3278
Sök

dålig tomgång vid start på 740in

72 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Tjena, har ett litet problem med 740in. Nu på sistone har den börjat varva riktigt dåligt på tomgången när man startat den. Men detta håller bara i sig ett par sekunder sen går den upp på normalt varv igen. Men eftersom den nästan håller på att dö de där första sekunderna är det rätt irriterande. Nån som vet vad detta kan bero på? Har bytt tändstift precis och hällt i en burk STP men problemet består. HJÄLP PLS!
/CALLE

22 Inlägg
19 augusti 2007
kallstart ventilen är nog kass hade typ samma problem med min

72 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
hin_ken skrev:
kallstart ventilen är nog kass hade typ samma problem med min

Nja tror inte det är det för den gör så även när den är varm också. ..

47 Inlägg
20 augusti 2007
Det kan väl vara tomgångsmotorn?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
20 augusti 2007
Matte88 skrev:

Japp, tror jag också. Testa ta ur och dränk den i 556 el WD40. Montera därefter i igen och prova, kan vara den som kärvar lite.

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

72 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Dave_C70 skrev:
Matte88 skrev:

Japp, tror jag också. Testa ta ur och dränk den i 556 el WD40. Montera därefter i igen och prova, kan vara den som kärvar lite.

MVH
David

Ok, tack för hjälpen men det vet jag inte hur man gör. Är det komplicerat eller?

4 Inlägg
21 augusti 2007
Är den seg när du kör också? alltså tar det ett tag innan den svarar på gasen elr vad man kan säga?

72 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
subart skrev:
Är den seg när du kör också? alltså tar det ett tag innan den svarar på gasen elr vad man kan säga?

nej nej det är bara precis när man startar den som tomgången är riktigt kass sen återhämtar den sig efter ett par sekunder. den går hur bra som helst när man kör!

Sök