2662
Sök

Fy fan!! Detta var det värsta jag varit med om!! :(

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Hej. Vet inte riktigt hur jag ska börja här.
Jag haft en hund i 4,5 år nu som hette Nico.
Jag haft funderingar på att avlida honom vilket jag gjort idag. ( Pga att jag har Reomatism ) Stavning?
Min armar & ådrar börjat fasta lite o är mycket dåligt skick just nu.
När jag var hos vetrinären så började jag tvär gråta inför alla o kunde inte hålla mig mer.
Då doktorn kommer fram till mig iskallt och säger att sprutan kostar 1600kr , Då säger jag att ni sa ju att den skulle kosta mig 1300kr när jag bokade tid. Och så mummlade han om allt möjligt men till slut fick jag det priset som vi pratat om i telefon.
När jag väl var inne i ( Avlidningsrummet ) så började jag gråta så jävla mycket så jag inte ens visste vad jag gjorde. Jag stog o kramade om Nico under tiden när Doktorn bad Nico & sitta ner o fram med tassen ( Vilken Nico gjorde då han var tränad för det mesta )
O stoppade in sprutan i Nico och inte ens 3 sekunder tog det o Nico bara fall rätt på mig. ( Tänk själv Nico väger 80 Kg med )
Och sen efter jag lyckades få Nico på sin fina Filt med blommer o allt så säger doktorn nu får du vänta här i 10 minuter eftersom jag har andra jobb att göra. Jag sa men va fan. Jag klarar inte av att sitta här o titta på Nico så länge. Men det Sket han fullständigt i och hyffsade mot mig o gick & låste dörren.
När jag väl var i rummet så började jag spy så inni helvete pga av att jag kände ju en äklig doft efter 5 min. ( Död doft med varmt blod typ ) Går ej att förlklara.
Sedan kommer han o säger varsegod att gå nu O jag reste mig o gick mot honom och innan jag gick förbi honom klappa jag till han lite lätt på huvudet o sa, Hoppas detta händer dig snart så kanske du lär att vara trevligare mot andra folk som har det svårt o gick.
Sen i bilen satt jag i säkert ca 20 min för kunde inte köra eftersom jag saknade min sambo.

Sen när jag kom hem o tjejen fråga vad det var så berättade jag allt. VET NI VA FAN HON SÄGER DÅ?
Aha var det bara det!! Hade sånn jävla lust att klappa till henne då. MEn gick istället ut o tog en promenad.

Puuh- Det är inte så lätt som folk säger att avlida ett djur om man älskar den.
Saknar honom så fruktansvärt mycket. Men vet att han har det bättre nu.
Det var allt jag hade att säga. Ville skriva av mig lite.

Här kommer en Bild på Nico

http://img524.imageshack.us/img524/2694/984521181397621kp1.jpg
Älskar dig!

C H E V R O L E T <3

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 augusti 2007
Sånt där är hårt. =/ R.i.p.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

3 714 Inlägg
28 augusti 2007
fy f*n va jobbigt det måste varit

skulle nog själv inte palla sånt

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 augusti 2007
fyfan va tråkigt sad lider med dig, är själv djur människa och brukar älska våra hundar över allt annat så jag förstår precis hur du känner dig, har själv varit med om liknande händelser när en hund man älskar går bort sad som sagt lider verkligen med dig, det är inte lätt sånt där sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Administratör
11 936 Inlägg
28 augusti 2007
Usch, mår dåligt av att läsa sånt här. Fick "begrava" vår gamla hund också (ta honom till kremeringen) och bara det var sjukt svårt. Kan föreställa mig hur svårt det var för dig, men ändå inte.

Många förstår inte riktigt hur hårt man kan hålla vid ett djur... det är som att förlora sin bästa vän.

Take care!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

30 Inlägg
28 augusti 2007
Inte roligt för dig sad Hoppas du mår bättre snart

892 Inlägg
28 augusti 2007
Usch! Vet hur det är, och lider med dig! sad

Tycker veterinären verkar vara riktigt ohyffsad. Fy fan! Du borde skriva vad det är för ställe så man kan hålla sig borta därifrån.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 augusti 2007
fällde nästan en tår själv nu när jag läste detta. beklagar sorgen

375 Inlägg
28 augusti 2007
Sånt där är verkligen jobbigt. lider med dig. avlivade våran hund för ett tag sen också, det var bland det värsta jag varit med om. och väntan innan det ska hända är ju värst. Folk som inte har haft en hund kan omöjligt förstå hur jobbigt det är. Det är ju så otroligt mycket personlighet i hundar och man lever tillsammans med dom så väldigt länge så dom blir som en riktig vän.

