3134
Sök

Nytaget körkort...gjort lite tabbar

10 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Var ute med mina kompisar i fredags och körde runt lite i gbg centrum, och det var så att jag kände mig lite gasglad, men jag körde inte för snabbt utan bara gasade på hastigt till 50 och inte mer, sedan körde jag på fel fil (låg längst fram vid stoppljuset också) och när det blev grönt blinkade jag och bytte hastigt till den andra filen, fick gasa på lite för det fanns en bil där bak, och grejjen är att halva bilen var typ på övergångsstället när jag bytte fil, senare på kvällen står jag vid ett rödljus (fyrvägskorsning) och det blir inte grönt står där o väntar skitlänge, sen ser jag att motsatt riktning kör och bilarna på den korsande vägen har stannat, detta betydde att jag också skulle kört. Men jag väntar nåra sekunder till o då tutar ngn där bak så jag körde mot rött ändå :S Bilen där bak tvekar men kör också vidare efter ngn sekund. Vad för påföljder kan dessa saker leda till? Är lite skakis har ju bara haft körkortet i 1 vecka... kan tillägga att det inte fanns nåra poliser i närheten, men kan ngn ringa upp polisen och berätta om dessa händelser och efter nåra dar dampa ner ngt brev från polisen lr vägverket?? Vad händer om man tutar onödigt på folk längs gatan?tongue

956 Inlägg
9 september 2007
ta det lugnt bara...händer nog inget...tuta på för den delen med...:p

eldus veldus

658 Inlägg
9 september 2007
Har inte polisen sett dig och det inte skedde någon olycka så behöver du inte oroa dig alls, kan inte hända något.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

DFFL
9 020 Inlägg
9 september 2007
Tänk på till nästa gång att om du kör mot rött så ryker kortet...
Resten av grejorna är ju bara småsaker.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 september 2007
det kan ända att en trafik ljus trassla till och det är inte fel att köra på rött ljus om det gör med stort säkerhet, och det du bör göra är att ringa till VV och medela dom om felet. VV har alltid jour för komunikation.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

DFFL
9 020 Inlägg
9 september 2007
alain skrev:
det kan ända att en trafik ljus trassla till och det är inte fel att köra på rött ljus om det gör med stort säkerhet, och det du bör göra är att ringa till VV och medela dom om felet. VV har alltid jour för komunikation.

Kanske är så i Irak, men här är det väldigt fel att köra mot rött ljus.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 september 2007
Rätta mig om jag har fel men att köra mot rött ljus/stopplikt är alltid tillräckligt för att bli av med kortet.
Hade polis sett dig så hade du fått göra om allt som har med körkortet att göra.

Att någon ska ringa in till polisen i efterhand och säga vilka brott du har gjort ger inte polisen tillräckligt stor anledning att ta ditt kort. De måste ha nån form av bevis mot dig, och att någon "skvallrar" räcker inte. Inte i detta fallet iaf.

Men nu.. Skit samma, le och var glad. Det kommer inte hända dig nåt nu.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

111 Inlägg
9 september 2007
Hehe, att vara gasglad hör till:P. Har inte haft körkortet länge jag heller typ 2 veckor:D. Och första tiden kände jag mig rätt osäker, liksom, ärdet här verkligen rätt, säkert att det var grönt där, får man köra här. Är ju trots allt stor skillnad mot att övningsköra. Ändå har jag säkert övningskört 1000 mil sen jag fyllde 16. "Osäkerheten" om man nu får kalla det försvinner rätt så snabbt....Tycker jag iaf...

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

10 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
hur är det med övervakningskameror och sånt, kan jag ha blivit plåtad? har man inte alltid övervakningskameror vid korsningar i gbg centrum? :S

804 Inlägg
9 september 2007
KarateKidd skrev:
hur är det med övervakningskameror och sånt, kan jag ha blivit plåtad? har man inte alltid övervakningskameror vid korsningar i gbg centrum? :S

Dom måste ha en tydlig bild på föraren med, vilket jag inte tror de kan få av vanliga övervakningskameror.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 september 2007
KarateKidd skrev:

Nej, dom har inga trafikkameror där.

