
()          Lackera oken

Kom gärna med förslag till mig om vad jag ska göra med bilen. Har brist på fantasi... smile


Detta var allt för nu... Ska kontenuerligt uppdatera projekttråden så Stay putt!
Senast redigerat av Activ8 (23 augusti 2007)

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
#2
Monterade i tonade plexi skivor idag som är skurna efter bilens rutor.
Köpte från: www.solarplexius.se

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/135150_26105w.jpg
Har här monterat ner panelerna runt rutan för att få i plexit.

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/135152_qy8178.jpg
Sidorutorna slank i på bara några minuter smile Detta var verkligen smidigt... smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/135153_20uhaa.jpg
Enda jag kan gnälla över idag är att idioten som packade plexiskivorna lyckades dra en klamma rakt igenom plexit :s Får ringa dom på måndag o skälla lite på dom. O försöka få lite rabatt på sidorutor till baksätet smile

Audi - Vorsprung durch Technik

464 Inlägg
17 augusti 2007
#3
blir ett intresant projekt antar jag. fin bil i övrigt. skulle själv inte ha något emot den. lycka till framöver.
Senast redigerat av lixer (17 augusti 2007)


64 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
#4
Måste ju lägga upp en bild på resultatet med smile



http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/136601_d6v80a.jpg
Solarplexius imonterat o nytvättad

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
#5
Idag låg det ett par fina älgar på köks bordet när man kom hem från jobbet smile Monterade dom och städade upp lite på uppfarten. Lägger upp en bild på resultatet big_smile

Har även ringt solarplexius och beställt 2st till plexi glas till baksätet smile
Var så nöjd med kofforten så måste testa baksätet med...

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/137651_tlv7dj.jpg
Dekaltrimmad

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
#6
Activ8 skrev:
Idag låg det ett par fina älgar på köks bordet när man kom hem från jobbet smile Monterade dom och städade upp lite på uppfarten. Lägger upp en bild på resultatet big_smile

Har även ringt solarplexius och beställt 2st till plexi glas till baksätet smile
Var så nöjd med kofforten så måste testa baksätet med...

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/137651_tlv7dj.jpg
Dekaltrimmad
"Citerad"   "HELVETE!!! ser ju att Älgen är felmonterad!!! Ska ju sitta åt andra hållet!!!"


"Citerad 2" "Sprang ut direkt o fixade till det. Som tur var hade inte klistret fastnat på skärmen"

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
#7
Notera älgen som nu sitter på rätt håll!

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/138209_l81926.jpg
Uppdaterar gårdagens misstag tongue

Audi - Vorsprung durch Technik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 augusti 2007
#8
Haha, klockrent de där me älgen wink hehe tongue

Mycket stiliog bil du har, Hur funkar solarplexit?
Funderar på att skaffa det men har hört så mycket nackdelar av folk, antingen har de en dålig dag och vill va negativa eller så vill de att man ska lägga ut 5000kr på företag som tonar..

Fortsätt så här! smile
mvh kimpa


43 Inlägg
22 augusti 2007
#9
vartifrån köpte du  ferrari älgar nånstans??

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 augusti 2007
#10
Oj oj oj kommer bli fett detta ! ska nog beställa såndär toning till min med, men det följer ju inte med rutorna ner hmm men annars verkar det ju som ett skitlätt sätt att "tona"

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

64 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#11
tsdi skrev:
Oj oj oj kommer bli fett detta ! ska nog beställa såndär toning till min med, men det följer ju inte med rutorna ner hmm men annars verkar det ju som ett skitlätt sätt att "tona"
Det är på www.solarplexius.se jag beställt dom.
Enda tråkiga som sagt är ju att bakrutorna inte följer med ner. Men mig spelar de ingen större roll. Sitter ju aldrig där ändå big_smile Och det är ju endast vev i bak, ingen elektrisk styrning alls.

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#12
kimpan_90 skrev:
Haha, klockrent de där me älgen wink hehe tongue

Mycket stiliog bil du har, Hur funkar solarplexit?
Funderar på att skaffa det men har hört så mycket nackdelar av folk, antingen har de en dålig dag och vill va negativa eller så vill de att man ska lägga ut 5000kr på företag som tonar..

Fortsätt så här! smile
mvh kimpa
Tackar big_smile Personligen tycker jag att solarplexius funkade kanon. Jag är helnöjd med resultatet.
Man kan dock uppleva monteringen som lite skramlig. Men det är inget man hör när man kör bilen iaf. Och man får med ytterligare uppfästnings lister om man vill använda dom. "kanske behövs om man har en stor baslåda i bak" Titta på deras egna hemsida om hur monteringen går till så kanske du kan få dig en bättre uppfattning smile

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#13
Hakan skrev:
vartifrån köpte du  ferrari älgar nånstans??
Älgarna köpte jag på www.dekaltrim.se smile En underbart bra hemsida big_smile

Audi - Vorsprung durch Technik

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
22 augusti 2007
#14
Dom där älgarna har väl bara Volvo folk eller? Känns långt ifrån Audi i alla fall.

Om du vill ha tips på vad du ska göra med bilen så skulle jag nog bytt ut intercoolern för om orginalet sitter där har du mycke effekt kvar att hämta! big_smile

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

64 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#15
Turbo_A4 skrev:
Dom där älgarna har väl bara Volvo folk eller? Känns långt ifrån Audi i alla fall.

Om du vill ha tips på vad du ska göra med bilen så skulle jag nog bytt ut intercoolern för om orginalet sitter där har du mycke effekt kvar att hämta! big_smile
Hehe, Evolve kör med Älgarna. Men tyckte att de satt snyggare på min blåa bil wink Tyskarna har ju alltid vart lite extra för älgar med big_smile

Jo, de där med intercoolern ska fixas. Det har suttit en värre intercooler på. Men efter en smärre krock i nosen så blev den demolerad. Försäkringsbolaget ville bara återställa bilen till "orginal" skick. Därav sitter orginalet i nu... :S

Audi - Vorsprung durch Technik

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
22 augusti 2007
#16
Activ8 skrev:
Turbo_A4 skrev:
Dom där älgarna har väl bara Volvo folk eller? Känns långt ifrån Audi i alla fall.

Om du vill ha tips på vad du ska göra med bilen så skulle jag nog bytt ut intercoolern för om orginalet sitter där har du mycke effekt kvar att hämta! big_smile
Hehe, Evolve kör med Älgarna. Men tyckte att de satt snyggare på min blåa bil wink Tyskarna har ju alltid vart lite extra för älgar med big_smile

Jo, de där med intercoolern ska fixas. Det har suttit en värre intercooler på. Men efter en smärre krock i nosen så blev den demolerad. Försäkringsbolaget ville bara återställa bilen till "orginal" skick. Därav sitter orginalet i nu... :S
Hahaha tänkte la de tongue

Ahaa okej, ja fö en feet ic e ett måste wink

Kolla min ic som ja monterade för ett tag sedan... cool

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

451 Inlägg
22 augusti 2007
#17
va laddar en orginal audi a4 tsq 0.7?.. och efter man har chippat upp till ca 210hk?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 augusti 2007
#18
grym bil och fin jämthund smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

64 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#19
_Glenne_ skrev:
grym bil och fin jämthund smile
De tackar vi för smile Hunden är allt bra stolt över bilen med smile Men han saknar dock en egen hundbur tongue

Audi - Vorsprung durch Technik

64 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#20
En bil kommer lastad big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/13645/138758_ey8pd1.jpg
Fälgarna är äntligen här big_smile

Audi - Vorsprung durch Technik


Sök