5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Tack så mycket allihopa. Det ger ett litet smile när folk bryr sig i alla fall. Kommer aldrig mera skaffa djur efter detta.  Absolut värsta jag varit med om. Frågan är bara hur länge man kommer va ledsen. Bröt ihop på jobbet oxå sad

C H E V R O L E T <3

Busdriver
389 Inlägg
28 augusti 2007
men vänta här. det var alltså inget fel på hunden? utan du har reumatism? varför avliva en fullt frisk hund? hade det inte vart bättre att försöka sälja honom? eller att nån annan tar hand om den?

455 Inlägg
28 augusti 2007
usch kan tänkta mig hur de är sad R.I.P Nico!

406 Inlägg
28 augusti 2007
Vet hur de känns!!! Lider med dig!! vart med om det själv sad

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

150 Inlägg
28 augusti 2007
När jag va mindre hade vi också en hund, en labrador som hette Mirre, vi avlidade honom och gud va jag grät sad Inge kul alls, och så får man inget medlidande av nån heller hmm så tråkigt! ledsen för dig hund! / simon

5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Edman skrev:
men vänta här. det var alltså inget fel på hunden? utan du har reumatism? varför avliva en fullt frisk hund? hade det inte vart bättre att försöka sälja honom? eller att nån annan tar hand om den?

Jag var 3e ägaren till hunden. Innan har han blivit misshandlad av en pundare. Därav jag tog hand om Nico. Och ville inte att han skulle till en ny ägare eftersom en hunds psyke inte klarar av hur mycket som helst. Och jag var den första ägaren som han litat på. Vill inte ens ha tanken på " om" han skulle komma till en dålig person. Ingen utav mina kompisar & folk jag känner ville ha hund pga Dom jobbar, Inte tid med hund, Allergisk mm

C H E V R O L E T <3

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 augusti 2007
Edman skrev:

är det en lite äldre hund är det bättre för hunden att sälja den
eftersom om den gått i samma hem hela livet och sedan flyttar kommer hunden ej må bra

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 augusti 2007
Children-Of-Bodom skrev:
Edman skrev:

Jag var 3e ägaren till hunden. Innan har han blivit misshandlad av en pundare. Därav jag tog hand om Nico. Och ville inte att han skulle till en ny ägare eftersom en hunds psyke inte klarar av hur mycket som helst. Och jag var den första ägaren som han litat på. Vill inte ens ha tanken på " om" han skulle komma till en dålig person. Ingen utav mina kompisar & folk jag känner ville ha hund pga Dom jobbar, Inte tid med hund, Allergisk mm

ehh, rätta mig om jag har fel men är inte det där som t.ex. ett barns föräldrar har misshandlat barnet en längre tid, och istället för att ge barnet till en fosterfamilj så avlivar man barnet? det är ju helt fel att avliva hunden enbart för att du inte klarar av att ta han om han? man borde lämna bort hunden. det är ju bättre att försöka ge den ett bättre liv istället för att avsluta det?

man lever bara en gång så lev väl!

2 283 Inlägg
28 augusti 2007
Usch asså jag tycker detta är så jävla tråkigt att läsa. Detta är nog bland det värsta man kan göra. Har själv blivit av med en katt som jag var mycket fäst vid det tar ett tag att komma över det. Våran andra katt som vi har haft nästan sedan 12 år tillbaka mår sådär och man tänker direkt på det när man läser detta.

R.I.P Nico

R.I.P. Michael Jackson!

FreddeK
28 augusti 2007
Bullo skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Edman skrev:

ehh, rätta mig om jag har fel men är inte det där som t.ex. ett barns föräldrar har misshandlat barnet en längre tid, och istället för att ge barnet till en fosterfamilj så avlivar man barnet? det är ju helt fel att avliva hunden enbart för att du inte klarar av att ta han om han? man borde lämna bort hunden. det är ju bättre att försöka ge den ett bättre liv istället för att avsluta det?

<får nog hålla med...visst att hundar har känslor och jobbigt att han haft det svårt hos andra men lite research så kan man faktiskt hitta bra folk som skulle kunna ta hand om honom. ne att avliva honom för du har problem verkar inte logiskt för mig! och en schäfer på 80kilo är en stor jäkla kalv.
Senast redigerat av Freddeponken (28 augusti 2007)

956 Inlägg
28 augusti 2007
Wtf..tycker fan mest synd om hunden...
förstår väl dig..men vafan jag lider mest med hunden....stackarn

eldus veldus

Sök