2266
Sök

Angående Glasfiber

84 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
hej alla. jag håller på att göra en ballja i glasfiber, och så tog polyestern slut. gör det något om allt torkar, kan jag fortsätta en vecka senare. alltså kan man fortsätta plasta efter några dagar eller binder det inte och man får slänga skiten ?

Samt hur många lager tror ni jag måste lägga ?

Det ska vara en balja som ska hålla vatten.
Senast redigerat av A_Jeppsson (18 september 2007)

16 197 Inlägg
18 september 2007
inga problem.. bara se till att du inte har en massa "fiberändar" som sticker upp.. sen e de bara köra vidare.. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 417 Inlägg
18 september 2007
du kan rugga ytan med sandpapper först, sen är det bara att köra på.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 september 2007
Holme skrev:
du kan rugga ytan med sandpapper först, sen är det bara att köra på.

Gör rent med aceton kan också vara bra holme wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 010 Inlägg
20 september 2007
kommer nog gå bra...
men de är alltid bäst att köra när det e fuktigt i ett svep...

24 Inlägg
21 september 2007
Det går aldeles utmärkt att låta det härda och fortsätta plastandet vid ett senare tillfälle.

Matta dock ner ytan innan plastning.

Med fördel används lilla vinkelslipen med en ny och ren lamellskiva.

Har man en lamellskiva som använts till mekansikt arbete etc kan det sitta oljerester och annan skit på den och det vill man inte ha i plasten.

Har din plastade balja blivit skitig bör du tvätta den med aceton INNAN du slipar, annars kommer skiten att dras ner i slipspåren och stanna där.

Vad är det för balja du bygger?
Vad ska den vara till?

Who ever said money cant by happiness, didn´t know where to shop

16 197 Inlägg
21 september 2007
ja har då aldrig slipar av nåt ja fortsatt plastat på dagen/veckan efter.. så länge dammet e borta.     har plastat så sjukt mycke saker å de har aldrig varit nå problem. smile

lycka till.,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

84 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Baljan är till mitt terrarie. jag håller på att bygga ett stort terrarie till min nya ödla. så jag tänkte lets pring pimping into the terrarium big_smile haha så jag har gjutit upp en balja nu i glasfiber. DOCK ! har jag en fråga till er. är polyester ytan giftig tror ni ? eftersom den ska fyllas med vatten och en ädla ska bada i den kommer den bli sjuk ? har någon något bra tips på något att behandla den med så att den blir ofarlig !!!

Snabba svar tack !.

1 417 Inlägg
28 september 2007
Ska du ha vatten i den bör du ha topcoat där vattnet ska vara, annars kommer det sippra ut så småning om. Vad som är giftig eller inte vet jag inte, hade samma fråga själv för ett tag sedan. Hör med en färgbutik om färger som inte är giftiga, och måla med dem på topcoaten.
Så hade jag gjort.

Sök