Uppåt litern i stan, och 06 - 07 på landsväg (kör oftast inte snabbare än 5 - 10 km/h över gränsen). Och då snackar vi 95-oktan. Har inte kört med E85 i bilen än...
Blandad enligt tillverkarna ligger den på 0,46 men jag skulle nog säga nu under vintern med dubbdäck att jag kanske kommer runt 70mil på en full tank (36lit)
mercan ligger runt litern blandad körning mer har jag inte hunnit tänka på ^^ 535an är inga problem att få ner till 0.8 landsväg runt 1.4 i stan när jag kör farsan ligger på drygt 1L milen stadskörning
våran diesel merca blandad körning så runt 0.5 landsväg inga problem att köra 0.4 lek ca 0.6 diesel e bra skit
3,5l*4mil*14.95kr (98oktan) Billigt att åka till jobbet
Är det inte lite fel räknad? 3,5l per mil, x 4mil, 11:-liter, 1mil = 38:- x 4mil = 152:- om jag räknar rätt eller? Inte så billigt att åka till jobbet.
Förra sommarn låg 98an på 14.95
Nä men lätt värt det. Äter gummiresterna från bakhjulen till lunch så det e lugnt
Efter min tredje fortkörningsbot på kort tid så testade jag i helgen att för första gången i mitt liv köra lagligt i 10 mil.. (Mellan Karlstad - Örebro) och då drog S70in makalösa 0,81! Det var grymt längesedan ja kom under litern med den! Eller ja.. Med alla bilar ja haft