3435
Sök

Bakhjulsdriven bil den bästa vintervagnen. Ny test och BMW vinnarer

711 Inlägg
17 oktober 2005
Trådstartare
För första gången i moden tid utses en bakhjulsdriven bil till bästa vintervagn. Segersiffrorna är nästan förödande. Kombinationen välbalanserat chassi, lyhört antisladdsystem, utmärkt värme och bra ljus ger bilden av en komplett vinterbil. Men så är BMW också dyrast.

http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xml

Vill inte säga vad var det jag sa! wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

736 Inlägg
17 oktober 2005
Jag trodde helt klart att Volvo 240 var den bästa vinterbilen! Kombinationen av ett dåligt balanserat chassi med all vikt inte på drivhjulen och ett obefintligt antisladdsystem, gör att man även med de långsamaste kurvtagningstaktikerna kommer att glida snyggt på tvären!

(Borde det inte vara bäst med en fyrhjulsdriven bil?? Var ju inte så många testade bilar tongue)

76 Inlägg
17 oktober 2005
men hallå! gamla 140-240-740-940 skåpen är ju underbart balanserade ju! framförallt 140-240! Nästan 50-50-balans i dom! big_smile

Rallyförare
1 075 Inlägg
17 oktober 2005
Vilka bilar undersökte dom? inga 4x4? bara 4 stycken?, stämmer det? Minicooper, vältmersa & en felhjulsdriven smart? Är det överhuvudtaget jämförbara med bmw? wink

904 Inlägg
17 oktober 2005
Men de var då det sämsta test jag sett, tyvärr Black Knight  men du måste väll hålla med?

Det hade ju vart bättre å se ett test med tillexempel

Audi A3
BMW 1-serien
WV Golf V
å så vidare, tycker det var rent kasst att ens jämnföra dom där bilarna med den BMWn, tyvärr, Iof en merca men det är ju en Välte-klass

De ska va gött å leva

Moderator+
1 081 Inlägg
17 oktober 2005
HAHAHA

Förlåt att jag skrattar, men är detta testet som det ser ut?

Dom har alltså testat
BMW 116
Mercedes A150
Mini Cooper
Smart forfour

MrVains förslag på testbilar vore mycket vettigare. Att ens göra ett sådant här test visar ju bara än en gång hur dumma i huvudet teknikens värld är... Har läst tillförlitligare test av bilar i Slitz än detta roll (troligen går det även hitta bättre i Vecko Revyn och dylikt)

mvh

Vem jag?

32 Inlägg
18 oktober 2005
Är det ingen annan än jag som ser att det här testet är från TV 1/2005????

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 oktober 2005
ha ha!

Kan biltillverkare beställa egna test? Undra vad bmw betalade för att få bli vinnare? De måste ju kämpat hårt med att hitta bilar som verkligen är SÄMRE än BMW. De är inte många...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Driver
2 111 Inlägg
18 oktober 2005
MrTurbo skrev:
ha ha!

Kan biltillverkare beställa egna test? Undra vad bmw betalade för att få bli vinnare? De måste ju kämpat hårt med att hitta bilar som verkligen är SÄMRE än BMW. De är inte många...

Host host bullshit!. Vår 528 är hur underbar som helst på vintern.bakhjulsdrift jjavisst.men det är bmw,s bakhjulsdrift. antispinn gör att de e lika lätt att löra den på glashal väg som på sommarväg.har kört den endel förut så det vet jag.

"De måste ju kämpat hårt med att hitta bilar som verkligen är SÄMRE än BMW. De är inte många..."
visst testet verkar varit lite konstigt upplagt men detta uttalande finnerj ag noll substans i.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

305 Inlägg
18 oktober 2005
säger som många andra vilket värdelöst test.
Har inget emot BMW och tror säker att den bilen är bra, men det kan ju inte vara svårt och vinna ett sådant test.
Sen är det ju faktist inte så ofta det är bilen fel att folk dimper i dicket på vintern, det brukar vara folket som körs fel. Har iaf varit det när jag åkt dit i en vall eller två.

Bmw E36
304 Inlägg
18 oktober 2005
Hmh, dom skulle ha tagit med lite mer bilar.
Dåligt test och det där bevisar inte mycket.

Sök