UPPDATERINGSåå mina damer och herrar. Nu kmr lite byggbilder på vad ja har fått för mig att hitta på.
Av erfarenhet från den förra bilen ja ägde (golfen) så är inte markfrigången så hög så den del som först tar stryk är såklart framspoilern. Jag själv har bra teknik med bilen så det inte ska ske några skador, men då man har en flickvän med körkort och ingen egen bil så går d rätt snabbt att räkna ut att, så snäll som ja är, att ja lånar ut bilen.
Lånade ut golfen och den fick sig en smock i vägguppet. Då tog splitterna stryck och framspoilern var orörd.
Därför bestämde ja mig för att tillvärka en egen Cornersplitter/läpp till min framspoiler. Men även för att ja tycker det är snyggt. tror även att det kmr göra susen på den framspoilern som ska på bilen efter vinter eftersom att den är vinkad In mot bilen och inte Ut från bilen (hoppas ni förstår va ja menar) för att få ett mer flyt på grejerna och att spoilern ser ut att vara vinklad utåt så är corner/läpp en bra lösning.
Så, nu har ni en lång förklaring och låter bilderna tala för sig själva.
Formen. Framställd av Kartong, Plastpåse, Tejp pch tyg.
Vinkeln/böjen/Cornersplittern var inte d enklaste att få fram men det gick tillslut.
Glasfiber.
Glasfiber.
Glasfiber
Polyester + Härdare
Så, Då var första lagret lagt. Återstår 1 eller 2 lager till.
Corner.
Kmr troligtvis så länga den på ngt av hållena men nu har ja en grund att gå efter.