Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!
Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!
MVH:Johan hoppas någon vet något
Läs av felkoderna i första hand, sen är det mycket lättare att felsöka. Några mekaniska missljud?
Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!
MVH:Johan hoppas någon vet något
En spontan tanke. Är att kolla så ingen truk slang från intercoolern till insug har släppt eller spruckit. Läs av fel codenrna. Det är A O
Mvh Pure
Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Låter som "limp home" eller som någon kallade det, nödläge. Nollställs så här: Lossa batteriminus. Återställ enligt http://photo.platonoff.com/Aut....._reset.jpg Koppla tillbaka minus.
Lyser check enginelampa kan det vara läge att kolla upp felkoder. Annars kan det vara tryck eller vakumslangar, luftmassemätare, tändstift eller tändkasett.
Teata byta relät till brännsle pumpen. En polare hadde samma problem med sin Saab så vi bytte relät, och bilen har gått hur bra som hälst efter det.
hade liknande problem, byte bränslepump och relä nu går den som en klocka
Har 9-5 Aero-03 hände exakt samma sak med mig den var visserligen stendöd då jag skulle starta den! Bara malde runt! Kompisen sade att det var tändkasetten till 99% säkerhet! Lånade en och satte i , bilen hoppade igång direkt! Åkte in och köpte en och satte i! Skulle åka på en liten tur kom tre mil utanför stan och bilen stendog! Då visade det sig att det var bränslepumen som hade gått och inte tändkasetten så jag fick byta tbx tändkasetten. Tre veckor senare får jag ett brev hem som säger att jag skall åka in och byta denna tändkasett för det går på garantin kostar dig ingenting!Däremellan starta han men gick knappast alls! Bluddra lite!
Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!
MVH:Johan hoppas någon vet något
Läs av felkoderna i första hand, sen är det mycket lättare att felsöka. Några mekaniska missljud?
Nej inga missljud vad jag kan höra. kan det vara bränslepumpen?
• DI-kasett (provbyt) • Bränslepump (mät på kontakten, lyssna om pumpen går eller kolla om det finns bränsle vid ventilen på fuel-railen) • Veveaxelgivare (kolla om varvräknaren "hoppar" när du kör på startmotorn)
kan ju va luftmasse mätaren.. eftersom när du stängde av den o den starta inte direkt.. så kan det va databoxen som gick i nödläget
Jag har en Og 900 och exakt samma problem. Kan -nästan- lova att det är luftmasse mätaren. Men kan vara annat också. Känner ni ngn som har samma modell, pröva bara deras snabbt. Tar ju inte många sekunder.
• DI-kasett (provbyt) • Bränslepump (mät på kontakten, lyssna om pumpen går eller kolla om det finns bränsle vid ventilen på fuel-railen) • Veveaxelgivare (kolla om varvräknaren "hoppar" när du kör på startmotorn)
Lycka till!
Hej igen !!!!! nu har jag varit på verkstan o kollat ingen komprition i motorn !!!!!! fan vad jag blir arg!!!! och inga fel kunde hittas med datorn !!!!!
Låter som "limp home" eller som någon kallade det, nödläge. Nollställs så här: Lossa batteriminus. Återställ enligt http://photo.platonoff.com/Aut....._reset.jpg Koppla tillbaka minus.
Lyser check enginelampa kan det vara läge att kolla upp felkoder. Annars kan det vara tryck eller vakumslangar, luftmassemätare, tändstift eller tändkasett.
Låter som "limp home" eller som någon kallade det, nödläge. Nollställs så här: Lossa batteriminus. Återställ enligt http://photo.platonoff.com/Aut....._reset.jpg Koppla tillbaka minus.
Lyser check enginelampa kan det vara läge att kolla upp felkoder. Annars kan det vara tryck eller vakumslangar, luftmassemätare, tändstift eller tändkasett.
Din länk funkar ej för mig.
skulle vara kul o kolla den!
Min fick feltändning och när den får felmeddelande så har man 15 felfria starter på sig, sen försvinner felen! Så är det på min 9-5 Aero -03. Har automat och den startar på 3:ans växel för att komma hem efter fel! Märkte jag då ,jag trodde lådan gick å¨bilen men det var bara att den slira på kopplingen!
Hej igen !!!!! nu har jag varit på verkstan o kollat ingen komprition i motorn !!!!!! fan vad jag blir arg!!!! och inga fel kunde hittas med datorn !!!!!