99% av alla trafikkameror står dessutom ganska/väldigt synligt och dom använder blixt.
Missar du en sån borde du få ett diplom smile

Slappna av! Det finns inget dom kan göra såhär i efterhand.

10 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
så det är absolut inget jag behöver oroa mig för? sista gången jag är så oförsiktig, ska tamejfan skärpa till mig i fortsättningen :'(

397 Inlägg
9 september 2007
Rött är aldrig acceptabelt att köra mot, är trafikljusen ur spel blinkar dem gult.

Ljus och ljudtutan skall användas med urskiljning, dvs användas då det är verkligen är nödvändigt.. polisen kan bötfälla dig om du åker runt och toktutar ja.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 september 2007
KarateKidd skrev:
så det är absolut inget jag behöver oroa mig för? sista gången jag är så oförsiktig, ska tamejfan skärpa till mig i fortsättningen :'(

Det värsta du kan göra är att köra mot rött, det är dom stenhårda på. Bra att tänka på smile

Men, såg dom (polisen) dig inte så finns det inte mkt dom kan göra.

Som sagt, att nån ringer in efteråt och säger att någon körde mot rött. Vad ska dom göra?
Hade det vart så så hade man ju kunnat jävlats med vem som helst. Dom måste ha bevis och det räcker om sagt inte med att nån bara ringer in och säger det.

139 Inlägg
9 september 2007
haha, jadu..kör inte mot rött! mötte en polisbil igår, då jag körde mot en C70, och 140-150 på 70 väg, då blev jag skakis...det gör jag inte om det igen! hmm

Men tror det där med fil byten är dom nog inte lika hårda på som rött ljus, klart det beror ju på hur du bytte fil osv...
Senast redigerat av Westher (9 september 2007)

67 Inlägg
9 september 2007
du kan räkna med indraget körkort och upp till 6 månader i finkan.. MINST.

Sleeper
3 084 Inlägg
9 september 2007
Bättre att vara på den säkra sidan än att du kör på den osäkra sidan men det lär man sig ganska fort sen ska man inte bry sig om andra trafikanter som har så jävla bråttom har dem bråttom får de väl köra om. Viktigaste är ju att inte ta några risker om du är osäker så är det ju bättre du står still än att du kör ut och orsakar någon krock.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

8 883 Inlägg
9 september 2007
KarateKidd skrev:
halva bilen var typ på övergångsstället när jag bytte fil

Blir fan mörkrädd när man läser sånt.

Fotograf på tierpidag.se

5 198 Inlägg
9 september 2007
Hamilton skrev:
KarateKidd skrev:
halva bilen var typ på övergångsstället när jag bytte fil

Blir fan mörkrädd när man läser sånt.

Såna delar dom ut körkort till

881 Inlägg
9 september 2007
Sushikocken skrev:
Bättre att vara på den säkra sidan än att du kör på den osäkra sidan men det lär man sig ganska fort sen ska man inte bry sig om andra trafikanter som har så jävla bråttom har dem bråttom får de väl köra om. Viktigaste är ju att inte ta några risker om du är osäker så är det ju bättre du står still än att du kör ut och orsakar någon krock.

Precis.

Gör inte som jag gjorde en gång när jag just hade tagit körkort, skulle ju visa polarna att jag kunde sladda tongue Det höll på å sluta i en frontalkrock med en annan bil... Pinsamt.. Men fasen så skakis man blev big_smile men polisen såg inget, så inget hände. Bara den i bilen som jag höll på å krocka med, han/hon veva ner rutan o börja dampa! wink De små grejerna som du gjorde Karatekidd är ju inga stora grejer, fast det är ju bäst om du låter bli att göra om dem tongue

Mvh smile

Sök