2607
Sök

Fy fan!! Detta var det värsta jag varit med om!! :(

BMW Power
2 362 Inlägg
28 augusti 2007
Lider verkligen med dig..

Min hund har varit död i över ett år nu, hände några dagar innan min födelsedag med..

Känns som igår  sad

RIP Nico..
RIP Mitch..

Samma dag han skulle avlivas:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/RIP%20Mitch/PICT2595.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/RIP%20Mitch/PICT2593.jpg

BMW, bogsering med wire :/

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Bullo skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Edman skrev:
men vänta här. det var alltså inget fel på hunden? utan du har reumatism? varför avliva en fullt frisk hund? hade det inte vart bättre att försöka sälja honom? eller att nån annan tar hand om den?

Jag var 3e ägaren till hunden. Innan har han blivit misshandlad av en pundare. Därav jag tog hand om Nico. Och ville inte att han skulle till en ny ägare eftersom en hunds psyke inte klarar av hur mycket som helst. Och jag var den första ägaren som han litat på. Vill inte ens ha tanken på " om" han skulle komma till en dålig person. Ingen utav mina kompisar & folk jag känner ville ha hund pga Dom jobbar, Inte tid med hund, Allergisk mm

ehh, rätta mig om jag har fel men är inte det där som t.ex. ett barns föräldrar har misshandlat barnet en längre tid, och istället för att ge barnet till en fosterfamilj så avlivar man barnet? det är ju helt fel att avliva hunden enbart för att du inte klarar av att ta han om han? man borde lämna bort hunden. det är ju bättre att försöka ge den ett bättre liv istället för att avsluta det?

Det är som han ovan säger. Hunden var gammal.
Varken securitas & Polis ville ha honom pga sin ålder

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
sad Fy fan. Sorligt. Vid födelsedagen med

C H E V R O L E T <3

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 augusti 2007
men det kunde ju finnas någon privat som ville ha hunden, den måste ju inte bli en polis/väktar hund bara för det, eller?

man lever bara en gång så lev väl!

845 Inlägg
28 augusti 2007
bedrövlig doktor.. riktigt jävla berövlig.. lider med dig vet hur de känns att avlida en hund man älskar
iofs hade jag min hund i 13 år men som sagt hunden är människans bäste vän..
R.I.P

Modell & modeskribent
280 Inlägg
28 augusti 2007
Usch va djobbigt sad vet hur svårt sånt där är. Mitt X hund var en helt underbar hund som jag älskade hur mkt som hellst men henne fick vi också ta bort när hon blev så gammal att lederna blev som dom blir. & sen nån månad efter så fick mamma ta bort katten också som jag växt upp med hela livet eftersom hon fick cancer sad Fruktansvärt okännslig människa det där! Han som jobbade med avlivningen alltså. Sånna ska inte få jobba med sånt där. Usch!

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Bullo skrev:
men det kunde ju finnas någon privat som ville ha hunden, den måste ju inte bli en polis/väktar hund bara för det, eller?

Men som jag har skrivit innan att jag inte vill att hunden ska hamna hoss vem som helst. Dom som skulle titta på hunden sånna fall så skulle ju allihoppa spela jättesnälla. Även en som slår djur mm skulle spela allan o säga joo men visst bor i landet osv..

C H E V R O L E T <3

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 augusti 2007
Children-Of-Bodom skrev:
Bullo skrev:

Men som jag har skrivit innan att jag inte vill att hunden ska hamna hoss vem som helst. Dom som skulle titta på hunden sånna fall så skulle ju allihoppa spela jättesnälla. Även en som slår djur mm skulle spela allan o säga joo men visst bor i landet osv..

jo det är ju onödigt att chansa?hmm

man lever bara en gång så lev väl!

5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Bullo skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Bullo skrev:

jo det är ju onödigt att chansa?hmm

Precis. Det är just pga det jag valde att säga farväl till Nico istället för att ta en risk att han ska hamna hos en ny ägare som är likadan som han som hade hunden innan mig.
Då skulle jag ju må ännu sämre utav det om han skulle behöva va med om sådant helvete igen.
Han blev sparkad. Dragen i öron, Knytnävar i pannan med mera av han som hade Nico innan.
Sen köpte jag Nico utav honom för jag tyckte så grymt synd om hunden, Sen har jag haft honom ca 4 år tills idag

C H E V R O L E T <3

312 Inlägg
28 augusti 2007
jag förstår dej.. sad har själv 3 hundar ( en som heter nico desutom )  skulle faen bli ledsen om nån av dom skulle avlivas och se på när den dör ... sen att nån  säger "aha va det bara de ? " då jävlar hade nån fått redigt ont utan tvekan ....

R.I.P din Nico sadsadsadsadsad

Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?

139 Inlägg
28 augusti 2007
Det tar hårt på en att mista någon man står riktigt nära! Har dock inte vart med om det precisa som du har men den hunden vid hade förut fick vi avliva för vatten i lungorna och åldern och massa annat och den hunden stod jag väldigt nära! Han va som min bästa kompis! men jag lider med dig ! Det gör så jävla ont! Och jag kan inte riktigt fatta Doktorn och din sambos beteende hmm jag lider med dig! det gör såå ont! sad

BMW Power
2 362 Inlägg
28 augusti 2007
Children-Of-Bodom skrev:
sad Fy fan. Sorligt. Vid födelsedagen med

Mjo, den födelsedagen blev inte så bra sad

BMW, bogsering med wire :/

793 Inlägg
28 augusti 2007
rip

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Brum säger bilen.
394 Inlägg
28 augusti 2007
Trist sad Har själv varit med och avlivat familgen hund när jag var ynger.. lämnar mycke tomhet.  Känns hemskt att bara lämna vovven där på bordet och åka hem..

Nico har det nog bra nu.. strångt beslut att ta bort hunden..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

blacken
28 augusti 2007
Jag tycker att det var väldigt starkt av dig att vara med hela tiden. Det är inte många som skulle klara av. Det hedrar dig.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
28 augusti 2007
Stackars... Vet att det är dags för våra vovve snart... Han fyller 14 år idag förretsen smile

Men vad ledsen jag kommer att vara då... Vet hur det är...

Vilken veterinär och vilken flickvän sedan! mad

I do it my way

Avstängd
658 Inlägg
28 augusti 2007
Ja lider med dej har själv en hund som e mitt ALLT !!!!!!!!!

Fick tårar när ja läste inlägget.

Men ärligt ja tycker du skulle klappat till f****n som sa "aha va d allt" VA i helvete vilken kommentar !!!!! Nästan så jag vill
!!!!

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Joo det vara nära på skulle du se. Men just nu är hon hoss sin morsa då jag bad henne gå för jag behövde vara för mig själv

C H E V R O L E T <3

306 Inlägg
28 augusti 2007
beklagar sorgen.
fällde lite tårar=(
väldigt fin hund annars.
kämpa vidare nu

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

2 014 Inlägg
28 augusti 2007
Har också en hund som är "mitt allt", en schäfer-bordercollie... Finns en viss risk att man skulle gå ner till järnaffären och köpa sig själv en hängsnara om det hände henne något.

Riktigt tråkigt angående Nico, beklagar verkligen sorgen! Får som sagt hoppas att han kommit till ett bättre ställe. Kul dock att se att det är fler än en själv som håller sina djur så pass högt, och tack för att du delade med dig av bilden.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök