3425
Sök

Slutsteget får inte ström

5 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Hej när ja köpte min peugeot 206 RC så va alla kablar redan dragna, nu har ja köpt ett slutsteg och en baslåda, ja har kopplat alla sladdar till slutsteget men den får ingen ström (powerlampan lyser inte ), alla säkringar är intakta och jag är 99% säker på att ja kopplat allt rätt, vad kan vara fel ?

Tack på förhand /Mvh Markus

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 september 2007
Två dumma frågor..

Är kabeln anluten vid batteriet? kan ju va sa att tidigare ägaren kopplade bort den för å inte ha ström in i bilen i onödan?

Har du kopplat in remoten från stereon på steget?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

67 Inlägg
9 september 2007
har du en test penna? kolla så att det är ström i kabeln fram. ingen säkrig som saknas? annars kolla remote kabeln..

5 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
strömmen är ikopplad och så vitt jag vet remoten också, har följt båda, har inga "pinnar" så ja kan ta ut stereon o kolla, btw vart kan jag fixa/låna sånna eller gå förbi det på något sätt?
både säkringen från batteriet och den i slutsteget är intakta ska fixa en strömmätare och kolla strömmen, kan jag mäta remoten också så jag vet om den är inkopplad rätt ?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 september 2007
En enkel grej du kan testa ifall du inte har nåt att mäta med.
Klipp till en kabel på typ 10-15cm skala den lite i bägge ändarna å så lägger du ena änden där man skruvar remoten på steget å den andra tar du där man skruvar plusen från batteriet.
Går steget igång nu funkar alltså inte din remote, går de inte igång har du inte ström fram till steget.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

409 Inlägg
9 september 2007
Manne skrev:
går de inte igång har du inte ström fram till steget.

eller så är steget kass.

Sök