4136
Sök

Motorbortfall, Polo 1,6, 98

1 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har problem med min mors polo, till 99 % går den klockrent, dock så dör motorn helt under 1-3 sekunder ibland, detta kan hända under gas, vanlig körning osv. Motorn dör helt, ingen hackning under själva stoppet om man säger så.

Följande komponenter är bytta: Tändstift, tändkablar, fördelarlock, tändspole med integrerad styrning av tändningen och bränslefilter.

Min tanke går nu kanske till att det är strömbortfall till hela eller delar av bilen som kan liga bakom, dock är det lite svårt att hitta då bilen går bra 99 % av tiden.

Någon som upplevt samma problem? Någon som kan komma med några tips?

74 Inlägg
29 december 2007
hej, vart med om likande fel på en golf,
då var det en kalllödning i bränslepumps reläet,

prova byta det.

Skräddarn säger nej

3 235 Inlägg
29 december 2007
Wow, har försökt lösa identiskt problem på min Golf-99 1,4i...
Den kan också ibland "dö" under körning, men bara ett ögonblick, för att sedan komma tillbaka. Verkar som om bränsleflödet stryps för en sekund.

Trollmor, vad hade du för folg, och vilken motor var det i den?
Skulle du kunna beskriva problemet mer detaljerat? Vill gärna veta vad som felar med min...
Måste du ta ur pumpen och löda om, eller är det bara att byta?

Jag misstänkte katalysatorn en stund, för det låter som om avgasröret sitter löst under bilen, och då börjar motorn gå lite ojämt på tomgång, så jag tänkte att det var katen som tackat för sig och spärrat för avgaserna.

Motorbortfall händer ca en gång om dagen, och jag kör ca 12 mil dagligen. Vill gärna bli av med det.

74 Inlägg
31 december 2007
hade en golf variant 2,0 -95.  det var vw som hittade felet och som jag förstod var det bara att byta reläet som sitter vid säkringarna på förarsidan.´Bilen kunde tvärdö under normal körning, ibland hoppade den igång och ibland fick man stanna och starta om den.

värt att kolla iaf, ingen dyr grej.

Skräddarn säger nej

6 Inlägg
31 december 2007
Polaren köpte en polo-01 sprillans ny han hadde problem med samma sak ww hittade inte felet det slutade med att han lämna tillbaka den och fick sina pengar

Volvo 855 Den Enda För Mig!(tills jag hittar en amason)

550 Inlägg
31 december 2007
Kan vara varvtals givaren. Då får man sådan symptom.

Sök