Egentligen är det väl lite svårt att få ett riktigt bra råd om vilken som är bäst av Saab och Volvo.
Saabfolket förespråkar Saab och Volvofolket förespråkar Volvo. Både 9000 och 940 är bra bilar tycker jag, fram vs. bakhjulsdrift är hugget som stucket tycker jag. Ska man välja bil efter drivningen framför utseendet, inredning och känsla?
Visst är Saabs växellådor en svag punkt, men det går säkert utmärkt att köra sönder lådan i en Volvo om man ger sig f*n på det. Får väl dock erkänna att marginalen är lite goare i Volvos grejer. (Jämför marginalerna i ett flygplan jämfört med en traktor, alu vs. gjutjärn
.)
I slutändan är det du själv som ska bestämma vilken bil du vill ha, dock får du säkert många bra tips här på garaget på sånt som du ska tänka på innan du slår till på vald modell.
Mitt tips är att prova båda modellerna och se vilken du fastnar för!
Jag personligen hade valt Saaben, skönare stolar får du leta länge efter, trevlig karaktär i motorerna och sen är den nog lite ovanligare än en Volvo 940. Men det är bara vad jag tycker...
/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"