Hej är nu inne på att köpa en saab 9-5 2,3t vector kombi. Som jag vet så sitter det en återcirkulerande dump på den, men kan man få ut bra pys från orginalet lr jag måste byta?
du kan inte ha en uppen dumpventil på saab med t7 styrsystem då detta skulle skada motorn. köp ett öppet sprotluft filter från speedparts istället. som nämnt ovan. de pyser fint.
Nja, är ju en luftmassemätare som får fnatt om du sätter på en dump som skickar ut allt i "storluften" ist för tillbaka in i systemet, den säger åt datorn i bilen att något inte stämmer, så den försöker kompensera och då kan motorn slitas ut.
Är inte hundra så skynda och rätta om det inte stämmer. MEN, har det inte börjat komma ut hybriddumpar som både är återcirkulerande och öppna samtidigt?
Känner en som provade öppen dump på sin 9-5:a (T7) Check Enginen lampan började lysa och bilen hade knappt ngn tomgång. Så rekomenderar inte en öppen dump iaf
Nja, är ju en luftmassemätare som får fnatt om du sätter på en dump som skickar ut allt i "storluften" ist för tillbaka in i systemet, den säger åt datorn i bilen att något inte stämmer, så den försöker kompensera och då kan motorn slitas ut.
Är inte hundra så skynda och rätta om det inte stämmer. MEN, har det inte börjat komma ut hybriddumpar som både är återcirkulerande och öppna samtidigt?
Nja skadligt å skadligt, den skickar för mkt bränsle när du släpper gasen om du har en atmosfärisk dumpventil då LMM har räknat med luften som dumpen skickar ut i det fria ist för att skicka tillbaks det efter LMMn, vilket leder till att den går för fett för någon sekund vilket gör att den kommer dippa i varvtal och hålla på.. direkt skadligt tror jag inte det men det är väl knappast bra.
Skilnad på bilar här. Men de kan gå på bilar före -01 men inte efter. Sen de med öppet filter kan man också skippa om man inte kan dra ner de i skärmen eller bakom ett dimljus. Får i sig för mycket varm luft och därför mindre effekt. Sen tjänar man inte på att montera de på en T7 motor eller ett större avgassystem mer än att man kan få ett skenande laddtryck om man har otur.