3845
Sök

kopplings pedalen sjuker i hög fart !

2 600 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
ja kopplingspedalen sjuker när man varva bilen eller om man kör fort som 130km ? är det nått fel eller är det normalt den sjuker ju inte till golvet men den sjuker en bit ner. bilen är en ford scorpio 94 2,0i

gör som jag kör gubba racer=)

285 Inlägg
23 augusti 2007
varför har du foten på kopplingen i höga farter ?

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 augusti 2007
Du bränner lamellerna när du har foten på kopplingen ,,,,,,

C H E V R O L E T <3

2 600 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
ha märkt de när jag ka kopplat när jag ha varvat bilen givet viss när jag ha växlat. och tycket det va skumt så jag provade trycka lite på den när jag körde fort så va där ett glap som är större när jag kör fort än sakta.

2 600 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Du bränner lamellerna när du har foten på kopplingen ,,,,,,

jo det fatta jag me men ha inte slirat eller så ha bara kännet inna kopplingen ha tagit att det glappa mer än vanligt.

1 297 Inlägg
23 augusti 2007
typiskt tjejfenomen ^_* Både tjejen min å en tjejkompis ligger me foten på kopplingen när de kör.. Får rent av tjata för att dom ska ta bort den smile

2 600 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
är här inga som ha rediga svar ! ?

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
24 augusti 2007
säkert hydralisk koppling på bilen å då är det kopplings cylindern som e slut har likadant i bussen men då hela motorn måste flyttas för att få ner lådan så har jai nte orkat, kolla bromsvätskan många bilar som går på samma behållare

2 600 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
bromsvätskan sjunker den då i nivå?

2 600 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
ha kollat bromsväntskan men den är på full om det va det man skulle göra.  ha altid tycket att kopplingen ha varit anrolunda än andra bilar klar alla bilar är anorlunad i kopplingen men det känns konstig på nått sätt man nu är man ju van vid det tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
24 augusti 2007
Kolla först upp så att det inte är skilda behållare, sen håller du koll på nivån samtidigt som du gasar till den.
Händer samma sak med bromsen?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

67 Inlägg
24 augusti 2007
du kör för skarpt wink

2 600 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Kolla först upp så att det inte är skilda behållare, sen håller du koll på nivån samtidigt som du gasar till den.
Händer samma sak med bromsen?

förklara gärna lite mera jag är inte så bra på bilar roll och är lite trög fattad tongue

2 600 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
ha kollat nu finns bara en behållare och det är bromsvätskan och den minska inte i nivå när man gasa. ha jag fatta de rätt så gjorde jag rätt tongue

2 600 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
kan tillläga att det ha knarat i kopplingen ha jag hör när man står stilla och trycker ner kopplingen vet inte hur det är nu  men ska ut och kolla.

761 Inlägg
25 augusti 2007
Man ska inte ha foten på kopplingen när man kör.. Risken är att urtrampslagret ligger emot och snurrar,, det är liksom inte designat för att snurra hela tiden=)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

2 600 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
jag ha inte hållt foten på kopplinen för tusen gången jag ska lämna in den nu så jag får ny koppling nått är där som inte stämer i alla fall. smile
Senast redigerat av klimpan (25 augusti 2007)

Sök