då får du som sagt slänga i en katalysator motor med turbo, tex b230ft
Förlåt att jag snor tråden men varför måste det vara just med kat?
detta är ett sätt från bilprovningens sida att få bort bilar utan kat. därför har dom en regel att bilar äldre än 88 (tror jag) och saknar kat, får byta motor till t.ex. turbomotor som är utrustad med kat. alltså tex från en 940ltt. bilen måste även klara av effekten. mao kan det i vissa fall vara nödvändigt att byta bromsar till turbons dito.
då får du som sagt slänga i en katalysator motor med turbo, tex b230ft
Förlåt att jag snor tråden men varför måste det vara just med kat?
detta är ett sätt från bilprovningens sida att få bort bilar utan kat. därför har dom en regel att bilar äldre än 88 (tror jag) och saknar kat, får byta motor till t.ex. turbomotor som är utrustad med kat. alltså tex från en 940ltt. bilen måste även klara av effekten. mao kan det i vissa fall vara nödvändigt att byta bromsar till turbons dito.
Så du menar då att om jag sätter dit en turbomotor utan kat så går inte bilen idenom
Förlåt att jag snor tråden men varför måste det vara just med kat?
detta är ett sätt från bilprovningens sida att få bort bilar utan kat. därför har dom en regel att bilar äldre än 88 (tror jag) och saknar kat, får byta motor till t.ex. turbomotor som är utrustad med kat. alltså tex från en 940ltt. bilen måste även klara av effekten. mao kan det i vissa fall vara nödvändigt att byta bromsar till turbons dito.
Så du menar då att om jag sätter dit en turbomotor utan kat så går inte bilen idenom
precis, och varför du inte ska ha katt förstår jag inte, den effekten du mister är knappast märkbar
Behöver man regga om bilen till ombyggt fordon om man byter motor till en B23 med turbo, eller räcker det med regbesiktning, eller om dom tar det på vanliga besiktningen? Tveksamt.. Hur blir det med försäkringskostnaderna?
Motorfästen och kabelhärva volvomotorer emellan, är det någon skillnad?
lånar tråden lite med saker som kan vara intressant.